เมื่อไร
Känner lite grand så här Pepsi, du är en frisk fläkt och jag gillar verkligen din tråd, för ThaiSnack, när det gäller just Thai är skall vi säga inte prioriterat i thaiforum överhuvudtaget, men jag tycker språket är kul och en del andra också och vi är glada och tacksamma över detta.
Men..........., jag måste få flika in din allt för idoga penna om utesluten pedagogiskt skrivande. Din beskrivning i denna tråd och överhalning av bristande transkribering samt förklarande om thai är i viss mån ohemul(obefogad).
Jag anser att detta forum är väldigt vänligt när det gäller att både transkribera samt förklara. Jag tror snarare att du ser din värld i vad vi skall åstadkomma åt dig, snarare än att det skall gälla för gemene man.
Jag såg ju också en annat inlägg här där en forummedlem också vill ha allt serverat på silverfat anpassat för hans behov, detta kan icke låta sig göras.
Jag med andra har varit med i detta forum många herrans år och sett สบาย, hundratals gånger, vad betyder det? jag har full förståelse för att man blir en aning trött.
Man kan inte som du då säga "det är omöjligt att komma ihåg flera år efter", nää därför finns en sökdatabas!!!!!
De flesta gör så, de bemödar sig inte att först söka sen fråga??????
Jag anser att som forummedlem har man ett eget ansvar för det man vill lära eller söka. Mitt förslag och ganska logisk är att man använder först den eminenta sökdatabas som finns här, innan man postar.
Finner man inte i databasen det önskade resultatet av sin fråga, ja då slänger man in frågan med efterföljande förklaring varför man inte blev tillfredsställt, kanske det var något man inte förstod mm.
Att sitta här med bokstäver som har 35 i fontstorlek samt röd text som skriker ut, att vi är idioter som inte fattar, är inte speciellt intelligent, viljan att hjälpa blir minimal till slut antagligen, du har klarat dig hitintills, men snart är tråden död och det vore tråkigt.
Mitt förslag till dig Pepsi, lugna ner dig, var ödmjuk samt ta ansvar för ditt eget lärande, ser du det som en bra idé, lägg inte all skuld på
forummedlemmar.
Lyco