Tattoo Thai, Tolkningar och vad betyder det?

Gjorde en nu när jag var i Phuket och kan inte förstå varför ni tycker att det gör ont

Gjorde en nu när jag var i Phuket och kan inte förstå varför ni tycker att det gör ont
Om det gör ont eller inte beror inte på om man är stor ock stark. Att det gör ont som f....n beror på att alla har vi olika smärt tröskel. Inget man behöver vara tuff för att man kan tattoera sig ett par timmar utan smärta.
Vissa personer känner inte ett skit.. Andra får ont som bara den.. Aray !!! Mai pen rai..
Nu vet jag inte om du gjorde en stor eller liten tattoo Thaiken? Spelar mindre roll...
När jag gör mina brukar de vara ca 15 - 20 x 5- 10 cm... Lite lagom...

Visa gärna din tattoo här på Thaisnack !! Kul om andra får se en fin tatto från Thailand...

Pepsi

Tattoo fråga!!

Vi tog upp en fråga här för en tid sedan angående de "5 strängarna".

MEN!!! Kan någon exakt som möjligt beskriva va de 5 strängarna betyder?
Ord för ord.. Sträng för sträng... ( Inte hämtat från Wikipedia tack.. Bara bullshit )

Banglassi och Lyco kan mycket om det.. Kmer.. Eller..?
Se Banglassis tecken översättning nedan...

Vad står det i respektive sträng..??? ;)
På Thai..?
På Svenska ?

1. xxxxxxxx ? __________________
2. xxxxxxxx ? ________________________
3. xxxxxxxx ?__________________
4. xxxxxxxx ?___________________
5. xxxxxxxx ?_______________________

Med tanke på att det är så många som har åsikter och vet så mycket om tattoo så är det nu tillfälle att visa hur mycket kunskap det verkligen finns här...!! :wai:

Sawadii krap.. ... Khop khun krap !!!

PEPSI :xmas_smiley:

Tatto Thai.jpg

khomthai-con-png.44162

7782682-gif.44404

Pepsi

Jag har många gånger fått frågan om, vad betyder en tattoering från Thailand..
Det finns 1000 tals olika... Så lite svårt att svara på ..

Har själv en stor tiger på skuldran... Varför då tänker du.. JO ! För den symboliserar något för mig...
Inte vad andra tycker.. Bara för mig... Det är vad de mesta tatto betyder...
För mig är det en symbol för min Thailändska fru... Hon är underbar, grymt snygg och har samma temperament som jag.. Som en tiger.. ;)
Men jag skall i nästa vecka få min nya tattoo.. en stor svart drake på andra skuldran.. Varför..?
Jo ! Den är snygg och symboliserar min styrka gentemot tigern... Jag är rätt så stor .. ( 1.90 ..) (Muay thai djai )
Så draken tar hand om den lilla tigern... :p Sami pun rak punlaja... Jag älskar min lilla tiger..!!!

En del personer gillar att tattoera en massa skit över hela höger armen nuförtiden.. Varför???
En massa slingor av ingenting.. Coolt..? Kanske för dem nu eftersom deras kompisar har det...
Men det betyder inte ett skit... Bara ett mode ... som kläder... I dag coolt , men i morgon helt ute.. och då ångrade de sig.. WTF!!! TO LATE !!! :p 5555555

Vill du ha en fin tattoo... så tänk efter ... INGA NAMN på din tjej eller kille...... på din kropp... Regel nummer 1...

Kram PEPSI Sawadee krap mak mak

Tattoo fråga!!

Vi tog upp en fråga här för en tid sedan angående de "5 strängarna".

MEN!!! Kan någon exakt som möjligt beskriva va de 5 strängarna betyder?
Ord för ord.. Sträng för sträng... ( Inte hämtat från Wikipedia tack.. Bara bullshit )

Banglassi och Lyco kan mycket om det.. Kmer.. Eller..?
Se Banglassis tecken översättning nedan...

Vad står det i respektive sträng..??? ;)
På Thai..?
På Svenska ?

1. xxxxxxxx ? __________________
2. xxxxxxxx ? ________________________
3. xxxxxxxx ?__________________
4. xxxxxxxx ?___________________
5. xxxxxxxx ?_______________________

Med tanke på att det är så många som har åsikter och vet så mycket om tattoo så är det nu tillfälle att visa hur mycket kunskap det verkligen finns här...!! :wai:

Sawadii krap.. ... Khop khun krap !!!

PEPSI :xmas_smiley:

Tatto Thai.jpg

khomthai-con-png.44162

7782682-gif.44404

Pepsi

Pepsi, jag är ingen expert, men det jag vet är att få egentligen vet vad "fem rader innebär och kan inte ens läsa raderna", eller andra så kallade Sak Yant utan de som tatuerar har mallar för vad de skall tatuera, de själva vet bara som har sagts här innehåller just som i Bibeln faktiskt.

Gör gott, älska din nästa, ljug inte, alltså egentligen de tio Guds budord. De som tatuerar dig säger ju givetvis att "denna skall du ha för det passar just dig och din personlighet".

Faktum är att vår och alla andras lagbok bygger på just Sak Yant eller Bibeln, det är samma sak och trot om du vill till och med Koranen innehåller samma budskap som Sak Yant, det är bara det att vi vill få det till att vara något exklusivt för "oss själva", men så är det inte. I västerlandet har vi blivit itutade att Buddhismen är något som bara gäller oss själva, men så är det ju inte och när det gäller Sak Yant har vi lärt oss att det är bara "just för dig själv", alltså den Sak Yant du får som tatuering är bara för dig och ingen annan, bara bullshit och lurad.

Det finns ett ordspråk som går: Genom dig själv ser du andra, så skall du tolka Sak Yant om du läser Bibeln, gör mot andra så som du vill att de gör mot dig. Så Sak Yant handlar om att göra gott helt enkelt och alla "fem rader" eller "Ni spiror" och andra är inga självändamål för oss själva, utan syftar till att göra gott och vara en bra människa till alla. Alla de här fem rader och nio spiror eller torn, är inte samma, utan väljs av den som tatuerar och jag lovar ingen kan läsa raderna och inte vi här heller.

Återigen, de är gamla Palitexter som är skrivna på Old Khmer och få vet egentligen vad de betyder mer än just andemeningen "gör gott, ljug inte, stjäl inte osv", gamla traditionella Bibeltexter, så egentligen inget konstigt, men som vanligt och som jag sagt tidigare i andra sammanhang, vi i västvärlden gör det till något mystifierande och exotiskt och man vill vara unik, enda tills alla andra också har en och då blir man helt plötsligt allmän och sen var det inte så roligt längre, för nu är jag ju inte ensam och unik...hahahha

Veeely veely good Lyco..!!! Bra sida och många länkar... Krap ! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Hade varit trevligt om fler har info om Thai tatto. Dela gärna med er.. Inga frågor är dumma...
Kanske foto? En rolig berättelse om hur du gjorde din Thai tattoo..?
Du har kanske en helt underbar Thai tattoo du har en story bakom..? o_O

Inget är fel... Bara man håller sig inom ämnet .. OCH är trevlig..!!! ;)

Mitt inlägg med foto visar den Thailändska stats symbolen Garuda..
Igentligen skall den vara i starkt röda färger. Och inte tattoeras in på kroppen.
Vissa Thai symboler skall man inte gadda in pga hänsyn till befolkningen och landet..
Man tattoerar inte in Thai flaggan på kroppen... Aja baja..!!! :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Krap Pepsi

Garuda-Sakyant-Ruesi_Kong_Tam1-150x150.jpg

Pepsi, jag är ingen expert, men det jag vet är att få egentligen vet vad "fem rader innebär och kan inte ens läsa raderna", eller andra så kallade Sak Yant utan de som tatuerar har mallar för vad de skall tatuera, de själva vet bara som har sagts här innehåller just som i Bibeln faktiskt.

Gör gott, älska din nästa, ljug inte, alltså egentligen de tio Guds budord. De som tatuerar dig säger ju givetvis att "denna skall du ha för det passar just dig och din personlighet".

Faktum är att vår och alla andras lagbok bygger på just Sak Yant eller Bibeln, det är samma sak och trot om du vill till och med Koranen innehåller samma budskap som Sak Yant, det är bara det att vi vill få det till att vara något exklusivt för "oss själva", men så är det inte. I västerlandet har vi blivit itutade att Buddhismen är något som bara gäller oss själva, men så är det ju inte och när det gäller Sak Yant har vi lärt oss att det är bara "just för dig själv", alltså den Sak Yant du får som tatuering är bara för dig och ingen annan, bara bullshit och lurad.

Det finns ett ordspråk som går: Genom dig själv ser du andra, så skall du tolka Sak Yant om du läser Bibeln, gör mot andra så som du vill att de gör mot dig. Så Sak Yant handlar om att göra gott helt enkelt och alla "fem rader" eller "Ni spiror" och andra är inga självändamål för oss själva, utan syftar till att göra gott och vara en bra människa till alla. Alla de här fem rader och nio spiror eller torn, är inte samma, utan väljs av den som tatuerar och jag lovar ingen kan läsa raderna och inte vi här heller.

Återigen, de är gamla Palitexter som är skrivna på Old Khmer och få vet egentligen vad de betyder mer än just andemeningen "gör gott, ljug inte, stjäl inte osv", gamla traditionella Bibeltexter, så egentligen inget konstigt, men som vanligt och som jag sagt tidigare i andra sammanhang, vi i västvärlden gör det till något mystifierande och exotiskt och man vill vara unik, enda tills alla andra också har en och då blir man helt plötsligt allmän och sen var det inte så roligt längre, för nu är jag ju inte ensam och unik...hahahha

Sen innehåller Sak Yant säkert en hel del animism och trolldom, som bygger på gamla vanställningar om lycka och framgång om du gör det ena och än det andra och som vanligt om du gör gott. Sen en hel del om antagligen planetariska aspekter mm, astrologi mm, så välj själv.

Om vi nu skall ta dessa Sak Yant på allvar, så håller jag med Glimten66 där. Det skall vara handknackade av en munk, det finns faktiskt en sådan i Ban Phe som gör äkta Sak Yant och endast munkar som reciterar gamla Palitexter vet på något så när vad varje Sak Yant betyder, så inte ens det kan du vara säker på att det är sant!

Om vi nu skall ta dessa Sak Yant på allvar, så håller jag med Glimten66 där. Det skall vara handknackade av en munk, det finns faktiskt en sådan i Ban Phe som gör äkta Sak Yant och endast munkar som reciterar gamla Palitexter vet på något så när vad varje Sak Yant betyder, så inte ens det kan du vara säker på att det är sant!
5555555 Vem har sagt man skall ta allt på allvar..?
Hand knackat är väl bra för dem på detta forum som anser sig vara lite mer Thai än andra ..
" Jag är bättre för jag varit mer än du i Thailand" bullshit snack.....
Jag köper inte det skitsnacket... Soooolllyy..!!

Var och en gör va f...n man vill.. så om man är thai eller svensk... Så snacka inte om vad som är rätt..
Skall man leva som en munk i Thailand och leva på ris..? Inget liv i lyx utan bo i templet och be hela tiden..???
Är det så man skall vara..?

I så fall Kanske något dj...gt begåvad kan svara mig på varför det nästan varje gång , jag åker med Thai Airways
sitter ett gäng orangeklädda munkar i första klass för 50 000 kr stolen och dricker whyskey...??

Borde de inte sitta i economy class..?

5555555 Vem har sagt man skall ta allt på allvar..?
Hand knackat är väl bra för dem på detta forum som anser sig vara lite mer Thai än andra ..
" Jag är bättre för jag varit mer än du i Thailand" bullshit snack.....
Jag köper inte det skitsnacket... Soooolllyy..!!

Var och en gör va f...n man vill.. så om man är thai eller svensk... Så snacka inte om vad som är rätt..
Skall man leva som en munk i Thailand och leva på ris..? Inget liv i lyx utan bo i templet och be hela tiden..???
Är det så man skall vara..?

