Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

@andrejsdenruskige min prisuppfattning i Sverige är ju inte så bra, det har vi ju märkt av tidigare inlägg.
Men vad kostar ett par veckor i sälen för kanske säg 15 pers, 200k?
Fundera ju på att ta med en del släktingar dit och barnen men tänker skall jag pröjsa för alla blir det väl näl närmare 300k med transport?

Skulle nog säga 15.000/v per person.
Men jag har ingen aning för att vara helt ärlig, då jag inte heller har någon priskoll i Sverige, speciellt inte vad gäller semestergrejer

Det var inte WT, det var bara ärlighet! I och för sig är det väl att betrakta som lite efterblivet att vara ärlig i dagsläget. Nyaste modet är "roffa åt dig så mycket du kan innan du dör!" Skit samma om det innebär ljug och båg. Själv har jag lovat mig själv att aldrig mer ljuga annat än för staten.
Det här på bild är min gamla apparat, den gav jag bort gratis när jag flytta till Thailand, innan hade jag stor apparat.
5555 får skriva i barntydligt språk ;)

Jag blev av med stora apparaten i Sverige.
Poliskonstapeln ringde efter 2 dagar, Jonas, apparaten existerar inte, du följer med på allt jag säger nu och utredningen läggs ner ok?
Vem brygger nu spriten, kan det vara herr konstapel 55555 ;)

20190912_084302.jpg

Det är okay, för du kör väl väldigt stora stenar?
Nä, men byggmaterial, och så sover jag i den ibland. Men mest står den nog still eftersom finskan har köpt en liten Mazda av sportigare modell! Den är mycket skojigare att köra. Burban låter mest och ser stor och stark ut men det händer inte så mycket när man trycker på pedalen. Mer hk i Mazdan än i Burban :laugh:

@andrejsdenruskige min prisuppfattning i Sverige är ju inte så bra, det har vi ju märkt av tidigare inlägg.
Men vad kostar ett par veckor i sälen för kanske säg 15 pers, 200k?
Fundera ju på att ta med en del släktingar dit och barnen men tänker skall jag pröjsa för alla blir det väl näl närmare 300k med transport?

Behöver inte bli så farligt. Är ni så många så hyr ni en stor stuga. Riktmärke 3-500kr/natt/bädd. Liftkort en vecka 2000kr/pers. Skidhyra 1-3.000kr/pers beroende på vad man skall hyra. Frukost köper ni på butiken och äter i stugan. Mat i backen 150kr/pers. Middag och after-ski 250-1000kr/pers beroende på hur många öl och jäger det skall drickas. Resan ditt grejar ni antingen med minibussar eller så får ni ta många bilar.

Så går att komma undan för 100k... men är ju inga problem att landa på 300k heller om man blåser på lite... ;)

Vi har gjort några resor med polare till Hemsedal och Trysil. Brukar ta en 4 dagars, brukar landa in runt 10k/person inkl. allt.

Dum fråga igen.
Du skriver att ni byter sängkläder, underkläder mm oftare andra pga att svenskar är lortgrisar.
Jag/vi byter kläder/underkläder och duschar dagligen, vad är vi då?
Normalt har jag en väldigt hög tolerans, när det gäller mäniskor, jag har hög tolerans när det gäller kultur mm.
Men när någon slänger i ansiktet på mig att jag är skitaktig, snål, dum, beter mig som ett barn mm och vad du nu skrev att thai hade fördomar mot mig som svensk så blir jag förbannad.
Jag tar emot thai till Sverige, jag tar emot dom till att få ett jobb, jag instruerar dom till samhället mm, och du säger att dom dumförklarar mig som att jag är ett barn.
Jag tror att du inte läst inläggen som jag. Det är frågan om de som lever i byarna och bara träffat några få västerlänningar som har träffat en flicka från byn. flickan är överbeskyddande av sin nyvunne vän och vill hålla honom borta från frestelser och möjliga olyckshändelser.. Hur skall byborna kunna få en annan uppfattning om västerlänningen än att han är mindre funktionsförmögen när han för att inte bråka med flickvännen inför hennes familj gör henne till viljes med att vara försiktig. Sedan finns det en viss okunskap hos många västerlänningar om vad som är accepterat för västerlänningar att göra så många avstår kanske att göra något nyttigt av ren försiktighet. Det kan nog ge uppfattningen att vi är som barn.

Thailändare tror att farang ploppar upp ur marken med pengar i näven.
Inte så självklart att dom förstår vad pension är då inte motsvarighet finns i Thailand.
Jag har träffat många Thai som tror att farang får pengar av staten och ligger bara på stranden även hemma.
Farang får inte detta .men andra grupper i farangland får det

Farang får inte detta .men andra grupper i farangland får det
Jag har flera gånger hört en variant. Det är inte bara från mitt område jag hört det, utan av thai i Buri Ram och även Thai som kommer och hälsar på i Sverige.
De känner till socialförsäkringssystemet.
Tydligen är det en statlig inrättning som vilken svensk som helst kan besöka och hämta pengar. Om pengarna tar slut, är det bara att gå dit igen och hämta nya pengar..
Med tanke på hur ofta jag hört detta från olika håll, känns det som att det är en utbredd missuppfattning.
De Thai som bor i Sverige vet att detta är helt fel. Men jag har en känsla av att de kanske skryter en del när de talar med sitt gamla hemland.

Men lägg ner nu! Thailändare vet ju inte mycket om hygien. Jag har aldrig set en thai tvätta händerna innan dom äter. Sällan dom tvättar händerna efter toa besöket heller. Sedan sitter dom på restaurang och torkar av besticken med pappersservetter. Blir ju nästan löjligt. Kolla bara hur dom hanterar mat. Kom inte med en massa dravel nu. Deras nivå på hygien är inte högre än tex Sverige.
Ser dagligen här precis det du skriver och jag har varit tvungen att lära min tjej en hel del om hygien, det var nåt som hennes mamma hade slarvat med.
Sen har vi detta med maten, hur den förvaras
och det här med att äta ur samma skål som andra med var sin sked.
Hur sprids ex gulsot?...

Ser dagligen här precis det du skriver och jag har varit tvungen att lära min tjej en hel del om hygien, det var nåt som hennes mamma hade slarvat med.
Hur sprids ex gulsot?...
Det vet min hustru nu.hennes far har matburen hepatit .Just detta med att slafsa från samma tallrik .

Men lägg ner nu! Thailändare vet ju inte mycket om hygien. Jag har aldrig set en thai tvätta händerna innan dom äter. Sällan dom tvättar händerna efter toa besöket heller. Sedan sitter dom på restaurang och torkar av besticken med pappersservetter. Blir ju nästan löjligt. Kolla bara hur dom hanterar mat. Kom inte med en massa dravel nu. Deras nivå på hygien är inte högre än tex Sverige.
Svenskar har normalt en ganska hög nivå .det har inte Thai .och speciellt många Tjaimän är skitgrisar

Hur sprids ex gulsot?...

Äta samma skål må vara ett sätt att sprida smittan. Det jag reagerar mest på är att maten som blir över lämnas framme, till nästa måltid eller ibland till nästa dag. Bakterietillväxten i den värmen är omfattande.

Nej nej, i kylskåpet har man vattenflaskor inte mat.

Därtill så äter man sedan denna maten utan uppvärmning, som skulle kunnat ta död på mycket. Att de inte blir sjukare oftare än de blir...

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K