Thai Air (Exportera en Bullterrier)

 
hehe..., visste att det skulle bli reaktioner. Att en steward har gott hjärta och visar medmänsklighet har ju inget med eventuella säkerhetsproblem att göra utan jag la in länken för att det är Alla Hjärtans Dag.

Det är som jag påpekat innan, ni tolkar inlägg som det passar er och inte för vad det egentligen handlade om, jag gjorde detta som ett litet test för att bevisa min tes, att ni tolkar in det ni tycker passar bäst.
Om man postar en länk i en tråd som handlar om visst ämne så antar man väl självklart att länken gäller det, helst när man öppnar länken och ser att den gäller ett bolag som diskuterats i ämnet. Hade den gällt valentine så hade jag gissat på det om den låg i valentine tråden så tycker inte du bevisat en endaste sak med din tes.
 
Om man postar en länk i en tråd som handlar om visst ämne så antar man väl självklart att länken gäller det, helst när man öppnar länken och ser att den gäller ett bolag som diskuterats i ämnet. Hade den gällt valentine så hade jag gissat på det om den låg i valentine tråden så tycker inte du bevisat en endaste sak med din tes.

Rubriken på tråden handlar inte om säkerhet, den handlar om en hund:), sen att ni gjort tråden till att handla om säkerhet är en annan sak, men här handlar rubriken om en hund som inte blir väl omhändertagen.
 
Men säkerheten gällande ett visst bolag diskuterades nästan direkt och tråden handlar om det bolagets behandling av djur vid transport så mer närbesläktat än valentine ;)

Jo, jag tänker väl inte gå in på säkerheten hos Thai, . Jag har flugit 2 gånger med dem, första gången 2013 och det var kanon. Nu senast i januari, var det riktigt skit faktiskt och då tänker jag inte på säkerhet, utan dålig service.

Det betyder inte att jag dissar Thai, för ibland har man otur het enkelt. Denna gång var de försenade och boardingen började lugnt men sen jagade de på folk på planet och han knappt riva av boarding carden. Detta jäkt speglade sen servicen där alla var jäktade och det blev mer av småländsk bordservice av det hela, kaffe någon som skall ha, kaffe någon som skall ha osv.

Till maten var det antigen vitt eller rött vin, men jag dricker ogärna vin och på denna resa ville jag inte ha alkohol överhuvudtaget utan jag ville ha ett glas vatten till maten"later, sa hon och jag fick aldrig något vatten?
Flera gånger missade de helt enkelt folk vid påfyllning av kaffe, nä det var ingen bra resa och usel landning i Köpenhamn...hahah.

Men jag tror att Thai Air har levt i en bubbla ganska lång tid och det har smugit sig in någon slags odödlighetstänkande och det är farligt det går inte att slå sig till ro och tro att bara för att man är ett populärt bolag och resmålet är populärt inte behöver se över sin organisation och flotta.
 
Berra , detta med Ditt fartyg samt befälsskap var naturligtvis inte allvarligt menat utan mer som att jag vet att du som kapten på ett fartyg ALLTID måste sätta säkerheten främst , så läs vad FFA ansåg
"då FAA (USAs motsvarighet) tycker att Thailand inte efterlever överenskommelserna i säkerheten. "

Därför lite förvånad att du litar på dem , men naturligtvis upp till dig ....................

Det ligger mycket arbete bakom att uppfylla en nollvision inom flygfarten internationellt, och det här med graderingar är uppenbart en del i det arbetet. Det är ett effektivt sätt att signalera för att få till stånd åtgärder. Så jag anser, liksom dig, att det är ett tydligt tecken på otillräckligt kvalitetsarbete i Thai Airways, och att det nu är upp till företaget att ta sig i kragen för att på sikt kunna fortsätta expandera.

Att justeringen skulle ha någon praktisk betydelse för passagerarsäkerheten i nuläget tvivlar jag mycket starkt på, för om det vore på det viset så skulle det samtidigt betyda att FFA är helt inkompetenta. Det blir helt enkelt helt orimligt att tänka sig att de skulle ha knåpat ihop ett så pass sårbart (och i praktiken helt värdelöst) säkerhetssytem.
 
Det ligger mycket arbete bakom att uppfylla en nollvision inom flygfarten internationellt, och det här med graderingar är uppenbart en del i det arbetet. Det är ett effektivt sätt att signalera för att få till stånd åtgärder. Så jag anser, liksom dig, att det är ett tydligt tecken på otillräckligt kvalitetsarbete i Thai Airways, och att det nu är upp till företaget att ta sig i kragen för att på sikt kunna fortsätta expandera.

Att justeringen skulle ha någon praktisk betydelse för passagerarsäkerheten i nuläget tvivlar jag mycket starkt på, för om det vore på det viset så skulle det samtidigt betyda att FFA är helt inkompetenta. Det blir helt enkelt helt orimligt att tänka sig att de skulle ha knåpat ihop ett så pass sårbart (och i praktiken helt värdelöst) säkerhetssytem.

Jo,
Thailand’s carriers can continue existing service to the United States. They will not be allowed to establish new service to the United States. Hade det varit så kritiskt och farligt hade de ju inte fått fortsätta överhuvudtaget, men att de hamnat på en kategori 2, alltså inte uppfyller de krav på internationell standard är ju en varningsklocka.

Punkterna på denna sida visar vad det gäller:
https://www.faa.gov/about/initiatives/iasa/definitions/

Här en lista på vilka på kategorier:
 

Bilagor

  • iasaws.pdf
    48.5 KB · Visningar: 240
Har själv flugit med flera bolag och jag kan inte påstå att Thai är märkbart sämre (ser ingen skillnad alls).
Kanske någon här kan förklara djupare vad Usa menar med säkerheten? är det relaterat till dåligt underhåll av maskinerna eller tycker dom att Thai är släpphänta med att skicka ombord skäggiga människor med turban och konstig vätska i skorna ? eller ?
Det är lätt att skriva saker utan att presentera fakta, finns fakta så skriv de då eller länka så man kan få ett nyanserat svar.
Om du laser mina tidigare inlagg sa vet du sen
 
Jo,
Thailand’s carriers can continue existing service to the United States. They will not be allowed to establish new service to the United States. Hade det varit så kritiskt och farligt hade de ju inte fått fortsätta överhuvudtaget, men att de hamnat på en kategori 2, alltså inte uppfyller de krav på internationell standard är ju en varningsklocka.

Punkterna på denna sida visar vad det gäller:
https://www.faa.gov/about/initiatives/iasa/definitions/

Här en lista på vilka på kategorier:
Ganska allvarligt som jag ser det ..........
 
Om du laser mina tidigare inlagg sa vet du sen
Ganska allvarligt som jag ser det ..........

Du verkar vara djupt insatt i situationen. Kan du inte bererätta för oss konkret varför de har hamnat i kategori två, och varför inte EASA (European Aviation Safety Agency) den europeiska motsvarigheten till FAA inte har markerat några problem?
http://easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country
 
Du verkar vara djupt insatt i situationen. Kan du inte bererätta för oss konkret varför de har hamnat i kategori två, och varför inte EASA (European Aviation Safety Agency) den europeiska motsvarigheten till FAA inte har markerat några problem?
http://easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country

Kan ju ha att göra med:
http://www.cnbc.com/2015/12/10/reuters-america-thailand-spared-from-eus-blacklist-of-airlines.html:)

och... detta:
http://upgrd.com/aerospace/thai-air...e-ends-35-years-of-serving-north-america.html

Som sagt var, jag tror att det ligger andra saker bakom och att som vanligt är det uppblåst, det är till syvende och sist makt och pengar bakom det mesta.
 
Du verkar vara djupt insatt i situationen. Kan du inte bererätta för oss konkret varför de har hamnat i kategori två, och varför inte EASA (European Aviation Safety Agency) den europeiska motsvarigheten till FAA inte har markerat några problem?
http://easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country
Har ju stått mycket i Bangkokpost om det hær och var precis så dom klara sig från en nedgradering av den Europeiska motsvarigheten.
 
Men jag tror att Thai Air har levt i en bubbla ganska lång tid och det har smugit sig in någon slags odödlighetstänkande och det är farligt det går inte att slå sig till ro och tro att bara för att man är ett populärt bolag och resmålet är populärt inte behöver se över sin organisation och flotta.
Det där gäller för hela Thailand.
Man har en patetisk övertro på sig själva och sitt land. I själva verket är allting här som den service du fick på planet.
 
Men men kanske ett liv bland löven och Company är kanon, verkar ju gå bra för Sverige nu, så man längtar tillbaks ;)
 
BANGKOK: -- A protest by a small group of pilots has forced Nok Air to cancel nine flights on Sunday causing hundreds of passengers to be stranded at Don Meuang international airport.

Nok Air CEO Pathee Sarasin said that he had not talked with about 4-5 protesting pilots yet about the reason of their protest but he reckoned that it stemmed from their dissatisfaction with the company’s upgrading of the standard of aviation inspection management to be in line with EASA standard.

Mr Pathee admitted that he was totally unaware of the protest in advance and when he learned about it at about 3 pm he ordered officials concerned to inform the passengers and, at the same time, contacted the other airlines to help accommodate the affected passengers.

He further said that the protesting pilots chose to stop working on Sunday because they knew that most planes were fully booked.

He said that the company had offered options for the affected passengers: if they are unable to fly, the company will arrange for hotel accommodation for them; they can get refund for their tickets if they don’t want to fly; the company will try to find seats in the other airlines or arrange for cars to send them home.

The company will hold a meeting on Monday to discuss the problem with the protesting pilots, said Mr Pathee as he assured that there would be no abrupt cancellation of flights.

Earlier, the company attributed technical problem for causing the cancellation of nine flights which include the followings: Don Meuang-Khon Kaen-Don Meuang, Don Meuang-Hat Yai-Don Meuang, Don Meuang-Nakhon Si Thammarat-Don Meuang, Don Meuang-Surat Thani-Don Meuang, Don Meuang-Phitsanuloke-Don Meuang, Don Meuang-Phuket-Don Meuang and Don Meuang-Ubon-Don Meuang.

Source: http://englishnews.t.../content/150896


Jojo , ytterligare problem med säkerheten , kanske flyger du även med NOK Air och känner dig säker :):):)
Men det är nog i måmga fall Thaifruar som bestämmer vilket bolag som gäller , ocg di vet ju bäst har jag hört;)
 
BANGKOK: -- A protest by a small group of pilots has forced Nok Air to cancel nine flights on Sunday causing hundreds of passengers to be stranded at Don Meuang international airport.

Nok Air CEO Pathee Sarasin said that he had not talked with about 4-5 protesting pilots yet about the reason of their protest but he reckoned that it stemmed from their dissatisfaction with the company’s upgrading of the standard of aviation inspection management to be in line with EASA standard.

Mr Pathee admitted that he was totally unaware of the protest in advance and when he learned about it at about 3 pm he ordered officials concerned to inform the passengers and, at the same time, contacted the other airlines to help accommodate the affected passengers.

He further said that the protesting pilots chose to stop working on Sunday because they knew that most planes were fully booked.

He said that the company had offered options for the affected passengers: if they are unable to fly, the company will arrange for hotel accommodation for them; they can get refund for their tickets if they don’t want to fly; the company will try to find seats in the other airlines or arrange for cars to send them home.

The company will hold a meeting on Monday to discuss the problem with the protesting pilots, said Mr Pathee as he assured that there would be no abrupt cancellation of flights.

Earlier, the company attributed technical problem for causing the cancellation of nine flights which include the followings: Don Meuang-Khon Kaen-Don Meuang, Don Meuang-Hat Yai-Don Meuang, Don Meuang-Nakhon Si Thammarat-Don Meuang, Don Meuang-Surat Thani-Don Meuang, Don Meuang-Phitsanuloke-Don Meuang, Don Meuang-Phuket-Don Meuang and Don Meuang-Ubon-Don Meuang.

Source: http://englishnews.t.../content/150896


Jojo , ytterligare problem med säkerheten , kanske flyger du även med NOK Air och känner dig säker :):):)
Men det är nog i måmga fall Thaifruar som bestämmer vilket bolag som gäller , ocg di vet ju bäst har jag hört;)
Ja måste säga att man blir lite fundersam till att pilot strejkar när man förbättrar säkerheten.

Nok Air gillar jag annars. Hos oss är det jag som väljer flyg och bokar.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp