Nya regler för retirement

Gör nått med stålarna istället för att leva som en fattigpesionär;)att oroa sig för om man får 3.50 baht istället för 4 för en krona måste tära på livskvalitén:):):)
Problem ??? Skit du i vad jag gör med mina stålar , lever inte som en fattigpensionär 555:):) Notera att det var inte jag som började med påhopp om personlig ekonomi ,,

Tycker nog de finns de som skrävlar betydligt mer än mig här , Bara bitcoin aktier samt investeringar ,, tycker jag håller mig ganska bra i skymundan ..Matbudget för två på 15000 är fullt en rimlig budget anser jag , ingen fattigmansbudget

Haha , vore du inte ett så osäkert kort så skulle jag erbjuda dig att låna en slant ,,,,,, Du tror du vet allt Kurant 555555 men min ekonomi ser du inte i din kristallkula därborta i PHIl:):):):)
Du har ju berättat vad du tycker är lämplig kostnad för mat och då måste det bli en bra slant över till arvingarna.
Att vara rikast på begravningsplatsen är inget man ska sträva efter.
Man får faktiskt riktigt bra middag på en restaurang för ynka 125kr per person.
Visst blir man mätt för 10-15kr och med någon risrätt eller nudlar också men det ger ingen guldkant på tillvaron.

Nu blir det långt OT...

Förstår inte glädjen i att år efter år älta samma saker. Det är exakt samma om och om igen.

Jag har så många miljon...
Jag lever så billigt...
Det är mycket bättre på Philli...

Kan bli så trött på samma gamla repiga skiva. Var och en lever som de själva vill. Sluta pracka på andra just din uppfattning.

Njut av livet å ha roligt.
Gillar man resa? Res!
Gillar man äta? Ät!
Gillar man dyka? Dyk?

Var stolt över det du gör, dela med dig av upplevelser och erfarenheter.

Men tro inte att din väg är den enda. Det blir jag trött på.

Personligen passar ingen av era vägar mig.
Jag vill inte bo på Philli och jag vill äta för mer än 7.500baht/månad.

Nu blir det långt OT...

Förstår inte glädjen i att år efter år älta samma saker. Det är exakt samma om och om igen.

Jag lever så billigt...

Kan bli så trött på samma gamla repiga skiva. Var och en lever som de själva vill. Sluta pracka på andra just din uppfattning.

Gillar man resa? Res!
Gillar man äta? Ät!
Gillar man dyka? Dyk?

Tack @Samet håller med dig, låter ibland värre än stenbordsgubbarna dom själva gnäller på. Dela med sig av det roliga istället för att alltid predika misär å domedagstjöt;)

Phillipinskor , Nej tack , feta fula samt ser ut som Spanjorskor hela högen , Dessutom riktigt dålig mat i det landet .. Inget för mig i alla fall
Bra det, håll dej du till din gamla tant som är så duktig på att spara sina pengar och lever på dina.
Jävligt fult av dej att kalla phillipinskor för feta fula..

Nu blir det långt OT...

Jag lever så billigt...

Gillar man resa? Res!
Gillar man äta? Ät!
Gillar man dyka? Dyk?

Håller med om allt, särskilt att alla kan/bör välja egna vägar för att nå dit man vill. Tyvärr räknar jag nog mig själv bland de som ibland ältar för mycket. Försöker dock, med klent resultat, förbättra detta och tröstar mig med att forum mest är social samvaro runt det virtuella "stenbordet" :-)

/ SatanG

Nu blir det långt OT...

Jag lever så billigt...

Gillar man resa? Res!
Gillar man äta? Ät!
Gillar man dyka? Dyk?

Du har glömt vem som reser mest, och bästa maten i businessklass.
Vanligt tema på forum som ältas i perioder..

Då har jag helt enkelt missat alla dina bilder.
Reser du flera gånger i månaden blir det många.
Vilken tråd finns dom i?

Ja, du har säkert missat min 1700 inlägg långa resetråd. Att den är på det andra forumet kvittar. Du har ju bra koll även där.

Här på TS. Har det inte blivit någon tråd utan sporadiska inlägg. Mest på mat men även lite flygplan.

Borde du känna till som huserar på MPR ;)
Läser ganska lite på MPR, några få trådar brukar det bli som roar. Inte sällan går det 2-3 veckor mellan besöken.
Har nog själv inte postat en bild där på väldigt länge.
Har inte läst några resetrådar alls på flera år där.
Däremot om flygbolag och valutor samt Clirres äventyr som mest består av samma ältande i åratal som det ofta blir här..

Vad spelar det för roll hur andra lever förutom möjligtvis lite inspiration till nya saker att testa? Själv tycker jag t. ex. om att läsa om Samets resor och mat men då jag är totalt tappad vad gäller finsmakandet så vore det bortkastat på mig. Visst käkar jag gärna en god stek men det är väl ungefär så långt finsmakandet går, det och om McDonalds råkar ha något gott... Som den nya Sriracha burgaren!

Borde väl ta fler kort när jag reser då jag ibland inte tar ett enda kort på flera resor. Men är inte gammal och senil än så minns fortfarande mina resor och den dagen jag glömmer bort dem så är det säkert kul att åka tillbaka för "första gången" igen ;)

Mest förvånad över att jag inte får gnäll här hemma när jag köper samlarutgåvor av spel och t-shirts för pengar som hade kunnat ta oss både hit och dit.

Läser ganska lite på MPR, några få trådar brukar det bli som roar. Inte sällan går det 2-3 veckor mellan besöken.
Har nog själv inte postat en bild där på väldigt länge.
Har inte läst några resetrådar alls på flera år där.
Däremot om flygbolag och valutor samt Clirres äventyr som mest består av samma ältande i åratal som det ofta blir här..

Då borde du gå in nu. Clirres nya äventyr är riktigt underhållande ser du. Dessutom har du idag blivit namngiven att du bor på gayhotell i Jomtien.

Då borde du gå in nu. Clirres nya äventyr är riktigt underhållande ser du. Dessutom har du idag blivit namngiven att du bor på gayhotell i Jomtien.
Nej, MPR har jag tröttnat på nästan helt eller vuxit ifrån om det uttrycket passar.
Har faktiskt bott på tre olika hotell i Jomtien,
Maitan, ett No Name tvärs över gatan när Maitan hade fullt vid en MPR träff och på Silver Sand Villa.
Det är nog fem år senaste gången.

Nej, MPR har jag tröttnat på nästan helt eller vuxit ifrån om det uttrycket passar.
Har faktiskt bott på tre olika hotell i Jomtien,
Maitan, ett No Name tvärs över gatan när Maitan hade fullt vid en MPR träff och på Silver Sand Villa.
Det är nog fem år senaste gången.

Tröttnat... du var ju inne för en timme sedan... ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp