Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Tror nog många skippar en thailändsk semester i juli och väljer något annat.

Screenshot_2023-05-14-10-26-41-285-edit_com.flygresor.jpg

Slutet av augusti är mer rimligt

Screenshot_2023-05-14-11-57-20-438-edit_com.flygresor.jpg

På 1/7-29/7 så kostar thaiair 10.000kr mindre än dina biljetter. Finnair och Qatar så sparar man 3000kr till.

Hur letar du?
Det var flygresor.se som hittade dessa med just Thai.
Sökte bara direktflyg som villkor.

Därför gör många sökningar med olika sökmotorer och även via bolagen direkt.
Att välja ett eller flera byten brukar också spara pengar.
Att söka ofta och mycket brukar löna sig.

Det var flygresor.se som hittade dessa med just Thai.
Sökte bara direktflyg som villkor.

Därför gör många sökningar med olika sökmotorer och även via bolagen direkt.
Att välja ett eller flera byten brukar också spara pengar.
Att söka ofta och mycket brukar löna sig.

Då bör man ju helt klart skippa flygresor.se då man inte ens klarade av att fånga upp Thai’s egna priser som låg 10k under det du hittade på flygresor.se

Då bör man ju helt klart skippa flygresor.se då man inte ens klarade av att fånga upp Thai’s egna priser som låg 10k under det du hittade på flygresor.se
Det kan jag hålla med om.

Även att använda asiatiska sökmotor kan ge bättre resultat.

Men en dyr resa fick en bekant göra när pandemin var i gång.

Runt 80k för en enkel till Stockholm och resan tog totalt 4 dygn.

Ja inrikesflyg är inte så dyrt om man bokar i god.
1000kr tor med en incheckad väska med AirAsia.

Nu tror jag inte lång mellanlandning intresserar en familj med tre barn.
Provat själv?

Med ditt förslag blir det bara ungefär 75k och kanske någon extra dag ledigt från jobbet.

Fortfarande inte som förr.
Nej jag skulle aldrig flyga med lång mellanlandning med ungarna, har bara flugit korta turer med familjen Malaysia och Phuket eftersom jag själv avskyr barnskrik etc på flyg, småbarnfamiljer kan stanna hemma så har jag undvikit långflygningar.

Nej jag skulle aldrig flyga med lång mellanlandning med ungarna, har bara flugit korta turer med familjen Malaysia och Phuket eftersom jag själv avskyr barnskrik etc på flyg, småbarnfamiljer kan stanna hemma så har jag undvikit långflygningar.
Gissar de flesta barnfamiljer resonerar på samma sätt.
Även mellanlandningar kan vara stressande med flera ungar.

Jag gillar direktflyg speciellt då jag rest med grabben sedan han var 4månader. Till USA är vi alltid ett grabbgäng och då kan man mellanlanda lite och ta en bira, inga problem.

Jag har tagit en extra mellanlandning med barnen. Jag tycker att det faktiskt går ganska smidigt, men den här gången avbokade jag biljetten via Wien och körde ARN-BKK. Tur var nog det eftersom både fru och barn var lite sjuka. Vid sådana tillfällen är det inget vidare.
Med barn så gillar jag faktiskt kvällsflyget bäst. Med lite tur så kanske dom sover på flyget.

Jag har tagit en extra mellanlandning med barnen. Jag tycker att det faktiskt går ganska smidigt, men den här gången avbokade jag biljetten via Wien och körde ARN-BKK. Tur var nog det eftersom både fru och barn var lite sjuka. Vid sådana tillfällen är det inget vidare.
Med barn så gillar jag faktiskt kvällsflyget bäst. Med lite tur så kanske dom sover på flyget.
Själv tycker jag småbarnsfamiljer kan låsas in i bagageutrymmet.
Fast din är väl 6 år nu det är en ålder då det börjar bli ok.

Själv tycker jag småbarnsfamiljer kan låsas in i bagageutrymmet.
Fast din är väl 6 år nu det är en ålder då det börjar bli ok.

Det var faktiskt lättare när hon var yngre.
Det var nog ingen som störde sig på henne de gånger vi har flugit tidigare.
Enda gångerna hon gnydde var när det av någon anledning blev stillaståendes på baken av någon anledning.
Jag har aldrig varit orolig över att hon ska vara besvärlig varesig i ekonomi, business eller First. I ekonomi får man nog utstå jobbiga ungar, men för folk som bokar business eller First för ohemult mycket stålar så kan det nog bli en besvikelse om det är en massa skrikandes ungar.

Det var faktiskt lättare när hon var yngre.
Det var nog ingen som störde sig på henne de gånger vi har flugit tidigare.
Enda gångerna hon gnydde var när det av någon anledning blev stillaståendes på baken av någon anledning.
Jag har aldrig varit orolig över att hon ska vara besvärlig varesig i ekonomi, business eller First. I ekonomi får man nog utstå jobbiga ungar, men för folk som bokar business eller First för ohemult mycket stålar så kan det nog bli en besvikelse om det är en massa skrikandes ungar.
Ja det hände frugan när hon flög ned med business class i februari. Hon var inte helt nöjd.

Så alla är inte lika värda då ?? Konstig syn på barn
Nä, småbarnfamiljer kan hålla sig hemma tills barnen är resklara, finns inga skrikiga bäbisar som ser fram emot en 11 timmars resa.
Vid 5 års ålder så kan jag nu tänka mig att ta med sonen på långresa, innan hade det bara varit av egoistiska skäl, ingen yngre än det som uppskattar en lång obekväm resa.
Finns inget värre höra gråt och skrik halva resan och kan lova att jag inte är ensam om att tycka det.

Nä, småbarnfamiljer kan hålla sig hemma tills barnen är resklara, finns inga skrikiga bäbisar som ser fram emot en 11 timmars resa.
Vid 5 års ålder så kan jag nu tänka mig att ta med sonen på långresa, innan hade det bara varit av egoistiska skäl, ingen yngre än det som uppskattar en lång obekväm resa.
Finns inget värre höra gråt och skrik halva resan och kan lova att jag inte är ensam om att tycka det.

5-åringar kan vara värre än yngre barn.
Tycker att dottern var knepigare den här turen än under tidigare turer.
Lite som att en 7-åring på en lång bilresa är jobbigare än en tvååring som däckar direkt man startar motorn.
Sedan så är det alltid bättre att ta ett kvällsflyget då barnen är trötta.

5-åringar kan vara värre än yngre barn.
Tycker att dottern var knepigare den här turen än under tidigare turer.
Lite som att en 7-åring på en lång bilresa är jobbigare än en tvååring som däckar direkt man startar motorn.
Sedan så är det alltid bättre att ta ett kvällsflyget då barnen är trötta.
Ja när vi flög till Phuket och Malaysia så lekte jag med han hela tiden vi väntade på boarding så han inte sov innan utan kom ombord trött, somna direkt och vakna vid ankomst. Dock svårare på ett 12 timmars flyg.

Finns många skäl till att man reser med små barn. Dom flesta människor är ganska förstående. Det handlar inte om att barnen skall njuta av en långflygning, vem gör det förresten. Nä jag är glad så länge det inte är mitt barn som skriker, någon annan får ta ansvaret. Min son var som enklast på flyget fram tills ca 3år sedan var det jobbigare. Han vill aldrig sova, inte äta, envis som fn. I stora hela har det gått bra alla flygningar och vi har nog inte stört så många. Jobbigaste för mig var när han totalt sket ned sig på flyget för att han vägrade gå på toaletten på flygplatsen innan start. Fyfan jag torka hela ungen inne på en trång flygplanstoalett. Då var jag inte helt nöjd men ingen annan som blev drabbad.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp