Över 3000 personer sköts i Thailand 2016.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Thailand har uppenbarligen stora problem med vapen som används vid våld och brott, miljoner illegala vapen finns på drift i landet, 2016 dödades över 3000 personer av vapen, antalet människor som skjuts ihjäl i Thailand årligen överstiger ex.vis antalet dödade per innevånare i ett land som USA där antalet dödade anses var högt.

4.45 innevånare av 100 000 skjuts varje år ihjäl i Thailand, det är ex.vis 8 gånger fler än i grannlandet Malaysia, det enda land i regionen som är värre än Thailand är Filippinerna.

https://www.chiangraitimes.com/gun-crime-and-violence-in-thailand-a-problem-that-cant-be-solved.html

Mvh isan lover

Hej

Thailand har uppenbarligen stora problem med vapen som används vid våld och brott, miljoner illegala vapen finns på drift i landet, 2016 dödades över 3000 personer av vapen, antalet människor som skjuts ihjäl i Thailand årligen överstiger ex.vis antalet dödade per innevånare i ett land som USA där antalet dödade anses var högt.

4.45 innevånare av 100 000 skjuts varje år ihjäl i Thailand, det är ex.vis 8 gånger fler än i grannlandet Malaysia, det enda land i regionen som är värre än Thailand är Filippinerna.

https://www.chiangraitimes.com/gun-crime-and-violence-in-thailand-a-problem-that-cant-be-solved.html

Mvh isan lover
Nya Sverige är på god väg att inta förstaplatsen.:thumbsdown:

Hej

Vi ligger nog rätt högt i Europa, men vi har nog långt till samma nivåer som USA, Fillipinerna och Thailand.

Mvh isan lover

På tal om USA så vet jag att London gick om New York förra månaden i altal mord för första gången någonsin... vi har en utveckling i Europa som många väljer att ignorera samt USA verkar ha en motsatt utveckling... ("ingen vet vad detta beror på... "... (om jag får citera en viss politiker))

På tal om USA så vet jag att London gick om New York förra månaden i altal mord för första gången någonsin... vi har en utveckling i Europa som många väljer att ignorera samt USA verkar ha en motsatt utveckling... ("ingen vet vad detta beror på... "... (om jag får citera en viss politiker))
Var det denna person du åsyftade

31959022_10213549193942757_3458792830539923456_n.jpg

både städerna har ungefär lika många invånare. new york har alltid haft mycket mer mord än london men året är inte slut än.
london mord 2017 = 116
new york mord 2017= 291

Hej

Mvh isan lover

det var över 3,000 som sköts tills döds, många mer blev skjutna men överlevde.

Hej

Det har du naturligtvis rätt i, det är i vart fall en väldigt tråkig utveckling.

Mvh isan lover

utveckling och utveckling men det har ökat lite och sänkts
2003 - 6,434 mord = 10 per 100,000 människor.
2007 - 4,435 mord = 6.7 per 100,000 människor.
2011 - 3,307 mord = 5 per 100,000 människor.
2016 - 3,000+ skjutna tills döds = 4.4 per 100,000 människor, dock om man lägger till mord med knivar/misshandel och sånt är mord raten ungefär 3,000+ till 4,000+ mord = 4,4 - 6 per 100,000, det har jag baserat på hur många kniv och andra icke pistol mord jag ser varje dag på nyheterna.

utveckling och utveckling men det har ökat lite och sänkts
2003 - 6,434 mord = 10 per 100,000 människor.
2007 - 4,435 mord = 6.7 per 100,000 människor.
2011 - 3,307 mord = 5 per 100,000 människor.
2016 - 3,000+ skjutna tills döds = 4.4 per 100,000 människor, dock om man lägger till mord med knivar/misshandel och sånt är mord raten ungefär 3,000+ till 4,000+ mord = 4,4 - 6 per 100,000, det har jag baserat på hur många kniv och andra icke pistol mord jag ser varje dag på nyheterna.

Hej

Det låter inte bra, konstigt nog vill jag minnas att myndigheterna för några år sedan kom ut med statistik som påvisade att Thailand var väldigt säkert och att antalet mord var få, det påståendet stämmer ju dåligt med dina siffror, kanske försökte myndigheterna framställa läget bättre än det egentligen var.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp