Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Jag använder alltid flygresor.se för att hitta biljetter, nu köpte jag en enkelbiljett för 4900:- BKK – GOT med Berlin Air nu på Tisdag.

Att boka flygbiljetten till Bangkok/Thailand

De senaste 3-4 åren har jag bokat biljetten via internet, jag söker på pricerunner och hittar en lämplig biljett Stockholm-Bangkok och bokar och betalar med Visa. Biljetten kommer på e-mail och jag skriver ut en kopia. Jag reser helst med thai direkt Sthlm-Bangkok, de två senaste åren har jag tagit bussen till Pattaya för 128bath (cirka) och jag tycker att det är det bästa sättet att ta sig dit på. Teknikutvecklingen har varit fantastisk de senaste fem åren och att kunna köpa flygbiljetten enkelt via internet är suveränt. Jag betalade sist c:a 4500:-kr för biljetten och det är ungefär halva priset mot när jag köper biljetten januari-februari. Sist nu lämnade jag kvar resväskan och dess innehåll, skjortor + kortbyxor bl.a i lägenheten, det kändes oerhört skönt att slippa släpa på den tunga väskan, det har många fördelar, ex vid incheckning på flygplatsen, finns en speciell lucka om man inte har bagage och man slipper köa.
Jag tror inte att det finns något bättre sätt att köpa sin flygbiljett på, de flesta här gör säkert på ungefär samma sätt som jag gör. Jag prioriterar Thai och det måste vara direktflyg Stockholm-Bangkok. Det går att ta sig ner billigare via Frankfurt, men jag vill inte krångla till det på det sättet.
Jag tycker att man kan åka ner lika gärna under vår/sommar som under vintern, båda alternativen har sina för resp. nackdelar.
Hur gör du/ni? :)

Hans :wai:

Nu har jag tittat på denna tråd i 2 dagar och ingen har skrivit något, vad kan det bero på?

Kanske för att det inte är så uppseendeväckande nyhet precis ;), det är nog många likt dig som beställer biljetten så. Märkligare och mer uppseendeväckande vore om någon beställer på det gamla vanliga viset, i en resebyrå och en gammal hederlig pappersbiljett, kanske skulle man pröva det igen, bara för nostalgins skull. :D.

Men det är väl snart ett minne blott det med, jag skulle lämna in en filmrulle i en fotobutik och fick en blick av den unga flickan som om "farbror kanske skulle bli lite modern" och inte faan kunde jag lämna in den där :-\

Jo, jag åker alla tider på året, spelar ingen roll, är ändå inte ute efter väder eller liknande och Thailand har väl numer blivit ett mer eller mindre året runt land, inte som för 20 år sedan då det nästan uteslutande var dec-mars ungefär som rådde.

Ja det var vad jag hade att säga, så nu har i alla fall en kommenterat din tråd, kanske man får en karma för ;D

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Nu har jag tittat på denna tråd i 2 dagar och ingen har skrivit något, vad kan det bero på?

Kanske för att det inte är så uppseendeväckande nyhet precis ;), det är nog många likt dig som beställer biljetten så. Märkligare och mer uppseendeväckande vore om någon beställer på det gamla vanliga viset, i en resebyrå och en gammal hederlig pappersbiljett, kanske skulle man pröva det igen, bara för nostalgins skull. :D.

Men det är väl snart ett minne blott det med, jag skulle lämna in en filmrulle i en fotobutik och fick en blick av den unga flickan som om "farbror kanske skulle bli lite modern" och inte faan kunde jag lämna in den där :-\

Jo, jag åker alla tider på året, spelar ingen roll, är ändå inte ute efter väder eller liknande och Thailand har väl numer blivit ett mer eller mindre året runt land, inte som för 20 år sedan då det nästan uteslutande var dec-mars ungefär som rådde.

Ja det var vad jag hade att säga, så nu har i alla fall en kommenterat din tråd, kanske man får en karma för ;D

Peter....-det ligger onekligen en del i det du skriver....Jag tror att det ändå finns en del olika vägar att ta sig till Bangkok på, det kunde vara intressant att få höra någon historia, någon som kämpar för att spara några kronor och tar sig dit på ngt smart sätt....Hade en intelligent bekan, vi kallade honom "Österrikaren", han tog sig ner via Frankfurt (tror jag det var) Ryan air dit och något väldigt bra bolag därifrån till Bangkok, tror han betalade runt 6000:-kr under högsäsong....Vi blev tyvärr ovänner då det slumpade sig så att jag var tvungen att ägna mesta tiden åt min flickvän Youpin.... :nod:

Mvh Hans :wai:

Högsäsong som lågsäsong, jag har aldrig köpt en biljett för mer än 5700 kr. Flygbolagen har då såklart varierat, allt från Thai airways till AeroFlot, som jag förövrigt aldrig mer skulle sätta min fot på. Skulle jag det finnas ett jätte billigt alternativ med Aero Flot skulle jag iaf välja att betala några tusen mer för att åka med ett annat bolag. Otrevligare personal får man leta länge efter.

"Suffix " sa:
Högsäsong som lågsäsong, jag har aldrig köpt en biljett för mer än 5700 kr. Flygbolagen har då såklart varierat, allt från Thai airways till AeroFlot, som jag förövrigt aldrig mer skulle sätta min fot på. Skulle jag det finnas ett jätte billigt alternativ med Aero Flot skulle jag iaf välja att betala några tusen mer för att åka med ett annat bolag. Otrevligare personal får man leta länge efter.

Jag har köpt biljett med Aeroflot flera gånger, första var perfekt, kort stopp i Moskva och vidare till Bankok, de två andra gånger var inte lika trevliga, en gång fastnade jag ett dygn i Moskva men de höll med hotell, den 3:e och sista gången fastnade jag runt 7 timmar i Moskva och då tänkte jag att aldrig mer, mådde inte bra, var dålig i magen och tyckte att jag passerat en ålder då man har rätt att flyga komfortabelt utan miserabla mellanlandningar, - sedan dess har der bara varit thai som gällt. :nod:

"Hans Svensson " sa:
Peter....-det ligger onekligen en del i det du skriver....Jag tror att det ändå finns en del olika vägar att ta sig till Bangkok på, det kunde vara intressant att få höra någon historia, någon som kämpar för att spara några kronor och tar sig dit på ngt smart sätt....Hade en intelligent bekan, vi kallade honom "Österrikaren", han tog sig ner via Frankfurt (tror jag det var) Ryan air dit och något väldigt bra bolag därifrån till Bangkok, tror han betalade runt 6000:-kr under högsäsong....Vi blev tyvärr ovänner då det slumpade sig så att jag var tvungen att ägna mesta tiden åt min flickvän Youpin.... :nod:

Mvh Hans :wai:

Jasså, jaha var det så du menar, ja då ber jag om ursäkt, du vill ha lite historier om alternativa sätt och klurigheter, då förstår jag.

Tyvärr kan jag inte komma med något så där revolutionerande i mina resor, har mest tagit reguljärt på de mest vanliga sätten. Men jag har i och för sig åkt med många olika bolag genom åren och sett säkert över 20 olika flygplatser och jag älskar just att mellanlanda, få se olika flygplatser och så kommer man ju av lite och kan läska sig med lite öl eller en drink osv.

Den godaste maten jag ätit var på Roms flygplats, den mest osannolika flygplatsen jag varit på och det har jag varit 6 gånger är Sheremetyevo International Airport i Moskva i början av 90-talet, Babusjkorna där var inte kloka ;D

Sommaren är underskattad när det gäller resor till Thailand, jag åkte med Thai air i juni och det är halva priset på flygbiljetten, betalade 4500:-kr.
Ska ev. ner i vinter ochså, det brukar löna sig att boka i god tid, men man får räkna med 8000:-kr för biljetten, faciliteterna på platsen ex rum ligger även det på dubbelt upp mot i juni. Nu har jag dock den saken ordnad redan.
Något som kallas Juice cafe ska öppna på jomtien beach, det är en restaurang med klass, priserna kommer att landa på 300-400bath för en måltid. Vill ni betala det? Det ska bli intressant att se hur de svenskar som startat upp detta kommer att lyckas.

"Hans Svensson " sa:
Sommaren är underskattad när det gäller resor till Thailand, jag åkte med Thai air i juni och det är halva priset på flygbiljetten, betalade 4500:-kr.
Ska ev. ner i vinter ochså, det brukar löna sig att boka i god tid, men man får räkna med 8000:-kr för biljetten, faciliteterna på platsen ex rum ligger även det på dubbelt upp mot i juni. Nu har jag dock den saken ordnad redan.
Något som kallas Juice cafe ska öppna på jomtien beach, det är en restaurang med klass, priserna kommer att landa på 300-400bath för en måltid. Vill ni betala det? Det ska bli intressant att se hur de svenskar som startat upp detta kommer att lyckas.

Ja jag åker gärna på sommaren också eller snarare kanske tidig sommar april-maj, tycker att det är behagligt väder, sen priser tycker jag att det finns billiga året om egentligen, det är ju alltid någon som har kampanjer mm nu för tiden eller kör hårt för att skaffa sig konkurrensfördelar. Turkish körde ju hårt ett tag och nu är det väl Qatar som kör hårt osv.

Ja dom som kan åka när de e billigt har de bra dom...
själv så kan ja bara åka när de e som dyrast men va fan de e bara att jobba ett par timmar till så e de problemet löst dom senaste 20 resorna har varit me thai o sen från BKK tar ja taxi inte springer ja till en buss station de ska vara bekvämt men har även hänt att de blivit limo :)

glimten66

Kolla in Berlin Air, där hittade jag bra pris och inte långa stop.
Åker från Köpenhamn till Berlin får vänta i en och halv timma och sedan non stop Bangkok.
2 enkla resor (mig och frugan) för strax under 7,000:- tyckte jag var skapligt.
Åker ner i slutet av oktober och kommer inte förrän i slutet av april.

Hej på er alla, jag köpte nu 2 st tur-retur Kastrup- BKK, via Berlin, med sittplats på AIR BERLIN, Avresa 21 mars, stannar 3 mån, hemresa 19 juni 2012, kostade 12100,- SV. Å de e billigt, e även Bonuskund på Air Berlin, så nästa gång jag flyger ner, FÖR GOTT, har jag gratis resa. M:V:H: GUNNAR. P:S: Biljetten e köpt på nätet på TRAVELSTART. SE, dom e billiga.

STOCKHOLM - BANGKOK - STOCKHOLM MED FINNAIR Väntetiden i Helsingfors brukar vara mindre än 1 timme och flygtid till Bangkok 9.5 tim. Har rest med dem flertalet gånger och är nöjd men min sista resa blev med China air då de var billigast men
resan tog 30 tim. ARL PEK BKK

lö 16.06. Retur
sö 17.06. Retur
må 18.06. Retur
ti 19.06. Retur
on 20.06. Retur
to 21.06. Retur
fr 22.06. Retur
Avfärd
ti 20.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 8515 SEK 8515 SEK
Avfärd
on 21.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 8515 SEK
Avfärd
to 22.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK
Avfärd
fr 23.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK
Avfärd
lö 24.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK
Avfärd
sö 25.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK
Avfärd
må 26.03. 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK 6865 SEK

Köp flygresor med THAI till kampanjpriser, Betalning senast 15dec!

Utresa från nu fram till 15dec samt 31dec-31mar 2012 (ej 16dec-30dec)

Flyg med THAI till Kampanjpriser från SEK5990, totalpris inkl reseskatter, till
Thailand, Vietnam, Bali, etc. Kombinera gärna! Betalning senast 15dec!

JORDEN RESOR

"Rolf " sa:
Köp flygresor med THAI till kampanjpriser, Betalning senast 15dec!

Utresa från nu fram till 15dec samt 31dec-31mar 2012 (ej 16dec-30dec)

Flyg med THAI till Kampanjpriser från SEK5990, totalpris inkl reseskatter, till
Thailand, Vietnam, Bali, etc. Kombinera gärna! Betalning senast 15dec!

JORDEN RESOR

Detta är bra!
http://www.jordenresor.se/

Men tyvärr så är det fel flyg för mig.
Jag åker ju från Kastrup!
Tillägg från 1200:- för resa AGH-ARN

pigge01

Nu är det tokbilligt till Thailand 2698:- men då ska man åka nu. Synd att det inte passar :)

Kollar själv på resor i mitten av augusti, priserna ligger nu kring 4800:- och uppåt.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp