Nya regler för Thaiambassaden i Vientiane för visum.

Det bär bra, så borde dom göra i Sverige också.
Är det thailändska ambassaden i Stockholm du tänker på?
Dom tappade all service när man slutade skicka och ta emot pass som post.
Nu måste man åka dit och söka visum eller utnyttja vänner eller agent.
Turister ska bara vara i en månad och bränna mycket pengar.

Kanske det blir en större "GREJ" av denna "GREJEN", som jag tolkar detta så behövs det en bokad tid, att infinna sig på, att man måste komma personligen, samt att det är 2 arbetsdagar som gäller, lämna in på förmiddagen, hämtas på eftermiddagen dagen efter, och avbokar man inte mötet (vid förhinder) senast innan 24 timmar så blir man avstängd att söka igen den kommande månaden, antar att dom menar 30 dagar?, och vad jag läst mig till så är Vientiane det enda ställe som inte kräver att man visar upp någon ekonomi? och hur länge kommer detta att gälla? om det stämmer vad jag läst...

wow, vilken grej, tumskruvarna har dragits åt, och nu börjar man dra åt repet runt halsen...

Hej

Att man själv inte har några problem med att få ett års Multiple entry visa innebär ju inte att det är lika lätt för alla andra grupper, jag gör nog ändå samma tolkning totalt sett som många andra i tråden att Thailand medvetet stramar åt för att försvåra för vissa grupper människor att vistas långvarigt i landet, det känns ju tråkigt när Thailand samtidigt helt öppet fjäskar för och favoriserar Kineser och Indier.

Mvh isan lover

Hej

Att man själv inte har några problem med att få ett års Multiple entry visa innebär ju inte att det är lika lätt för alla andra grupper, jag gör nog ändå samma tolkning totalt sett som många andra i tråden att Thailand medvetet stramar åt för att försvåra för vissa grupper människor att vistas långvarigt i landet, det känns ju tråkigt när Thailand samtidigt helt öppet fjäskar för och favoriserar Kineser och Indier.

Mvh isan lover
Vilka grupper är det som man gör det svårare för?
Kan du precisera lite

Helt klart att det blir svårare för renskötarna i Lappland ............................fattiglapparna:)
Thailand vill ju gärna bli av med just fattiglapparna vilket man absolut kan förstå.
Dessa bidrar minst men ställer till mest bekymmer.

Hej

Mvh isan lover
Självklart är Kina den viktigaste av alla, landet har idag redan 3,5 miljoner dollar-miljonärer och om tio år kan antalet dollar-miljonärer överstiga hela Sveriges befolkning.
Det bli en ny dollar-miljardär var 4,8 dag nu i Kina.
Kineserna är också de som shoppar mest vid sina utlandsresor, dubbelt så mycket som den amerikanske turisten.
Ändå har bara 18% av kineserna ett pass så dom kan resa utomlands. Vad händer när 50% har möjlighet att turista utomlands?
Dock är bara den genomsnittlige utlandsresan på runt 5 dagar.

Indien har också en snabbt växande medelklass med betydande stora inkomster som delvis spenderas på resor.

Nu är inte motivet för Thailand att få turister att stanna länge i landet utan att konsumera mycket på kort tid.

Skärmavbild 2019-01-31 kl. 15.04.06.png

Med denna takt och den tänkta ökningen av turister, så dröjer det inte länge innan någon i juntan kommer på snilleblixten att införa personlig trängsel och trottoarskatt, berätta inte att det var jag som skrev detta...:)

Det senaste jag läste om var ett tempel som infört en besöksavgift, 50 bath, detta gäller endast utlänningar, inte för thai...:(

Nu har man tagit ett nytt beslut för att bli av med alla fattiga expats, 800k på banken även 3 mån efter att man fått UT och sen aldrig under 400k. Blir nog många som tvingas lämna nu och troligtvis en bom i giftermål.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp