Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Har varit in och betalat resan, till min stora glädje var priset då något lägre :) notan slutade på 17483:- :thumbsup: så jag tackar alla kloka medlemmar här på chaimai som kommer med ovärderliga tips, som i det här fallet val av resebyrå.

:wai: Mats

Du skulle surfat in på http://riktigtbilligaresor.se där finns alla flygbolag/resebyråer med. Flygresor.se samarbetar bara med 28 resebyråer medans Riktigtbilligaresor.se samarbetar med mer än 50 stycken. Det säger sig självt :thumbsup:

:wai: :wai: :wai:
Fortfarande gäller att långa restider med byten mm som är billigare kan bli dyrare när man räknar in kostnaderna för förplägnad under vägen, för vem sitter och är törstig på en flygplats i väntan på nästa plan.
Direktflyg brukar bli billigast i längden.
Ett tips är att kolla dagarna före och efter tänkt resa, det kan ge halva priset om man har tur

Det ligger naturligtvis mycket i vad du säger, men jag vågar inte chansa på det när vi skall åka hela familjen med 2 vuxna och 2 barn. Vi har ju bara åkt direktflyg hittills, men mellanlandning med en kort transfertid kan det absolut bli om man kan spara tusenlappar. :-\

Åker BangKok 6 Juni till & Juli med KLM. 15 timmar ner och 15 hem. 4400kr Då tar jag gärna den extra tid det tar ner Tar sedan buss eller flyg från Bk vart det nu blir sen

"hillmer " sa:
Åker BangKok 6 Juni till & Juli med KLM. 15 timmar ner och 15 hem. 4400kr Då tar jag gärna den extra tid det tar ner Tar sedan buss eller flyg från Bk vart det nu blir sen

Mycket bra pris och inte farligt lång väntetid är ju ett stort +, men ska man lägga till några timmar blir det drygt

Skulle vara mer rättvisande med priser för dom olika säsongerna. Självklart kan man hitta extremt billiga priser under lågsäsong men under högsäsong så kan det vara lite knepigare. Sen så kan det vara jobbigt att resa i +24 h åt båda hållen om man bara har 1 eller 2 veckor i thailand. Jag personligen gillar direktflygen bäst, det funkar även med Finnairs flight den man bara har 45min i helsingfors som transfer.
Sista 10 åren har jag betalt mellan 10-14 tkr inkl skatter med resa under högsäsong, därför är jag glad att betala 6800+skatt(betalar när skatten är bäst) med thai denna resa som går av stapeln 30/12

Jag sökte lite på Cph - Bkk i början på augusti. Jag sökte på två enkelbiljetter eftersom vi ju skall stanna i Thailand mer eller mindre för gott. Resultatet var helt uppåt väggarna konstigt. Två enkel med Thai 49250 kr. Två tur och retur samma datum med Thai 10082 Kr.

Flyger jag med Qatar Airways så kostar enkel biljett för två 9060 kr och Tur och retur 11304 kr.

Som jag så många gånger förut undrat: Hur tänker Thai?

Det var ju samma sak när jag sökte biljetter BKK - CPH tor för mina svärföräldrar. Drygt 39000 totalt med Thai och 14000 med SAS. Så visst undrar man!

"anubaan " sa:
Jag sökte lite på Cph - Bkk i början på augusti. Jag sökte på två enkelbiljetter eftersom vi ju skall stanna i Thailand mer eller mindre för gott. Resultatet var helt uppåt väggarna konstigt. Två enkel med Thai 49250 kr. Två tur och retur samma datum med Thai 10082 Kr.

Flyger jag med Qatar Airways så kostar enkel biljett för två 9060 kr och Tur och retur 11304 kr.

Som jag så många gånger förut undrat: Hur tänker Thai?

Jag har sökt förklaringen men inte funnit någon, ingen kan svara, varför det oftast är billigare med retur än enkel.

Flera gånger har jag köpt retur när jag skulle ha enkel, sen väl framme talat om att jag inte ska åka i retur. Första gången struntade jag t.o.m i vad de tänkte.

Priset på enkel borde ju ligga långt under returpriset

Priserna enkel/retur är konstiga oavsett bolag, därför blir det ofta retur jag löser.

"ledarn " sa:
Blev frågad om jag/vi ville köpa mark i byn för något år sedan...
(Just det här tillfället)

Frågade hur mycket kostar det då ?

- 50,000 bth/rai.

Hur många rai har du till salu ?

- 10 rai...

Hur mycket kostar alla rai då ?

- 500,000 bth..

Men jag köper ju alla på en gång...
Då får du ju komma med ett bättre pris...

- Varför det ?
Om jag säljer dom en och en får jag ju 500,000 bth.

Enkel mattematik för Thai !! ;D

(Ingen affär där)
Det beror väl på att endast en thailändare kan köpa 10 rai. ;D

"legolas " sa:
han har ju faktiskt en poäng där gunnarg, kanske han inte ens vet om det. Men din fru skall kunna påvisa att pengarna kommer ifrån henne och INTE ifrån dig ledarn när det gäller att handla mark i Thailand.

men du är ju en "streetsmart" gentleman, så det har du garanterat kläm på redan...

I vilket läge skall frun påvisa att det är hennes pengar?
När vi köpte hus och tomt så var vi på ampör och khomtidin och registrerade hus och markköp. Men i det läget hade inga pengar utväxlats. Först gick vi till banken och köpte en postväxel och visade säljaren, nu visste hon att vi hade pengarna. Den stoppade jag i fickan och sedan så gick vi och fixade allt pappersarbete. Det tog en halv dag. När allt var i ordning så överlämnade jag postväxlen till säljaren och allt var klart. Ingen hade i något läge frågat vems pengar det var. Kanske är det så här smidigt i Phitsanulok, där de inte är så vana vid falanger?

/anbaan

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp