Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Hej

Håller med, barn är en naturlig del av livet som det ska finnas plats för överallt.

Mvh isan lover
Finns plats för överallt men en 0-2 åring har inget intresse av den resan, bara föräldrarnas egoism.
Jag har med 2 barn och älskar dom.
Har som sagt flygit med yngste i ung ålder men då kortdistans.
En gång till Phuket för äldste tävla i FOBISIA, inget krav att familj kom men tyckte kändes viktigt att vi flög över och supporta sonen på plats.
Sen en gång till Malaysia på bröllop och en av mina bättre vänner gifte sig.
Men långdistans nej.

Finns plats för överallt men en 0-2 åring har inget intresse av den resan, bara föräldrarnas egoism.
En gång till Phuket för äldste tävla i FOBISIA, inget krav att familj kom men tyckte kändes viktigt att vi flög över och supporta sonen på plats.
Men långdistans nej.
Kan ju inte vänta flera år med att visa upp den lilla för släkten låååångt borta.

Men långdistans nej.
Hej

Våran pojk reste till Thailand redan i mammas mage när han var 6 månader, sen tillbaka till Thailand när han hade fötts och var 6 månader gammal, släkt, vänner och grannar stod i kö för att få se honom, jag tror att dom flesta Thailändskor vill hem och visa upp sina barn efter att dom har blivit mammor.

I Thailand är ju inte mamma, pappa och barn familjen utan hela släkten är familjen och varje barn som föds är en stor händelse inte bara för mamman och pappan utan för hela släkten.

Mvh isan lover

Hej

Våran pojk reste till Thailand redan i mammas mage när han var 6 månader, sen tillbaka till Thailand när han hade fötts och var 6 månader gammal, släkt, vänner och grannar stod i kö för att få se honom, jag tror att dom flesta Thailändskor vill hem och visa upp sina barn efter att dom har blivit mammor.

I Thailand är ju inte mamma, pappa och barn familjen utan hela släkten är familjen och varje barn som föds är en stor händelse inte bara för mamman och pappan utan för hela släkten.

Mvh isan lover
Fortsatt bara vuxen egoism.

Hej

Även dom som reser i business och first class får väl barn ?

Mvh isan lover
Säg de till dem som tycker att de med mycket pengar ska kunna sitta där fram ostörda och vi pöbeln där bak ska behöva lida.

Vissa vill till varje pris bevara klass samhället..,...

Så du accepterar att barn får följa med, om föräldrarna hittar på ett undantag.
I denna fråga är du vuxen egoistisk.
jag accepterar att det finns undantag, sjukdom, dödsfall, far/morföräldrar inte kan resa pga tidigare, äldre barn måste resa pga tex skola och föräldrar måste med.
Men vanlig nöjesresa nej.

Exakt. Som att hålla ett "barnkalas" för en 2 åring den fattar inget det är inte i barnets intresse.
Jag frågar barn och fruga, vill ingen av ungarna blir det inget kul.
Frågade sist om Khachanaburi och båda ungarna ville åka och se tåg, jag ville se bridge rive kwai och historian, frugan ville se Khanchanaburi då hon har vänner här som kommer därifrån.
Blev win win.
Jag tänkte nu när kom hem resa lite som jag visat innan men ingen av ungarna ville och frugan var inte direkt sugen.
Dom hade precis kommit hem efter skollovet och vart i byn.
Då höll vi oss hemma, hittat på saker här.

Du är inte ensam men tycket du har en skev syn på barnfamiljer att dom inte ska få resa bara för att du inte vill resa
Har inte skrivit att dom inte får resa, jag har 2 barn, vi reser men har undvikit långdistans tills yngste har ålder jag känner mig bekväm med.
Vi bilar runt och håller oss i närregion eller kortdistansflyg.

Hej

Håller med, barn är en naturlig del av livet som det ska finnas plats för överallt.

Mvh isan lover

Våld och mord, tigrar, krokodiler, fiskmåsar osv. är också en naturlig del av livet. Ska vi då mörda, släppa in krokodiler på flyget och andra saker bara för att det är naturligt?

I många länder gör man ju faktisk plats för barnen på arbetsplatser. Du anser väl att allt är i sin ordning då?

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp