Naturliga Bilder

Alla bilder behöver inte vara "vackra" för att man skall gilla dem. Vi kom ner till Öland på kvällen för att fotografera fågel. Tidigt på morgonen åkte vi till ett favoritställe för att fotografera örn. Då fanns den plötsligt bara där.. En svart svan i Sverige..

Visa bilaga 79890
Den du! Måste ha gjort din dag! Rapporterade du den?

Öland, har du varit och kollat Hornugglan? Nu är nog ungarna utflugna, ganska stora i mitten av Maj. Dom har häckat där i 3 år.

JanneMan61

Aktiv medlem
Den du! Måste ha gjort din dag! Rapporterade du den?

Öland, har du varit och kollat Hornugglan? Nu är nog ungarna utflugna, ganska stora i mitten av Maj. Dom har häckat där i 3 år.
Vi rapporterade inte. Jag ser/såg mig mer som naturfotograf inte ornitolog :) Har ej sett hornugglan ifall du menar på Öland. Men jag har haft tur på Öland. Svartvingad vadarsvala är väl det mest exklusiva. Fyra olika typer av örn på fem minuter en annan gång:)

JanneMan61

Aktiv medlem
Ni fågelfotografer måste ha ett tålamod av , ja jag kan inte uttrycka mig, mer än att säga woooooow. Tack för att ni delar.
Ibland behövs tålamod men det skulle aldrig fungera utan "knep och knåp". Brutus Östling känd naturfotograf. En av hans kända bilder är en havsörn som precis slagit en fisk. I hans bok ifall man tittar noga ser man att fisken har en kork i munnen förr att flyta. Min bild på hackspeten som jag visade förut i "trädet". Vad du inte ser är smöret på baksidan av stubben som lockat dit honom. Men tålamod behövs. Här är en bild på en kungsörn jag tog på "hemlig plats". 20 minusgrader och vi (tre personer) spenderade 3 dygn där. Men ett glatt humör och whiskey värmer.

Kungsörn.jpg

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det har man sett tusentallsgånger på Ísland och blev alltid lika vackert varje gång jag såg det som en kula rakt ner i havet och i käften en fisk ner upp kom. @JanneMan61 .
På Vestmannöarna finns stora kolonier av de.
Samt sillgrisslor, olika måsfåglar och Lunnefågel. Båtturen runt Heimey (ursäkta stavningen) var en av mina mest minnesvärda naturupplevelser. Någon fågelart häckade på varenda tillgänglig klippskreva, helt fantastiskt. Som en extra bonus hamnade bland en hel familj späckhuggare, oerhört imponerande. Glömmer aldrig den turen, som var i maj månad.

JanneMan61

Aktiv medlem
Får väl efter Berralund:s inlägg här ovan visa en bild på flygande lunnefågel. Där blev det helt plötsligt trixigt att ta en hyfsad bild. Liten fågel, snabba vingslag, en väldig snabb inflygning från havet. Lite/dåligt ljus. Så den här bilden är jag nöjd med men det är mest tur att jag fick något över huvudtaget...

Flygande lunnefågel.jpg

Liknande trådar

Topp