Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det här tempelberget i Bueng Khan tycker jag är det mest besökvärda jag vart på i Isaan än sålänge.
Ett av dom mest besökvärda ställena i Thailand och värt några extra timmar i bil för att åka dit och kolla.
Om du tänker på Bouy Resort så vill jag minnas att bungalowen kostade 300-400 baht utan AC och 600-700 baht med, restaurangen hade högst rimliga priser.
Det här tempelberget i Bueng Khan tycker jag är det mest besökvärda jag vart på i Isaan än sålänge.
Ett av dom mest besökvärda ställena i Thailand och värt några extra timmar i bil för att åka dit och kolla.
Lider du av svindel så är det nog inget för dig, för berget är högt och du går längs träbryggor som går uppför berget i 7 etapper och stup rakt ner längs bryggorna, dom kanske var på etapp 3-4 på videon.
Redan etapp 1 är hyfsat högt på handgjorda trappor och bryggor samt trappor huggna i berget.
Lider du av svindel så är det nog inget för dig, för berget är högt och du går längs träbryggor som går uppför berget i 7 etapper och stup rakt ner längs bryggorna, dom kanske var på etapp 3-4 på videon.
Redan etapp 1 är hyfsat högt på handgjorda trappor och bryggor samt trappor huggna i berget.
Ja bara dom gillar motion, för det är en liten klättring på rangliga trappor
Men fint och sevärt och ligger tempel i bergets håligheter när man kommit upp lite.
Såg bara en annan farang där men han vände rätt snabbt tror inte han kom till etapp 1 ens
Men var rätt mycket folk ändå men det var på självaste Julafton så dom flesta faranger satt nog och fixade med julbord
Det finns tempel i några kalkstensgrottor högt uppe i bergsmassivet mellan Chaiyaphum och Petchabun.
Klättringen är 1400 trappsteg och tar 1,5 timme. Hisnande natur med många ovanliga vackra fågelarter.
Jag kan lova att det är kallt där uppe, det var +7c när vi nådde målet och frost förekommer varje år.
Munkar och ”fritidsmunkar” bor i bambuhyddor och enkla tält inköpta på BigC..
Det är tufft även för en frostbiten norrlänning som vaggats till sömns med en skallra gjord av istappar....
Det finns tempel i några kalkstensgrottor högt uppe i bergsmassivet mellan Chaiyaphum och Petchabun.
Klättringen är 1400 trappsteg och tar 1,5 timme. Hisnande natur med många ovanliga vackra fågelarter.
Jag kan lova att det är kallt där uppe, det var +7c när vi nådde målet och frost förekommer varje år.
Munkar och ”fritidsmunkar” bor i bambuhyddor och enkla tält inköpta på BigC..
Det är tufft även för en frostbiten norrlänning som vaggats till sömns med en skallra gjord av istappar....
Helt rätt, men jag visste inte om detta, men kompisarna Roland och Lennart visste detta och stannade på restaurangen vid parkeringen och njöt av öl och värme.
En annan plats värd besök är Wat Kam Chanot som ligger mellan Ban Dung och Fao Rai, det är ett annorlunda Tempelområde, med en ö som sägs bebos av en Naga som kan förvandla sig till människor, mycket hokus pokus och vidskepelse i kombination med religion.
Men det intressanta är naturen, miljön och skådespelet på platsen, kanske får man en uppfattning om detta via bilderna, det är massor av höga palmer, tät skog med ekorrar och kaniner på ön, det blir nästan lite mörkt och det är svalt här även mitt på dagen.
Massor av folk som tillber träd, dricker heligt vatten, mediterar o.s.v.
Man kan även äta, dricka och handla i närheten, väl värt en utflykt om man är i närheten.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.