Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Både pfizer och Moderna men bara Moderna som blivit stoppat i Sverige men gäller båda mRNa vaccinerna.
Fanns en artikel med Tegnell varför man bara stoppade Moderna men den var låst så kunde inte läsa.
Vi fyllde i papper ifrån skolan gällande vaccination denna veckan, pojken vill gärna vaccinera sig och vi samtycker, så nu blir det vaccination mot covid någon av dom närmaste veckorna.
Nu börjar det bli löjligt, för att få öppna skolan har myndigheterna sagt att alla familjemedlemmar sätta sig i hemkarantän från imorgon och 14 dagar framöver.
All rörelse utanför hemmet skall loggföras och skickas via line dagligen.
Och vaccinering på Onsdag.
Nu börjar det bli löjligt, för att få öppna skolan har myndigheterna sagt att alla familjemedlemmar sätta sig i hemkarantän från imorgon och 14 dagar framöver.
All rörelse utanför hemmet skall loggföras och skickas via line dagligen.
Och vaccinering på Onsdag.
Det är ju hårdare regler än vi haft innan, nu skall vi sitta i karantän i 2 veckor, får inte gå ut mer än för handla mat typ om måste om man skall följa dom reglerna och då skall vi rapportera det.
Precis när dom börjar öppna igen, va 17 skall vi sitta i karantän för när hela landet planerar att öppna upp 1 November.
Risken är ju inte större om vi går ut nu än om vi går ut 1 November....
Här sitter dom, det har vart stor uppslutning bland ungdommarna så skolan kommer inte ha problem att uppnå 85% vaccinerade kravet.
Jäkligt mycket folk här nu, mycket mer än när frugan var här och vaccinera sig, kö för att komma in till parkeringen.
Här sitter dom, det har vart stor uppslutning bland ungdommarna så skolan kommer inte ha problem att uppnå 85% vaccinerade kravet.
Jäkligt mycket folk här nu, mycket mer än när frugan var här och vaccinera sig, kö för att komma in till parkeringen.
Ungefär där drar väl många länder gränsen, sen återgår man till det normala livet och dom som inte väljer att inte vaccinera sig får fortsätta hålla avstånd, avstå besök på restauranger, bio och evenemang för att inte smittas, hamna på sjukhus och i värsta fall avlida.
Precis så här ser utvecklingen ut i land efter land, numera är det nästan bara ovaccinerade som läggs in på sjukhus och som avlider i Europa och Nordamerika, troligtvis väntar samma utveckling i Asien också.
, numera är det nästan bara ovaccinerade som läggs in på sjukhus och som avlider i Europa och Nordamerika, troligtvis väntar samma utveckling i Asien också.
Nu är du nog väl kategorisk. Det är säkert många fullvaccinerade gamla och sköra som avlider varje dag.
Jag ser det som bekymmersamt att vi inte får se en närmare uppdelning av hur olika grupper faktiskt har drabbats av covid. Kan det vara så illa att man vill skapa skrämsel hos alla, även hos de som egentligen inte behöver oroa sig mer än vid den vanliga årliga influensan?
Nu är du nog väl kategorisk. Det är säkert många fullvaccinerade gamla och sköra som avlider varje dag.
Jag ser det som bekymmersamt att vi inte får se en närmare uppdelning av hur olika grupper faktiskt har drabbats av covid. Kan det vara så illa att man vill skapa skrämsel hos alla, även hos de som egentligen inte behöver oroa sig mer än vid den vanliga årliga influensan?
Själv tycker jag att all information är entydig i en rad länder med hög vaccinationsgrad, det är ovaccinerade som till 90% står för alla som läggs in på sjukhus riskerar att avlida.
Men visst finns det fortfarande vaccinerade som drabbas, det är väl dom ca 10% som blir över, men då oftast med andra sjukdomsr som cancer, hjärtproblem, nedsatt immunförsvar och transplantationer m.m.
Själv tycker jag att all information är entydig i en rad länder med hög vaccinationsgrad, det är ovaccinerade som till 90% står för alla som läggs in på sjukhus riskerar att avlida.
Men visst finns det fortfarande vaccinerade som drabbas, det är väl dom ca 10% som blir över, men då oftast med andra sjukdomsr som cancer, hjärtproblem, nedsatt immunförsvar och transplantationer m.m.
I över 25 år har jag följt utvecklingen inom det medicinska vetenskapsområdet och agerandet från det oerhört mäktiga medicinindustriella komplexet med de stora läkemedelsföretagen i centrum. Jag ha…
anthropocene.live
"Ju mer jag lär mig om de falska vacciner som nu injiceras mor coronaepidemin, ju mer misstänker jag att slutmålet är att helt rasera människors immunförsvar mot, i detta fall, virus. Därmed skulle alla bli beroende av att ständigt tvingas ta injektioner och andra medikament mot virusinfektioner eftersom den egna kroppen inte längre kan bekämpa dem. Jag blir därför inte ett dugg förvånad när jag nu ser att det är exakt denna effekt som de nu hårdlanserade geninjektionerna verkar ha. I två artiklar har jag hittat siffror över hur dessa falska vacciners skyddande effekt mot det aktuella viruset snabbt klingar av. Men det är inte nog med det, preparatens producerade spikproteiner bryter ner immunförsvaret och lämnar människor helt oskyddade för virusinfektioner.
Man skriver att ”de senaste siffrorna från UK PHE Vaccine Surveillance Report om influensafall visar att dubbelt vaccinerade 40-70-åringar har förlorat 40% av sin immunförsvarsförmåga jämfört med ovaccinerade människor. Deras immunförsvar försämras med cirka 5% per vecka (mellan 2,7% och 8,7%). Om detta fortsätter kommer 30-50-åringar att ha 100% immunförsvarsförstörelse, noll virusförsvar till jul och alla dubbelt vaccinerade personer över 30 kommer att ha förlorat sitt immunförsvar i mars nästa år.” Samtidigt har de ovaccinerade kvar sitt immunförsvar och är långt bättre skyddade."
Latest UK PHE Vaccine Surveillance Report figures on Covid cases show that doubly vaccinated 40-70 year olds have lost 40% of their immune system capability compared to unvaccinated people. Th…
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.