Nya modernare Bahtbussar med AC och wi-fi.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En ny modern typ av Bahtbussar har börjat användas i Lopburi, bussen har både AC och Wi-fi ändå är priset per passagerare bara 10 baht

Check out Thailand’s modern new Baht buses - with air con and Wi-Fi

Photos of modern new baht buses hit the news this week.

The new buses, which have been in use in Lopburi province since November, come complete with doors, CCTV cameras, air conditioning and free Wi-Fi.

Despite the upgrade, the price to use the new baht buses is still just 10 baht.

According to transport officials the new baht buses are run by a private company who are fully licensed to operate in Lopburi.

Via: Mgr Online

Mvh isan lover

Svaret är enkelt (tror jag) Förmodligen blir det inte dyrare att tillverka denna kur av plast , AC finns ju redan i bilen , så med det lilla utrymmet du har fram i en pickup så räcker bilen AC till utmärkt , bara en smärre ändring av luftkanalerna , Sen funderar jag i nästa steg , är denna lika säker , eller kanske mindre osäker än en med ordentligt rostfritt räcken ? Som faktiskt skyddar bättre än ett tunt glasfiberskal .., Min tanke om detta

Hej

Visst kan man ha åsikter om säkerheten, men rent praktiskt borde det ändå innebära en del fördelar, tänker då inte bara på AC mot värmen utan även att det borde bli bättre även under regntiden, kanske lite säkrare p.g.a att det kanske inte blir lika lätt att överlasta och hänga på utsidan där bak.

Mvh isan lover

Hej

Visst kan man ha åsikter om säkerheten, men rent praktiskt borde det ändå innebära en del fördelar, tänker då inte bara på AC mot värmen utan även att det borde bli bättre även under regntiden, kanske lite säkrare p.g.a att det kanske inte blir lika lätt att överlasta och hänga på utsidan där bak.

Mvh isan lover
Men det är ju förbjudet nu , i alla fall för Faranger ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp