Vad kostar tandläkaren i LOS

Hoppas detta kan sätta punkt för att "det är gratis"
Det kan du glömma, det finns en by där det gratis om du har ett skitigt höftskynke samt luktar gammal fylla av Lao Kao inmundigad tillsammans med lokale polischefen, gäller då bara i just den byn , för i det Changwat som avses är det absolut inte alls gratis, det har jag kollat efter alla märkliga påståenden :laugh2:

Beror alldeles på var du bor, jag betalar ca 150 bath för en utdragning samt 250 för en mindre lagning, och nej de använder inte längre amalgan hos den Tandläkaren jag går hos, ett mellanstort sjukhus och tandläkare pratar förståelig Engelska , Har varit USA på viss del av sin utbildning
Inget amalgam hos oss heller, hon gjorde vanliga kompositfyllningar.

En något suddig, men aktuell, prislista.

IMG_20230124_155039.jpg

Hej

Avgiften på 30 baht tog Militärjuntan bort redan 2014 p.g.a att medborgarna kopplade denna till Thaksin som låg bakom vårdreformen, detta finns länkat till tidigare på forumet i någon tråd.

Sen är det ju så att man gör lite som man vill lokalt runtom i Thailand, så på en del ställen fortsätter man ta ut dom 30 baht som avskaffades av Juntan, på andra har man t.o.m höjt avgiften till 60-70 baht, medans man på andra ställen följde beslutet och tog bort avgiften när beslut om detta togs.

Så är det bara med det mesta här i Thailand, man tolkar lagar, regler och beslut som tas i Bangkok lite som man vill, detta känner dom flesta med erfarenhet av Thailand till, ibland är det inte ens samma regler inom en myndighet lokalt utan kan avgöras på individnivå, för oss utlänningar är detta märkligt och irriterande, men här fungerar det så oavsett vad vi tycker om det.

Mvh isan lover

Regler i Thailand är väl till för att brytas?

Bahten styr, inte reglerna.

Regler är enbart till för fattigt folk.

BTT

Liknande trådar

G
Svar
119
Visningar
10 K
Norrbaggen
N

Tillbaka