Kommer vi att kunna åka till Thailand över jul?

Och var står det , köper inte att de informationen finns på plats, varför då 200 personer per dag , om alla skall i karantän ? Det sår att det kan bli fler prsoner som acceoteras när det finns fler möjligheter till karantaän , Dessutom test innan du reser , samt vid ankomst , sen står det att du skall åka privat , inget annat godkänns, undar hur vissa här tolkar denna text ??Måste man sitta i karantän , då betalr man själv , gansk självklart Krille , det förstår till och med jag , men om jag är frisk vid både avresa samt ankomst , Då måste jag ha en resplan vart jag skall samt att jag reser privat bil , detta står även klart angivet .. var kommer då karantän in
För att vanligt folk som de kallar faranger måste in i karantän, annars kan de stanna hemma .Så är det Phonta

Jag har ju studerat det mesta om viruset och dess utbredning världen över sedan det hela började i Wuhan.

Min uppfattning är att ingen kan känna sig säker på att inte bli smittad förrän ett vaccin tagits fram. Så jag åtminstone tänker inte resa någonstans innan detta har skett vilket kan ta allt från 6 månader till två år.

SYSTERN

Hej

Jag och frugan resonerade om detta med årets vintervistelse i Thailand och kom fram till att det förmodligen inte blir någon resa i år, det blir isåfall första gången på 35 år som jag inte kommer att vara i Thailand över vintern.

Vi kommer att vänta tills juni-juli 2021 med att ta en resa till byn om inte allt löser sig innan dess, det hade i.o.f.s varit kul för pojken att få uppleva regntiden eftersom han aldrig har gjort det förut, dessutom är det ju rätt tid att plantera träd o.s.v.

Mvh isan lovef

Hej

Jag och frugan resonerade om detta med årets vintervistelse i Thailand och kom fram till att det förmodligen inte blir någon resa i år, det blir isåfall första gången på 35 år som jag inte kommer att vara i Thailand över vintern.

Vi kommer att vänta tills juni-juli 2021 med att ta en resa till byn om inte allt löser sig innan dess, det hade i.o.f.s varit kul för pojken att få uppleva regntiden eftersom han aldrig har gjort det förut, dessutom är det ju rätt tid att plantera träd o.s.v.

Mvh isan lovef
Vi åker när de släpper på karantän, om och när det sker, jag bryr mig inte så mycket om årstiden , längtar bara ner,

Hej

Mvh isan lovef
Jag hoppas på april nästa år men börjar mer tro på augusti-september nästa år.. Först ska ett vaccin utvecklas och sen ska det produceras till några miljarder människor (och vad säger att det räcker med en spruta?).

Jag har ju studerat det mesta om viruset och dess utbredning världen över sedan det hela började i Wuhan.

Min uppfattning är att ingen kan känna sig säker på att inte bli smittad förrän ett vaccin tagits fram. Så jag åtminstone tänker inte resa någonstans innan detta har skett vilket kan ta allt från 6 månader till två år.

SYSTERN
Chineserna har ju ett godkänt fungerande redan , undrar om de möjligtvis kan ha haft det hela tiden sedan de släppte ut viruset :waiting:

Skulle du ta emot en shot av den?

/ SatanG

Hej

Vad jag kunde läsa mig till var detta enligt Skip godkända vaccin inte mer godkänt än att det nu skulle testas enbart på värnpliktiga militärer, det är väl nästan bara i Ryssland, Kina och Nordkorea något sådant är möjligt.

Mvh isan lover

Hej

Vad jag kunde läsa mig till var detta enligt Skip godkända vaccin inte mer godkänt än att det nu skulle testas enbart på värnpliktiga militärer, det är väl nästan bara i Ryssland, Kina och Nordkorea något sådant är möjligt.

Mvh isan lover
Men likväl godkänt ;) Och naturligtvis så är inte Militärer människor , eller är de?? Ett utmärkt val att vaccinera unga friska människor , på vilket sätt skulle detta vara fel

Men likväl godkänt ;) Och naturligtvis så är inte Militärer människor , eller är de?? Ett utmärkt val att vaccinera unga friska människor , på vilket sätt skulle detta vara fel

Hej

Om det handlar om frivillga försökskaniner så tycker jag också att det är ok att använda militärer, men iKinas fall är jag inte alls säker på att så är fallet.

Mvh isan lover

Jag hoppas på april nästa år men börjar mer tro på augusti-september nästa år.. Först ska ett vaccin utvecklas och sen ska det produceras till några miljarder människor (och vad säger att det räcker med en spruta?).
Och vad säger att det INTE räcker med en spruta ?? Dessutom så minskar ju nu smittspridningen i vår huvudstad , det anses ske pga av ökad immunitet , så snart är virusetspridningen minimerad, och går detta på fyra månader då är det ju snart över .:)

Guvernören i Texas ändrar sig nu angående munskydd, förut påstods att de inte hjälpte , nu sade han rakt it att han har haft fel , En rakryggad karl ,tänk om vi hade samma i vårt land

Om smittspridningen går ordentligt ner i Sverige så blir vi eventuellt accepterade i Thailand under kommande höst , de behöver ju även de få igång turismen, sen hoppas man att alla använder någon form av andningsskydd så blir vi mer väl sedda av Thaiarna

Och vad säger att det INTE räcker med en spruta ?? Dessutom så minskar ju nu smittspridningen i vår huvudstad , det anses ske pga av ökad immunitet , så snart är virusetspridningen minimerad, och går detta på fyra månader då är det ju snart över .:)
Vilka vaccin räcker det med att man får en spruta? Det finns säkert men jag har svårt att komma på någon. Influensavaccinet får du visserligen 1 spruta men ger inget långvarigt skydd. Ny spruta varje år..

Att smittspridningen i Sverige minskar är glädjande och personligen tror jag att vi gått igenom det värsta men ifall Thailand varit så oerhört effektiva att man inte har några inhemska fall (trots tidigare direkflyg från Wuhan och miljontals kineser som besökte landet) så kommer man inte att släppa in turister...

Vet thailändska myndigheter med sig att infektionen spridits fritt i det Thailändska samhället utan någon egentlig testning gjorts (kommer fortfarande ihåg uppgifterna om tusentals misstänkta fall som "observerades") så kommer man snart att öppna upp landet helt och hållet..

När man tittar på statistiken över spridningshastigheten över jordklotet inser man att vaccinet kommer att komma för sent...

Först var bara västerbottningar välkomna till Danmark utan giltigt syfte. I morgon blir även boende härifrån ( Kronoberg ) samt Blekinge välkomna. Så det går åt rätt håll :thumbsup:

Vet inte vad man skall tro om detta med den Thailändska smittspridningen , Min fru har sina 5 bröder och två döttrar utspridda över landet, från Chon Buri och uppåt i landet , Ingen som säger sig veta om några Covidfall, vilket iofs inte säger mer än att ingen av deras närmaste drabbats . Svårt att sia om detta, Ena brodern bor och verkar I BKK och säger samma , han driver en större butik som säljer dessa statliga lotterier. Han borde ju känna mycket folk , men påstår det är mycket lugnt om detta med Covid

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar