Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Att du valt att avstå beror nog mer på att resor med familjen kostar pengar.

/ SatanG
Nä du jag har till skillnad från vissa arbete och inkomst.
Fast att du inte behöver tänka på pengar förstår jag du bidrar ju inte med några utan lever på någon annans skriver du, då blir det väl lättare att spendera?
Jag vill inte resa med småbarn, bara tanken stå där med en skrikig bäbis.
Det var inte så dyrt att flyga innan pandemin, då sonen var bäbis, då kostade 4st t&r 1/4 månadslön för hela familjen till Sverige. Men tjänade bättre då, var dock inte pengarna som stoppade utan tanken att resa med småbarn.

Nä du jag har till skillnad från vissa arbete och inkomst.
Fast att du inte behöver tänka på pengar förstår jag du bidrar ju inte med några utan lever på någon annans skriver du, då blir det väl lättare att spendera?
Jag vill inte resa med småbarn, bara tanken stå där med en skrikig bäbis.
Det var inte så dyrt att flyga innan pandemin, då sonen var bäbis, då kostade 4st t&r 1/4 månadslön för hela familjen till Sverige. Men tjänade bättre då, var dock inte pengarna som stoppade utan tanken att resa med småbarn.

Hahaha det är ok att vara snål, jag är snålänning som du vet :-)

Jag hade inte slutat jobba om jag inte har pengar kompis, vill inte ha ett beroendeförhållande från någon sida, så självklart bidrar jag.

/ SatanG

Hahaha det är ok att vara snål, jag är snålänning som du vet :)

Jag hade inte slutat jobba om jag inte har pengar kompis, vill inte ha ett beroendeförhållande från någon sida, så självklart bidrar jag.

/ SatanG
Inte så du skriver, brukar poängtera ut tydligt att frugan som drar in pengarna och står för noterna ;)
Men det är helt ok med en sugar mommy i kontrast till alla sugar daddys ;)

Inte så du skriver, brukar poängtera ut tydligt att frugan som drar in pengarna och står för noterna ;)
Men det är helt ok med en sugar mommy i kontrast till alla sugar daddys ;)

Håller med dig här, inte alltid mannen som tjänar mest.
Handlar det dessutom om en thailändska som krigar på lite högre nivåer på de internationella företagen så är det lite mer ovanligt.
Själv är jag annars ganska bra på dåliga skämt :-)

/ SatanG

Det är ju lite märkligt att tråden handlar om billiga resor till Thailand och så läggs det in priser på 25-35000 sv kronor för en tur och returbiljett.

Finns biljetter till Bangkok för 7-8000 sv kronor.

Man måste ju inte åka med Thai bara för att frugan vill det.

BTT

Det är ju lite märkligt att tråden handlar om billiga resor till Thailand och så läggs det in priser på 25-35000 sv kronor för en tur och returbiljett.

BTT
Beror ju när man vill åka också och om man har bråttom.

Arlanda-Bukarest-Kairo-Abu Dhabi- Kerala-Bangkok med ryggsäck är prisvärt för 108 timmar per väg även över jul och nyår.

Har du ens råd att logga in på forumet?

Skulle tro att dom flesta barnfamiljer i Sverige idag inte har råd att betala två veckors vistelse i Thailand om biljetten kostar 25000 kr per person.

Särskilt inte om dom bor i villa med dyr elräkning och stigande matpriser.

Jo möjligen om mamma är advokat och pappa direktör eller överläkare. Det är väl ungefär dom personerna som har råd att betala 25000 för en biljett några veckor i Bangkok eller Pattaya.

Men jag gratulerar dig om du har råd att betala dessa priser.

BTT

Skulle tro att dom flesta barnfamiljer i Sverige idag inte har råd att betala två veckors vistelse i Thailand om biljetten kostar 25000 kr per person.

Särskilt inte om dom bor i villa med dyr elräkning och stigande matpriser.

Jo möjligen om mamma är advokat och pappa direktör eller överläkare. Det är väl ungefär dom personerna som har råd att betala 25000 för en biljett några veckor i Bangkok eller Pattaya.

Men jag gratulerar dig om du har råd att betala dessa priser.

BTT

Vad vet du om barnfamiljer och deras ekonomi? Man behöver inte vara varken överläkare eller advokat för att ha råd. Det var nog en del barnfamiljer på samma flyg som jag tog ner till Thailand.
Sedan så har du nog lyckats plocka upp det enda inlägget som nämner biljettpriser på typ 25.000kr.
Men man får nog räkna med 15.000kr per person om man inte är flexibel.

BTT
Helt rätt där brodern. Man kommer till Thailand för 7000-8000 kr.

Det krävs dock att man är flexibel med datum och antingen åker via Addis Abeba med gratis hotel och mat eller två byten om man åker Oman air. Det vanliga sandlåde bolagen kan ha plåtar för det priset men då brukar det inte vara de snabba bytena.

Lycka till med biljetterna så kanske vi ses i Naklua i vinter?

Helt rätt där brodern. Man kommer till Thailand för 7000-8000 kr.

Det krävs dock att man är flexibel med datum och antingen åker via Addis Abeba med gratis hotel och mat eller två byten om man åker Oman air. Det vanliga sandlåde bolagen kan ha plåtar för det priset men då brukar det inte vara de snabba bytena.

Lycka till med biljetterna så kanske vi ses i Naklua i vinter?
Du kommer fortsatt ner och tillbaks för under 8000kr.
Förutom i Juli har jag fått alla resorna för under 8k och inga udda flyg, Finnair och Lufthansa/Swiss på dom flyg jag valt och ingen lång mellanlandning.
Och jag är inte flexibel på datum.
Men Juli är sjukt dyrt i år.

Nu kanske det inte är alla som bara ska till Bangkok och utan bagage Lär väl inte finnas någon barnfamilj som åker utan bagage och skulle väl tro att inte många heller bara ska till bangkok

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp