Veeely veely good Lyco..!!! Bra sida och många länkar... Krap !
Hade varit trevligt om fler har info om Thai tatto. Dela gärna med er.. Inga frågor är dumma...
Kanske foto? En rolig berättelse om hur du gjorde din Thai tattoo..?
Du har kanske en helt underbar Thai tattoo du har en story bakom..?
Inget är fel... Bara man håller sig inom ämnet .. OCH är trevlig..!!!
Mitt inlägg med foto visar den Thailändska stats symbolen Garuda..
Igentligen skall den vara i starkt röda färger. Och inte tattoeras in på kroppen.
Vissa Thai symboler skall man inte gadda in pga hänsyn till befolkningen och landet..
Man tattoerar inte in Thai flaggan på kroppen... Aja baja..!!!
Krap Pepsi
Pepsi, jag är ingen expert, men det jag vet är att få egentligen vet vad "fem rader innebär och kan inte ens läsa raderna", eller andra så kallade Sak Yant utan de som tatuerar har mallar för vad de skall tatuera, de själva vet bara som har sagts här innehåller just som i Bibeln faktiskt.
Gör gott, älska din nästa, ljug inte, alltså egentligen de tio Guds budord. De som tatuerar dig säger ju givetvis att "denna skall du ha för det passar just dig och din personlighet".
Faktum är att vår och alla andras lagbok bygger på just Sak Yant eller Bibeln, det är samma sak och trot om du vill till och med Koranen innehåller samma budskap som Sak Yant, det är bara det att vi vill få det till att vara något exklusivt för "oss själva", men så är det inte. I västerlandet har vi blivit itutade att Buddhismen är något som bara gäller oss själva, men så är det ju inte och när det gäller Sak Yant har vi lärt oss att det är bara "just för dig själv", alltså den Sak Yant du får som tatuering är bara för dig och ingen annan, bara bullshit och lurad.
Det finns ett ordspråk som går: Genom dig själv ser du andra, så skall du tolka Sak Yant om du läser Bibeln, gör mot andra så som du vill att de gör mot dig. Så Sak Yant handlar om att göra gott helt enkelt och alla "fem rader" eller "Ni spiror" och andra är inga självändamål för oss själva, utan syftar till att göra gott och vara en bra människa till alla. Alla de här fem rader och nio spiror eller torn, är inte samma, utan väljs av den som tatuerar och jag lovar ingen kan läsa raderna och inte vi här heller.
Återigen, de är gamla Palitexter som är skrivna på Old Khmer och få vet egentligen vad de betyder mer än just andemeningen "gör gott, ljug inte, stjäl inte osv", gamla traditionella Bibeltexter, så egentligen inget konstigt, men som vanligt och som jag sagt tidigare i andra sammanhang, vi i västvärlden gör det till något mystifierande och exotiskt och man vill vara unik, enda tills alla andra också har en och då blir man helt plötsligt allmän och sen var det inte så roligt längre, för nu är jag ju inte ensam och unik...hahahha