I så fall Kanske något dj...gt begåvad kan svara mig på varför det nästan varje gång , jag åker med Thai Airways
sitter ett gäng orangeklädda munkar i första klass för 50 000 kr stolen och dricker whyskey...??

Borde de inte sitta i economy class..?

Pepsi!

Detta svar förstod jag inte, väldigt rörigt och vad hade det med ämnet att göra, svarade du på mitt inlägg eller någon annans, för jag förstår inget av det du skrev??

Pepsi!

Detta svar förstod jag inte, väldigt rörigt och vad hade det med ämnet att göra, svarade du på mitt inlägg eller någon annans, för jag förstår inget av det du skrev??

Citat från dig min vän Lyco....

Jag svarade på ovanstående inlägg bara.. Varför handknackat om man inte är munk..?
Jag är inte munk och jag tror inte är så många andra här i heller är det..:p

Och lite av mitt inlägg säger varför skall en munk göra det om han lever i lyx..?

Kram Pepsi

Citat från dig min vän Lyco....

Jag svarade på ovanstående inlägg bara.. Varför handknackat om man inte är munk..?
Jag är inte munk och jag tror inte är så många andra här i heller är det..:p

Och lite av mitt inlägg säger varför skall en munk göra det om han lever i lyx..?

Kram Pepsi
Pepsi½!

Jag och Glimten66 refererar till traditionen och det är att det skall utföras av en munk och då handknackas av en munk.

Sen om en munk lever i lyx vet jag inte, men du tycks ha koll, sen tror jag inte munkar är änglar för det;)

Beror väl helt på vart i kroppen du tattuerat dig?
Min rygg tattuering startar på höger armen täcker ryggen och kommer upp på vänster revben.

Vissa områden med större muskel känns knappt typ arm, lår köra benigare delar plus över ryggrad tror inte du är lika tuff i din kommentar då!

Sen fingrarna kändes knappt bara knackande.

sidan mellan hals och nacke djävulskt blodflöde såg nästan ut som någon skurit halsen av mig ;)

Runt revbenenen och skuldrorna dagen efte konturerana var satta och han skulle skugga etc. Var som att någon satt och täljde med slö morakniv. Köttigare delar no problem och är du en jävla fetknopp känner du antagligen inget.

Pepsi verkar ha haft en tråkig kväll i går
O @Pepsi e det nåt du vill så säg till. sitt inte bara o gråt o säg att jag e elak ;-)

Jag har bara talat om va som gäller när det e Sak-yant tatueringar..

Gör du dina rader me maskin jag bryr mig inte men kom inte sen o snacka att du har en sak-Yant.....
Du verkar ju va en kille ned mindrevärdes komplex...... Ta det lugnt njut av livet istället

Du som kan allt om thailand kan väl berätta va det e för npt på bilden

1432969597366664633442.jpg

1432969098800-283052079.jpg

O @Pepsi e det nåt du vill så säg till. sitt inte bara o gråt o säg att jag e elak ;-)

Gör du dina rader me maskin jag bryr mig inte men kom inte sen o snacka att du har en sak-Yant.....
Du verkar ju va en kille ned mindrevärdes komplex...... Ta det lugnt njut av livet istället

Sooooly!!! Väldigt svårt att se den tattoeringen.. Ser gammal och sliten ut...
Ser ut som en hund med horn som står och pissar på en sten..!!;)
I mina ögon ..en väldigt dålig tattoo.. Möjligen en fylletattoo... :confused: Inte vet jag... På vem?

555555555 PEPSI

Då borde du skaffa glasögon om du inte ser va det e...

Så mycke va dina thai kunskaper värda ;-)
Glimten66..!! Jag driver med dig... Sooolly... Är det din tatto?
Faktiskt vet jag inte eftersom jag knappt kan se den... Och jag har aldrig utgett mig för att vara expert på tattoeringar..
Har aldrig sett hunden förr...;)

Kram Pepsi

Glimte66!! Kanonbra,,!!! Nu har vi äntligen fått någon att delge en Thai tattoo...
Du kan väl beskriva vad den heter och vad den betyder....
Jag är nyfiken på vad den.. Förlåt jag drev lite med dig.. 5555

Pepsi

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
3 K
A

Tillbaka
Topp