Sevärdheter i Bangkok

Priset för ocean world är ju dock rena scammen. Nog att man är van vid dubbelstandard här. Men de tar verkligen priset.. Arbetstillstånd eller thaikörkort spelar ingen roll enligt andra som varit där...

Jag kan gå med på dubbla priser när det är nationalparker eller annat som går på skatten. Men Ocean world och Safari world är bara ren utsugning ur turister.

Ja det priset är nog det värsta jag mött på i Thailand ta in en familj motsvarar ju en månadshyra på bra bostad.

När jag var i bangkok så var vi på nått zoo eller vad det kallades 120 baht för thai och 600 för mig .Men det var ända gången jag betalade "farang" pris.

Kan rekommendera åka med Taxi båtarna, vi åkte från central pier upp till nonthaburi (med lite stopp på vägen, bla Wat Pho).

15฿ får man åka så långt man vill, ej tourist boat den kostar 40 och åker ej lika långt.

Ja det är faktiskt väldigt bra tips, för att sitta i en Tuk Tuk i trafiken är ju mardröm och har du vita kläder är de inte speciellt vita om jag säger så när du når målet.

Dessa flodbåtar är härligt sätt att förflytta sig i Bangkok, har jag alltid använt mig av!

När jag var i Bangkok ... jag reste med Thailändska vänner härifrån Sverige så tog vi taximeter på dagen och tuk tuk på kvällen eller natten ... en natt åkte vi tuk tuk från Nattmarknaden till Bang Bon Ekachai 109 .... 45 minuter i tuk tuk .... svalt och skönt

Ja det är faktiskt väldigt bra tips, för att sitta i en Tuk Tuk i trafiken är ju mardröm och har du vita kläder är de inte speciellt vita om jag säger så när du når målet.

Dessa flodbåtar är härligt sätt att förflytta sig i Bangkok, har jag alltid använt mig av!

Flodbåt i Bangkok är bäst och billigt , det tycker jag om .

IMG_2081.JPG

IMG_2095.JPG

P1120223.JPG

P1120224.JPG

P1120225.JPG

P1120226.JPG

P1120227.JPG

P1120228.JPG

P1120230.JPG

P1120234.JPG

EV, jag har så många minnen av just dessa flodbåtar.

På 90-talet, åkte jag ofta just men flodbåten från phra ahtit i Banglampoo till piren för Orient Hotel och Silom Road. Jag lärde känna en Kines som har en restaurang precis på hörnet där Silom Road börjar, helt underbar kille. Där brukade jag alltid sitta och ta en öl och äta Moo daeng, för det var deras specialitet. Där satt också oftast poliser som jag snackade med, för de ville alltid ha öl och det fick jag bjuda på då, jävla parasiter...hahahah.

Ja härliga minnen och fina bilder du ger oss EV, det väcker tankar och minnen till liv!

Några bilder från bangkok .... jag är dålig på att komma ihåg att ta bilder.

DSCN0156.JPG

DSCN0193.JPG

På Samphran har jag varit en gång i tiden, det var en sevärd elefantshow måste jag säga. Men jag reagerade starkt mot den stackars drogade tigern som låg innanför entrén för fotografering, verkligen synd om det stackars ståtliga djuret. Inga sådana foton för min del. :mad:

Dessutom blev jag magsjuk av deras lunchbuffé (och det händer inte ofta) har ingen aning om vad det var som var dåligt. Det höll på att sluta med en olycka i bussen på vägen tillbaka till Hua Hin men klarade sig med nöd och näppe. :eek:

Gillar Bkk och vi funderar på att bosätta oss i Bkk Maj till November och bo vid kusten resten av året.
Omväxling förnöjer :)

Jag gillar bkk oxå men har ju bara varit där 2 veckor sammanlagt ... reste runt dom andra 2 veckorna till photaram,khon kaen och phetchabun

Seafood Marked & Restaurang Bangkok , Sukhumvit Road Soi 24 .
If it swims we have it -- Om det simmar vi har det .
Här är platsen för de som älskar fisk och skaldjur .
En gång i livet kan man unna sig god mat även om priset är lite hög .
Utmärkt atmosfär och god mat och en fantastisk upplevelse .
Här fans mycket Norsk sjö mat , som kung krabba , hummer

the-seafood-market-and-1.jpg

the-seafood-market-and-3.jpg

the-seafood-market-and-5.jpg

17.jpg

103971alsh3er.jpg

20140226123356-372.jpg

Photo0019.jpg

seafood-market-restaurant-01.jpg

seafood-market-restaurant.jpg

the-seafood-market-and.jpg

Seafood Marked & Restaurang Bangkok , Sukhumvit Road Soi 24 .
If it swims we have it -- Om det simmar vi har det .
Här är platsen för de som älskar fisk och skaldjur .
En gång i livet kan man unna sig god mat även om priset är lite hög .
Utmärkt atmosfär och god mat och en fantastisk upplevelse .
Här fans mycket Norsk sjö mat , som kung krabba , hummer

the-seafood-market-and-1.jpg

the-seafood-market-and-3.jpg

the-seafood-market-and-5.jpg

17.jpg

103971alsh3er.jpg

20140226123356-372.jpg

Photo0019.jpg

seafood-market-restaurant-01.jpg

seafood-market-restaurant.jpg

the-seafood-market-and.jpg

Härligt EV, underbara bilder och god mat gillar jag!!

The Royal Båt Museum
De kungliga båtarna kan ses i en hall, utan när de en sällan gång är i position på floden Chao Phraya
Det är 35 rikt ut smykat båtar . De långa slanka träbåtar är målat i fantastiska färg och belakt med
bladguld . Den finaste av dom alla är konungens båt , och är 45 meter lång och forstavnen har form
som en svanhals med bladguld på svan hode och med en guld lampe i nebben .
Dessa båtar är reserverad för stora sermonier och statliga evenemang , och har bara varit på vatnet
16 gångar under de senaste 65 åren
För 4 år sen var det en jubileum för kungen och då var det 45 båtar på floden , och dom som rodde
båtarna sang i kor så fint mens dom rodde i floden , där fick jag ett minne for livet.
Var och en båt är huggen ur stora trär av teak .

Hur man tar sig dit : Det bästa sättet är att gå ombord på Chao Phraya Express Boat , och gå i land
på Wan Long Pir N10 då är det en kort promenad till Museet.

bangkok-royal-barges-1.jpg

bangkok-royal-barges-2.jpg

bangkok-royal-barges-3.jpg

bangkok-royal-barges-4.jpg

bangkok-royal-barges-5.jpg

bangkok-royal-barges-7.jpg

bangkok-royal-barges.jpg

wang-lang1.jpg

Tåg till Ayutthaya den gamla Tempelstaden Ayutthaya strax norr om Bangkok som tjänade som
huvudstad , mellan 1350 och 1767 . En vilade jätte budda , intakta tempel och ruiner .
Resan tar en dryg timme cirka 50 kronor tur och retur och är en stor sevärdhet .
Att ta sig dit: Tåg från Hua Lamphong ( sentralstationen

350px-Thailand_Ayutthaya_Wat_Phra_Si_Sanphet.jpg

I Nai Lert Park finns det ett lite Tempel med hundratals penisar , från små till stora stenskulpturer
dekorerad med band , Templet hedrar Chao Mae Tubin . Kvinnor besöker denna helgedom när de
försöker bli gravida .
Ta sig dit : Tok Tok till Witthayu .

644x429(ByWidth_CutTopBottom_Transparent_True_False_Undefined)-1.jpg

Vinmanmek Palace . Ett lustslott vackert inbäddat bland fikonträd och grönska . Byggdes under senare
hälften av 1800 -talet av kung Chulalongkorn . Först stod det på Ko SI Chang en liten ö utanför Bangsaen
Men kungen tröttnade på platsen och lät det frakta till Bangkok , där sto det färdig 1901.
Underbar plast att promenera omkring på men tänk på att det är kunglig mark , inga flip flop eller kortbyxor .
Ta sig dit . Skytrain till Victory Monument . därifrån med taxi knappt 5 minuter

1024px-Vimanmek_Mansion.JPG

1280px-Vimanmek_mansion.jpg

800px-Bangkokwangna0205.jpg

Thailand Turism Festival 2016.
Här visar dom all information om turistmål i Thailand . Alla Regioner och provinser från norr till söder .
Den öppnar i morgon den 15 januari och är öppen i cirka 5 dagar
Regionen Issan är med här på ett stort områden som dom visar vad turistar kan se i Isaan .

images.jpg

timthumb.jpg

TTF-2014_1-3.jpg

TTF57-02.jpg

Thailand Turism Festival 2016.
Här visar dom all information om turistmål i Thailand . Alla Regioner och provinser från norr till söder .
Den öppnar i morgon den 15 januari och är öppen i cirka 5 dagar
Regionen Issan är med här på ett stort områden som dom visar vad turistar kan se i Isaan .

images.jpg

timthumb.jpg

TTF-2014_1-3.jpg

TTF57-02.jpg
I morgon är det den fjortonde januari men det kanske är annolunda i Norge?:laugh:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp