Bilder från Filippinerna

Ja man kan ju undra Tusen gånger bättre än Hua Hin.
Men om man nu skall kritisera honom får något varför skrev han inte om detta för tolv årsedan
Många som gjort samma sak när dom fått valet att lämna tjejen eller flytta, typ som dom flesta Isaan falanger.

Det är obebodda öar så det blir bara en halv dag.
Absolut inte "Boring" utan berusande.
Hittills har det alltid åkt med några backar öl, rom och massor av mat när vi gjort våra öturer.
Oftast är vi 20-50 personer per gång.
Jo jag förstår att det blir många ö turer när man bor som du gör.
Jag skulle nog åkt varje dag..

Var ju på norra sidan för ett tag sedan.

20200226_130458.jpg

20200226_130813.jpg

20200226_130731.jpg

20200221_210331.jpg

20200223_204907.jpg

20200223_204844.jpg

Vart ska man åka å vad kostar det att hyra ett litet kyffe?
På norra Masbate är det kanske inte så lätt att hyra något.
Är nog enklare på utpräglade turistområden.
Just nu är det tomt och öde även där pga Corona.
Panglao och Boracay är bra ställen.
Bantayan har många svenska turister och även svenska restauranger.
Puerto Galera gillar många.
Vi ska själv dit efter påsken.
De flesta som hyr ut vill ha 1 årskontrakt.

Klarar du av ett byaliv så är du välkommen hit.
Billigast och aldrig tråkigt enligt tre tidigare svenska besökare.

Allt är relativt.
Mönstade av med fillipinska nu som turistat i Thailand, hon var från Cebu och tyckte Thailand var paradisikt hon hade turistat här.
Själv ser jag inget paradisikt i vare sig bilder här i tråden eller upplevelser här.
Men allt beror ju på person, själv tycker jag som nmax att det ser dötrist ut, ja hade pallat en dag.
Men tror det viktigaste är att man själv finner det efter vad man vill ha blir rätt och det verkar kurant ha gjort, och nmax ha gjort.
Även jag har gjort det men tror få skulle se mitt liv som paradisiskt men för mig är det de.

Fina bilder du lägger ut. Bylivet är inga problem om man själv bjuder till. Skaffar man en moppe så har man oftast någon man känner inom
räckhåll. Och i dagens samhälle med internet och Skype.
Bara att se i byarna runt Udon som har sin FB-sida och gör att många binder kontakter där.
Nattvandrarna är väl en avd. där som gör att besökare blir guidade på stadens begivenheter.
Träffade du Bengan som kom från långt ut i ingenstans. Han tog sig från byn för att träffa svenskar i Udon.
Har för mig att dom höll på och startade ett Internet-cafe han och tjejen.

Fortsätt med dina fina bilder för oss som gillar dom.

Fina bilder du lägger ut. Bylivet är inga problem om man själv bjuder till. Skaffar man en moppe så har man oftast någon man känner inom
räckhåll. Och i dagens samhälle med internet och Skype.
Bara att se i byarna runt Udon som har sin FB-sida och gör att många binder kontakter där.
Nattvandrarna är väl en avd. där som gör att besökare blir guidade på stadens begivenheter.
Träffade du Bengan som kom från långt ut i ingenstans. Han tog sig från byn för att träffa svenskar i Udon.
Har för mig att dom höll på och startade ett Internet-cafe han och tjejen.

Fortsätt med dina fina bilder för oss som gillar dom.
Träffade många i Udon under de 5års tid jag besökte staden regelbundet.
Har fortfarande kontakt med flera nattvandrare där.
Gänget från Ban Dung var ju med många gånger.
Som du säger man måste bjuda på sig själv.
Här är man en fullvärdig medlem i byn och det ger ett mervärde som gör att man inte vill byta med någon.
Lite primitivt men hög trivselnivå.

Hehe, då är vi ungefär lika gamla kanske för den minns jag också ganska väl. Den spelades dock in på Tahiti, jag var där 2003 och det fanns fortfarande folk som mindes inspelningarna.:)
Först å främst ett tack Kurant för fina bilder från Philipinerna, ett land att besöka i framtiden.
Jag tillhör kategorin som kan lata mig på de allra flesta platser.

Tahiti besökte jag 1991, hade ett så kallat världspass på flyg. Dvs. man köpte en flygbiljett och hade 6 stopp men man fick inte flyga tillbaks, bara i samma riktning över jorden eller hur jag skall förklara.
Vi började på LAX och och sedan när vi kom till Nya Zealand så freebasade vi lite och tog egen chartrade plan.
Då flög vi till bl.a. Tongaöarna, Cook Island och Tahiti.
På Rarotonga på Tonga hade en herr Mikael Dubois från Sweden skrivit in sig i loggboken för en dykresa.
Kan varit Svullo men vi såg honom inte live så det blev aldrig bekräftat.

Tog mitt dykarkort på Malololailai, Fiji
På uppdyket såg jag haj på över 6 meter. En av många härliga upplevelser man har fått genom dykningen.

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp