Tonårsproblem är ett kapitel för sig, sen är det nog ursprungsnationaliteten betydelselös. Tösen fyller 13 i maj nästa år och det märks som sagt tydligt. Att ockupera badrummet och duschen i timtal är inte OK, dels blir varmvattenkostnaden hög och dels blir resten av familjen utstängd. Detta kommer jag att stävja, det är lätt att gå ner i pannrummet och fimpa varmvattnet.
Jag minns när min yngsta syster (8 år yngre) var tonåring, det var tidvis ett rent helv-te. Hon var fruktansvärt elak mot samtliga, särskilt dock mot morsan. Men revoltbehovet är säkert väldigt olika från barn till barn. Idag är hon den bästa syrra man kan ha, vi hjälps åt när det behövs precis som man skall göra i en bra familj.
Detta var kanske en utvikning från ämnet, ber om ursäkt för det.
Jag minns när min yngsta syster (8 år yngre) var tonåring, det var tidvis ett rent helv-te. Hon var fruktansvärt elak mot samtliga, särskilt dock mot morsan. Men revoltbehovet är säkert väldigt olika från barn till barn. Idag är hon den bästa syrra man kan ha, vi hjälps åt när det behövs precis som man skall göra i en bra familj.
Detta var kanske en utvikning från ämnet, ber om ursäkt för det.