Turistmyndigheten föreslår nya avgifter för turister.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Ministeriet för turism och sport har introducerat idén att ta ut avgifter från internationella besökare för renovering av turistattraktioner och naturresurser, liksom att tillhandahålla försäkringsförmåner specifikt för turister, vi får väl se hur det här utvecklar sig, själv är jag lite tveksam till om det är mer avgifter Thailand behöver för att få fart på turismen igen.

Tourism Ministry considers collecting tourism fees
logomain
09 Feb 2020 | View : 156

BANGKOK(NNT) - The Ministry of Tourism and Sport has introduced the idea of collecting fees from international visitors for the renovation of tourism attractions and natural resources, as well as providing insurance benefits specifically for tourists.

The Tourism Ministry recently held its first workshop to gather opinions from government agencies and private companies working in tourism, as well as insurance companies and revolving funds. Most of the participants say the measure must be introduced at an appropriate time to minimize distruption of the national tourism scene. They have also requested more details of the plan to use fees collected for attraction renovation and insurance benefits.

The Ministry of Tourism and Sports will be holding another session to gather more opinions, and will collate all sugestions and submit them to Thailand’s Tourism Fund’s board, the National Tourism Policy Committee, and ultimately to the Cabinet for consideration.

Mvh isan lover

Kan man göra det och samtidigt utrota ofoget med dubbel prissättning vore nog en del vunnet. Men det lär garanterat bli en extra pålaga istället.

Hej

Det är precis det jag befarar också, själv tror jag att det är mycket som talar för att Thailand i nuläget snarare mer borde börja vara rädda om turisterna än att se dom som en inkomstkälla ungefär som mjölkkor.

Men det är väl så man brukar göra i Thailand, får man mindre kunder höjer man priset.

Mvh isan lover

Hej

Det är precis det jag befarar också, själv tror jag att det är mycket som talar för att Thailand i nuläget snarare mer borde börja vara rädda om turisterna än att se dom som en inkomstkälla ungefär som mjölkkor.

Men det är väl så man brukar göra i Thailand, får man mindre kunder höjer man priset.

Mvh isan lover
Kineser är väl generellt ganska kortvuxna så tror nog tvärtom att det är större kunder nu?

Kan man göra det och samtidigt utrota ofoget med dubbel prissättning vore nog en del vunnet. Men det lär garanterat bli en extra pålaga istället.

De införde ju den avgiften och bakade in i flygbiljetterna, ska den införas dubbelt och sen överpriser även på plats.
Låter som ett bra sätt att locka turister, om man är thailändsk minister vill säga.

/ SatanG

Hej

Samtidigt som Turistmyndigheten föreslår nya avgifter för turister så vill man återigen införa gratis Visum för Kineser och Indier 2020 eftersom dessa anses så viktiga, antalet Kineser som reser till Thailand har minskat med 86.6% sedan coronaviruset blev känt, Turistmyndigheten hoppas att Kina häver reseförbudet i mars och att dom Kinesiska turisterna återvänder i april.

Mvh isan lover

De införde ju den avgiften och bakade in i flygbiljetterna, ska den införas dubbelt och sen överpriser även på plats.
Låter som ett bra sätt att locka turister, om man är thailändsk minister vill säga.

/ SatanG
Om ingen upplever att det är prisvärt så blir det inga kunder. jämför med flygstolarna. Där prissätts det efter efterfrågan. Har många gånger i Bangkock upplevt att det är en del som håller koll på mig. Kan det vara som så att det vid turistattraktioner är några som har som jobb att hålla koll på turister? Det skulle i så fall kunna motivera ett högre pris för turister.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp