Thai eller Svensk tjej

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
ALDRIG säger jag, inte en chans att jag tänder på en Skandinavisk kvinna , bara djäkla problem , och betydligt större än med Thai.. Min fru blir den sista kvinnan i mitt liv ...... ;D

He he det var därför du fick nöja dej med det näst bästa,,,, en finska :D :D :D

Så Finnar är inte Skandinaver ... ::)

Fö, så visste jag då inget om Thaikvinnan, idag kan jag inte ha det bättre ;)

När jag gick i skolan så var det Sverige, Norge och Danmark som tillhörde scandinavien. Finland ingick i Norden med Island, Sverige, Norge och Danmark.

Så Finland tillhör ej Scandinavien då ::) det är bra ,dom har ju vackrare kvinnor än Sverige

Sverige är ett land i förfall , varför säga att Sverige har de vackraste kvinnorna då ni snart inte existerar här , den typiska Svenskan alltså ...........................

Iofs så finns det ju även en massa vackra kvinnor med utländsk härkomst i Sverige nu, men anser att lyckan ligger inte att finns en vacker kvinna då skönheten oftast sitter inuti och inte endast utanpå , även om min fru är vacker så är det hennes hjärta som gör henne vacker för mig .. En kvinna som valt mig trots att jag inte kan acceptera hennes barn , detta är ytterst ovanligt med Thai och visar på äkta känslor för sin man ;)

Måste säga att jag uppskattar" Gunnargs" korta intelligensbefriade kommentarer ;)

Även han ingår i menagruppen här ::)

"Phonta " sa:
Så Finland tillhör ej Scandinavien då ::) det är bra ,dom har ju vackrare kvinnor än Sverige

Sverige är ett land i förfall , varför säga att Sverige har de vackraste kvinnorna då ni snart inte existerar här , den typiska Svenskan alltså ...........................

Iofs så finns det ju även en massa vackra kvinnor med utländsk härkomst i Sverige nu, men anser att lyckan ligger inte att finns en vacker kvinna då skönheten oftast sitter inuti och inte endast utanpå , även om min fru är vacker så är det hennes hjärta som gör henne vacker för mig .. En kvinna som valt mig trots att jag inte kan acceptera hennes barn , detta är ytterst ovanligt med Thai och visar på äkta känslor för sin man ;)
När jag var i Udon så var det många av tjejen kompisar som hade falanger och som hade hus där och när han kom dit så fick barnen inte vara där Dom godtog det för dom ville inte bli av med gulkalven Kanske finns det orsaker varför tjejerna tillåter saker fast dom inte tycker om det

Självklart finns det olika anledningar , det är kul att du förstår det ;) I mitt fall så beror det på ganska ovanliga händelser ,min fru har full förståelse för min hållning i detta .. Jag är dock med vårt leverne ingen guldkalv för henne , jag öser inte bath över henne på något sätt , iofs så har hon ett lättsamt leverne med mig , jag super inte (nyttjar knappt alkohol) , är henne trogen samt tillbringar i stort sett all tid med henner och våra gemensamma vänner ... ..

Vad jag ser hos Thaikvinnan är just denna kvinnlighet , de älskar att vara kvinns , mjuka i sättet ,bråkar inte om småsaker , iofs så kan det bero på att vi levt ihop i många år nu , man lär sig att leva och växer ihop eller isär , i vårt fall lyckligtvis ihop :D

Då är det ju helt underbart när det blir så. Jag menade inte att du gör så bara talade om att det finns andra orsaker med.

När jag träffade min fru och frågan kom upp var det en självklarhet för mig hennes barn skulle få komma till Sverige och leva med oss. Vad är det för uppväxt att inte ha en pappa som dom alltid hade saknat. Att jag dessutom alltid har älskat barn utan att få några egna gjorde beslutet ännu lättare.

Nu är vi som vilken familj som helst dock har vi bara ett av dom tre V:na, dvs Villa. Vovve skall vi inte ha och vi har ingen Volvo utan ett annat bilmärke. :)

Ta gärna två tonårsflickor från isaan till Sverige så får ni se , de som inte testat vet inte ett skit om vad detta innebär , lägg sen till de förbannade Thaikärringar i form av elevassistenter och hemspråkslärare som lägger sina intrigerande näsor i blöt ... stackars min gumma den tiden .. Men nu är det bara sol i vårt förhållande ;D

"Berralund " sa:
När jag träffade min fru och frågan kom upp var det en självklarhet för mig hennes barn skulle få komma till Sverige och leva med oss. Vad är det för uppväxt att inte ha en pappa som dom alltid hade saknat. Att jag dessutom alltid har älskat barn utan att få några egna gjorde beslutet ännu lättare.

Nu är vi som vilken familj som helst dock har vi bara ett av dom tre V:na, dvs Villa. Vovve skall vi inte ha och vi har ingen Volvo utan ett annat bilmärke. :)

Här finns heller ingen Volvo eller Vovve... ;).Men min frus son som kom hit i november har anpassat sej fantastiskt bra, har Svenska vänner och pratar mycket bra Svenska....vill absolut inte åka tillbaka till Thailand! En självklarhet att ta hand om han som ALDRIG haft en pappa som ställt upp...eller för övrigt ALDRIG kontaktat han.

"areeya " sa:
Här finns heller ingen Volvo eller Vovve... ;).Men min frus son som kom hit i november har anpassat sej fantastiskt bra, har Svenska vänner och pratar mycket bra Svenska....vill absolut inte åka tillbaka till Thailand! En självklarhet att ta hand om han som ALDRIG haft en pappa som ställt upp...eller för övrigt ALDRIG kontaktat han.
Sänder karma för det. Helt riktigt att man ställer upp på barnen även om man inte är deras riktiga far. Har själv 4 barn som jag inte är far till men som ändå jag räknar som mina och sedan 4 barnbarn som me räknas som mina och behandlas lika som mina egna barn

"areeya " sa:

EXAKT! :thumbsup: :thumbsup:

Jag saknar hennes ungar riktigt ordentligt nu efter 2 månader i Sverige... Jag tror jag skall adoptera dom så dom känner att jag e deras pappa på riktigt. Hennes treårige son frågar jämt efter mig och vill prata med mig på Line. Problemet e bara att min plastson kommer få mer tid med mig än min riktiga son. Ett visst utanförskap kan uppkomma, men jag skall göra allt jag kan för att han inte skall känna så...

Tjejens unge schockerar mig dagligen, riktigt imponerad av denna lille 4 åring.
Nu på morgonen kom han fram innan han åkte till skolan pappa duu med ett A4 där han hade suttit och övat på vårat svenska alfabet nu på morgonen.
Självklart fick han applåder och jubel mer än så behövs inte för då blir han så stolt och lägger ner extra energi.
Märkt att det är lättare med beröm än stränghet då går det per automatik, han riktigt skiner upp varje gång man berömmer och klappar händerna åt hans framsteg, så springer han och övar igen och kommer och visar upp.

"Jonas " sa:
Tjejens unge schockerar mig dagligen, riktigt imponerad av denna lille 4 åring.
Nu på morgonen kom han fram innan han åkte till skolan pappa duu med ett A4 där han hade suttit och övat på vårat svenska alfabet nu på morgonen.
Självklart fick han applåder och jubel mer än så behövs inte för då blir han så stolt och lägger ner extra energi.
Märkt att det är lättare med beröm än stränghet då går det per automatik, han riktigt skiner upp varje gång man berömmer och klappar händerna åt hans framsteg, så springer han och övar igen och kommer och visar upp.

Helt klart rätt taktik det där, man kommer alltid längre med vänlighet och beröm. Men det utesluter inte att man måste vara sträng ibland men då på rätt sätt. Skall man skälla på ett barn eller en vuxen så börja alltid med beröm för något som är bra, då tar personen ifråga till sig kritiken. "Taggarna" fälls inte ut då.

Små barn är i stort sett aldrig problem att inlemma i den Svenska familjen ,och naturligtvis inga problem med egna barn .. Vem av er har ett tonårsbarn från Thailand som ni är plastpappa till , vore intressant att se hur många som lyckats med detta ..
Vet ett flertal som gått bet ordentligt inklusive mig själv .......................

Hoppas att era barn lyckas väl här i detta underbara land ::) Det är dem väl unnat då möjligheterna finns ,det gäller ju bara att få de små liven att förstå att en förlorad
skolgång inte återkommer .....likaså att en plastpappa gör en stor uppoffring som bör bemötas med normal respekt och egentligen inte skall vara annorlunda än sin egen biologiska far ;)

Du har säkert rätt i att det är svårare att få en tonåring att inlemmas i det svenska systemet. Det var just därför jag ville ta frugans barn till Sverige så fort som möjligt. Tösen var 9 och grabben 6 när dom kom hit, precis lagom. Så nu börjar vi drabbas av samma tonårsproblem som vilka föräldrar som helst.

Tar en afrikanska nästa gång.. en finska blir det aldrig.. fy fan vilka skåp de har producerat där borta i flatkindbeneland.

"Berralund " sa:
Du har säkert rätt i att det är svårare att få en tonåring att inlemmas i det svenska systemet. Det var just därför jag ville ta frugans barn till Sverige så fort som möjligt. Tösen var 9 och grabben 6 när dom kom hit, precis lagom. Så nu börjar vi drabbas av samma tonårsproblem som vilka föräldrar som helst.
::)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
S
A
Svar