Tattoo Thai, Tolkningar och vad betyder det?

Glimten 66 !
Jag har aldrig sagt hur dessa tatto är gjorda...
Det var ett exempel på tatto bara..

Jag personligen skulle inte vilja köra en tatto med pinne .. Fy f....n.
Min vän i Ban sakoo har hållit på över ett år med en rygg tatto.. med pinne..
Han är ingen chicken ... Men säger det gör ont som fan....
Jag har sett den och den är knappt halvägs...

Stor drake...

Ett litet inlägg bara angående smärta vid tattoeringar.

I Sverige kan man inte köpa något som lindrar smärtan då man tattoerar sig.
Visst finns det babysmörja som Emla eller liknande... Hjälper inte ett skit ..
De puckade peroner som säger man skall stå ut med det är sannolikt personer som inte har gjort en 4 timmars tatto... Till och med min tattoerare som jobbat med detta i över 25 år har samma inställning...

Jag har själv gjort det.. Och kan säga det är inte skönt precis...
Det finns mycket bra kräm att köpa... Men inte i Sverige...
Har själv det och då känns det ingentig... killar lite...

Så ni som tycker man skall göra det utan det... släng er i väggen säger jag bara..
Känner stora starka mc killar som säger samma sak...

Efter ca en till två timmar är huden så röd och svullen att du inte kan styra smärtan längre...
Det är kroppen som säger ifrån helt enkelt..

Men är man stor i tjäften kan man väl göra det...

100 tals peroner söker varje dag på nätet efter salva som lindrar..

Lycka till när du gaddar dig utan.... En trevlig stund.. Prova 3.4 timmar..

555555555

Pepsi

Ett litet inlägg bara angående smärta vid tattoeringar.

I Sverige kan man inte köpa något som lindrar smärtan då man tattoerar sig.
Visst finns det babysmörja som Emla eller liknande... Hjälper inte ett skit ..
De puckade peroner som säger man skall stå ut med det är sannolikt personer som inte har gjort en 4 timmars tatto... Till och med min tattoerare som jobbat med detta i över 25 år har samma inställning...

Jag har själv gjort det.. Och kan säga det är inte skönt precis...
Det finns mycket bra kräm att köpa... Men inte i Sverige...
Har själv det och då känns det ingentig... killar lite...

Så ni som tycker man skall göra det utan det... släng er i väggen säger jag bara..
Känner stora starka mc killar som säger samma sak...

Efter ca en till två timmar är huden så röd och svullen att du inte kan styra smärtan längre...
Det är kroppen som säger ifrån helt enkelt..

Men är man stor i tjäften kan man väl göra det...

100 tals peroner söker varje dag på nätet efter salva som lindrar..

Lycka till när du gaddar dig utan.... En trevlig stund.. Prova 3.4 timmar..

555555555

Pepsi

Har nog gjort en drygt 100 timmar på min kropo utan sånt

Sen e det ju så som jag skrev tidigare art sådana där thai tatueringar har absolut ungen mening om dom görs me maskin dom ska göras med pinne under en massa mässande på pali eller om det e sankrit

Borde väl finnas massa krämer? Alla Kokain-släktingar är väl lokalbedövande? typ Procaine mer känt som Novocain. Eller någon av alla hundratals andra typ phenacaine, meprylcaine, lidocaine, etidocaine etc...
Novocain är väl dock den mest vanliga lokalbedövande krämen?

Sen kan jag ju tycka att ska man tatuera sig - speciellt på ceremoniellt vis, men även på vanligt vis med maskin i en studio - så får man väl ta lite smärta. Hör inte det till? Känns lite som att hoppa bungyjump påverkad av en burk valium så att man är totalt känslomässigt bedövad från rädslan som i sig ger adrenalinet.

Jag gillar personligen inte smärta eller permanenta föremål på min kropp. Men det är enbart jag. Jag kan dock förstå de som gör det och de som ser det som konst, eller de som gör det av religiösa anledningar. Dock har jag sällan mött någon som beklagat sig över smärtan på ett negativt sätt. Snarare ett "Yes, jag kom igenom det", vilket ger hela proceduren mer mening..

Jag förespråkar ingen att använda några smärtstillande. Det är upp till var och en var man har sin smärt tröskel
Däremot har jag fått många frågor om man kan köpa det i Sverige.

Nej!! Det kan man inte utan recept. Det finns inget sådant att köpa utan recept i sverige.
Jag har gjort mina utan... Men provade en gång med. Rätt så skönt att slippa en onödig smärta.

Banglassi ! Dina tips är säkert bra.. Men var köper du dem i Sverige..? :)

Och Glimten66... Rätt! De buddha tatto som har en religiös innebörd bör man inte göra. Låt dessa vara till munkarna..
Hoppas du inte har några av dem.. Om du inte är munk!!! :wai:

Swadi

Pepsi

Banglassi ! Dina tips är säkert bra.. Men var köper du dem i Sverige..?
:)

Novocaine används väl mest inom tandvård i Sverige vad jag vet. Har enbart sett det som injektionsvätska för att dra ut visdomständer eller liknande.
Lidocaine finns det en del krämer med, typ märket "Dr. Numb", "Lidocream" osv. Verkar vara den form av -caine som är mest använd för just sådan relaterad smärtlindring.

Vet inte om vi får promota produkter här, men tar risken. Observera dock att jag inte går i god för någon av sidorna eller deras produkter och inte har beställt från dem själv.

Lidokainsalva kan hittas här t.ex.
http://svenskapiller.net/lidokain-5-salva-15-g-online-sverige.html

Xylocain finns ju med, används främst för smärta i baken vid trevliga besvär så som hemorrojder etc. Detta innebär dock inte att den inte skulle vara smärtstillande på andra områden. Alla -Cains är lokalbedövande. Den mest effektiva kan jag dock inte rekommendera av en rad olika anledningar. Saker som är "för bra" är sällan bra... Här är Xylocain i vart fall.
http://www.apotea.se/xylocain-salva-5-10-g

EMLA är en annan liknande kräm. Innehåller en blandning av Lidokain och Prilokain.
Saxad info: "Emla kräm används för bedövning av huden inför nålstick (t ex vid blodprovstagning) samt inför ytliga kirurgiska ingrepp (t ex skrapning av mollusker) i samråd med sjukvårdspersonal. Emla kan också användas av sjukvårdspersonal inför ytliga kirurgiska ingrepp."
Kan hittas här:
http://www.apotea.se/emla-kräm-25-mg-g-och-25-mg-g-5-g

Antar att det är nog.

[Q:)

Och Glimten66... Rätt! De buddha tatto som har en religiös innebörd bör man inte göra. Låt dessa vara till munkarna..
Hoppas du inte har några av dem.. Om du inte är munk!!! :wai:

Swadi

Pepsi[/QUOTE]
Nja inte helt rätt tänkt va.....

Dom ska göras av munkar eller andra visa män.
Men dom e inte bara för munkar stor skillnad
Så även om jag inte är munk så finns det tidigare o läsa att jag har sådana tatueringar gjorda efter alla regler som gäller angåebde dessa

Banglassi! Bra tips för de som vill köpa...
Tyvärr ej tillåtet i Sverige.. Jo! Emla.. som är bra för tex. hemmorojder och barn.

I Thailand på tatto shops används något som heter TKTX.. typ innehåller Lidocain och något annat skit..
den fungerar bra.. Finns tydligen på nätet har jag sett.. Vet inte om det är tillåtet att köpa in till Sverige...
Inget jag rekomenderar att göra..
Följ svensk lagstiftning ...:police:

Pepsi

Trodde dessa shoppar var i Sverige? Varför inte tillåtet? Låter konstigt, vi har väl EES-avtal?
Så länge något inte är klassat som narkotika eller hälsofarlig vara så sker inget mer än att tullen beslag tar det. Vilket visserligen kan vara drygt.

T.o.m. Norge har ju EES/"EØS"-avtal.
Så ta t.ex. Asperin, om det skulle vara receptbelagt i Norge, men inte narkotikaklassat, så har jag rätten att beställa det från ett annat land med EES-avtal för 3 månaders bruk (tror det var 3 månader, har glömt).

Det samma borde väl gälla i Sverige? vi är ju t.o.m. med i EU till skillnad från Norge?
Och jag tvivlar på att en salva kan vara mer än receptbelagd bara för att.
Ungefär lika fånigt som att Panodil 1g är receptbelagda. Hur svårt är det att ta 2 stk 500 mg istället....
Blir inte klok på regler ibland...

Nix Banglassi! 99 % av dessa "butiker" finns utanför EU.
England , China mm. Men de saluför sig som svenska företag...

Håller med dig Banglassi.. Ibland kan man tycka det är sjukt .. men Sverige är Sverige...
Du kan köpa 1 st låt säga 10 mg tub av en salva , men måste ha recept på en 20 mg tub..
Du kan köpa 2st 10 mg men inte 1st 20 mg..
Sverige är väl fantastisk med sin lagstiftning..

Efter en check på fass verkar alla krämer vara helt tillåtna i Sverige, enbart injektionsvätskorna som inte är det.

Sverige är ett stort skämt.. Som väldigt liberal kan jag inte annat än sucka...

Hmmm ! Nu är det bara 5 dagar kvar till min nya Dragon Tattoo... 4 Juni...
Vad gött !! :p
För att trotsa Glimten 66 så skall jag troligen göra de 5 strängarna i Thailand om ett par veckor... :D
Inga pinnar utan med maskin... Hehehe. Mai pen rai.. 15 x 8 cm... Di di di !! :rolleyes:

Pepsi

dragon (2).jpg

Har någon tittat på denna sida, finns ju mycket matnyttigt om detta här!

http://sak-yant.com/
Veeely veely good Lyco..!!! Bra sida och många länkar... Krap ! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Hade varit trevligt om fler har info om Thai tatto. Dela gärna med er.. Inga frågor är dumma...
Kanske foto? En rolig berättelse om hur du gjorde din Thai tattoo..?
Du har kanske en helt underbar Thai tattoo du har en story bakom..? o_O

Inget är fel... Bara man håller sig inom ämnet .. OCH är trevlig..!!! ;)

Mitt inlägg med foto visar den Thailändska stats symbolen Garuda..
Igentligen skall den vara i starkt röda färger. Och inte tattoeras in på kroppen.
Vissa Thai symboler skall man inte gadda in pga hänsyn till befolkningen och landet..
Man tattoerar inte in Thai flaggan på kroppen... Aja baja..!!! :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Krap Pepsi

Garuda-Sakyant-Ruesi_Kong_Tam1-150x150.jpg

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
3 K
A

Tillbaka
Topp