Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, märkligt att du gör detta till ett problem, nog typiskt svenskt. Det är 1:a februari imorgon och jag blir här större delen av mars så jag tycker inte synd om mig själv, kan åka och komma tillbaka när jag vill.
Öhh.. problem?
Ingen som tvingar dig att svara men åka tillbaka till sverige i mars frivilligt om man inte måste är så udda så jag ställde bara frågan, varför?

Varför vill du åka hem i mars?

Vet inte hur det e med Hans, men själv åker jag hem varje månad ibland. Inte för jag måste, men för jag inte vill tappa kontakten med min son. Alla har väl sina orsaker, och att stanna på en plats för länge gör mig hyperrastlös...

Däremot har nu Songkran blivit en måste-högtid, och Jag, min familj o Mackan kommer garanterat vara i Pattaya och rocka loss, välkomna att förena er med oss då om ni vill ha lite kul! (Glimten66 skulle b.l.a. va hemskt kul om du kunde komma loss...)

Hej! Var och bokade hemresan igår hos Thai Airways, åker i mitten av mars, har varit här 4 månader då, det får räcka för den här gången....Det har inte gått så mycket slantar, skickar man ner 10,000kr så klarar man sig bra under förutsättning att man äger bostaden och har tecknat ev. försäkringar.
Fick s.k. "retirement visa 1 år". Visade upp det på konsulatet när jag ändå var hos thai, båda ligger på ungefär samma plats, hotellet Dusit....Hon sa att det var viktigt att få "RE-ENTER" i passet innan jag åker, lär kosta c:a 1000bath, annars blir det vanligt turist-visa när jag kommer nästa vända.
Känner en glädje över att vara här när jag går ner till stranden och går utmed beachen....Det gör en verkligen glad!

Hej! Var och bokade hemresan igår hos Thai Airways, åker i mitten av mars, har varit här 4 månader då, det får räcka för den här gången....Det har inte gått så mycket slantar, skickar man ner 10,000kr så klarar man sig bra under förutsättning att man äger bostaden och har tecknat ev. försäkringar.
Fick s.k. "retirement visa 1 år". Visade upp det på konsulatet när jag ändå var hos thai, båda ligger på ungefär samma plats, hotellet Dusit....Hon sa att det var viktigt att få "RE-ENTER" i passet innan jag åker, lär kosta c:a 1000bath, annars blir det vanligt turist-visa när jag kommer nästa vända.
Känner en glädje över att vara här när jag går ner till stranden och går utmed beachen....Det gör en verkligen glad!

Varför visade du upp det på konsulatet??
Glöm nu bara inte din 90 dagars rapportering,owerstay där kostar 2000Tbh.

Vet inte hur det e med Hans, men själv åker jag hem varje månad ibland. Inte för jag måste, men för jag inte vill tappa kontakten med min son. Alla har väl sina orsaker, och att stanna på en plats för länge gör mig hyperrastlös...

Däremot har nu Songkran blivit en måste-högtid, och Jag, min familj o Mackan kommer garanterat vara i Pattaya och rocka loss, välkomna att förena er med oss då om ni vill ha lite kul! (Glimten66 skulle b.l.a. va hemskt kul om du kunde komma loss...)

Själv är jag så tråkig, att jag stannar hemma denna vecka, då detta galenskap håller .
Detta var fån början en vänskapens högtid, nu har det blivit dödens högtid, det dör flest i Thailand under dessa dagar av året då songkran håller på.
TYVÄRR är det så tråkigt.

Är dina 32 kvm i Jomtien här Hans, så kan jag förstå att du längtar hem till Stockholm.

Skulle sjölv föredra att bo i en servicelägenhet i Fältöversten med närhet till Djurgården, Gärdet och Stockholms city.

I dessa hus i Jomtien bor det tydligen mest ryssar, och många av dem vill sälja nu eftersom de får dubbelt så många rubel nu som för ett år sedan.

Jomtien Condos.jpg

Konstigt att din dynga får stå kvar här MEN när jag ger kraftfulla adekvata svar då raderas de, dålig stil!

Du får vara mer diplomatisk när du skriver.

Att skriva "bull shit" anser inte jag vara direkt dynga, annat än att "shit" möjligtvis kan översättas till "dynga" om man känner för det.

Du har ju fortfarande inte förklarat varför du så gärna vill vara i STHLM i just mars, så jag tar det som att du egentligen hade stannat i Thailand om du kunde.

Du får vara mer diplomatisk när du skriver.

Att skriva "bull shit" anser inte jag vara direkt dynga, annat än att "shit" möjligtvis kan översättas till "dynga" om man känner för det.

Du har ju fortfarande inte förklarat varför du så gärna vill vara i STHLM i just mars, så jag tar det som att du egentligen hade stannat i Thailand om du kunde.

Ja vad spelar det för roll...? Åka hit eller dit,,, varför bryr sig folk om detta? Finns dom som inte vart i Thailand på länge men dom mår la bra dom med eller?
Vore bra om fler här kunde hålla sams så kanske dom stannar... Vart tog Bson vägen nån som vet? Phona vore kul om han kom tillbaka, plusflera andra.

Ja vad spelar det för roll...? Åka hit eller dit,,, varför bryr sig folk om detta? Finns dom som inte vart i Thailand på länge men dom mår la bra dom med eller?
Vore bra om fler här kunde hålla sams så kanske dom stannar... Vart tog Bson vägen nån som vet? Phona vore kul om han kom tillbaka, plusflera andra.

Visst mår man säkert bra även om man inte är i Thailand.

Om jag hade kunnat, så skulle jag befinna mig i Thailand nu och kanske komma hem i mitten av juni.
Tyvärr tillåter inte ekonomin eller dotterns skola att vi befinner oss där.

Men det är inget jag hymlar om.

Bson blev väl bortrensad för ett tag sen då han hade väl uppgivit felaktig email adress. Han är ju tillbaks som pb numera.

Phonta saknas dock!

Hej, Vi gumman & jag drog upp tältpinnarna och flyttade till Buriram 2008, landade den 17 oktober. Har inte en tanke på att ens besöka Sverige. Mitt Sverige finns inte längre. Vi åker på semester och upplever kulturen eller tar en tripp till havet och bara blir blöt. Trivs jättebra men saknar djupare kunskap i Thailändska språket. Min fru pratar svenska och engelska så det rullar på. That's it, No Bullshit :wai:

hahaha! då har vi samma erfarenheter!

Shot time (inte short time, snuskgubbar) e vad som står på menyn för kvällen, en svenne, en italienare och en britt ä deltagare, britten har redan svårt att hålla sig på stolen, svennen kan tom. skriva på forumet så.... vi får se hur kvällen slutar...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1