Den nya regeringen ska undersöka möjligheten till förlängning av turistvisum till 90 dagar.

Förstår inte vad du vill ha sagt med inlägget.

Jag är så gammal att jag har barn som är äldre än dig..så därav har jag kanske en annan syn på saken.
Och så är väl människor olika känsliga en del stör sig mer och andra mindre.
Jag är definitivt inte hjärntvättad..min inställning till ryssar grundar sig på hur sovjetiska och den sista ryska regimen har agerat genom åren.
Och jag har stört mig på kommunistiska Sovjetunionens agerande från unga år.
Det är ett system jag verkligen hatar därav min avoghet.

Invasionen av Ungern 56 var jag för ung för att minnas (jag har dock läst historien) men invasionen av Tjeckoslovakien den 21 augusti 1968 minns jag mycket väl och nu senast Ukraina…det har påverkat min inställning till ryssar och ryska regimer.
Jag såg väl en viss ljusning vid Sovjetunionens fall och började omvärdera ryssar men det ändrades ganska snabbt när Vladimir Vladimirovitj Putin med sina sovjetiska stormaktsdrömmar kom till makten.

Av Rysslands befolkning på ca 145 miljoner så finns det naturligtvis vettiga människor (även om de inte är många) :)det begriper till och med jag även om du anser mig dum och hjärntvättad.;)
Med mitt inlägg menar jag att jag är hjärntvättad sen sovjetunionen med att allt som har med ryssland att göra är negativt.
Du gick med t-shirt slava ukraina mest för irritera ryssar.
Du störde dig på ryssar pga nationalitet inte pga dom gjorde någonting som störde dig utan pga var dom var födda

Blir väl samma nu i Israel 700 barn och räknas fortsatt i gaza har dött av israeliska bombningar men israeliska barn är mer värda.

Inte vedergällning av terrororganisation uta nation.

Jag dömer inte efter var hen är född.

Nu är detta några år sedan men jag träffade ett ungt ryskt par några kvällar på en restaurang som pratade bra engelska och var väldigt trevliga,nyfikna och kontaktsökande.
Och till och med dom sa att dom ibland skämdes över hur en del av deras landsmän uppförde sig..så visst fins det trevliga ryssar.

Men nu handlade ju denna diskussionen om just störiga ryssar och skräniga kineser…därav mitt inlägg.
Det beror nog lite på var man vistas.. det är nog troligare att man råkar ut för saker man retar och stör sig på om man vistas exempelvis i en liten by som Karon med hög koncentration ryssar på en sådan liten yta.
Och särskilt om 70-80% av turisterna är ryssar då är ju sannolikheten större att råkat ut för någon incident..man stöter ju på dom överallt i alla situationer.
Jag har sett regelrätta slagsmål om solstolar på stranden mellan ryssar och mellan ryssar och thailändska uthyrare.
Och en del var så fulla att de knappast kunde ta sig ner till vattnet.
Det hände emellanåt drunkningstillbud med ryssar inblandade.
Men som sagt de har börjat uppträder mer civiliserat de senare åren än de gjorde när de började turista i Thailand på allvar.

Sen att det finns andra nationaliteter man stör sig på är ju en annan sak.
Jag undviker i regel engelska barer då det många gånger låter som att det vistas ett gäng fotbollshuliganer där..och dom verkar verkligen tro de är Guds gåva till underhållningsbranschen.:)
Så lät inte dina inlägg utan var störiga ryssar och din t-shirt.

Förstår inte vad du vill ha sagt med inlägget.

Jag är så gammal att jag har barn som är äldre än dig..så därav har jag kanske en annan syn på saken.
Och så är väl människor olika känsliga en del stör sig mer och andra mindre.
Jag är definitivt inte hjärntvättad..min inställning till ryssar grundar sig på hur sovjetiska och den sista ryska regimen har agerat genom åren.
Och jag har stört mig på kommunistiska Sovjetunionens agerande från unga år.
Det är ett system jag verkligen hatar därav min avoghet.

Invasionen av Ungern 56 var jag för ung för att minnas (jag har dock läst historien) men invasionen av Tjeckoslovakien den 21 augusti 1968 minns jag mycket väl och nu senast Ukraina…det har påverkat min inställning till ryssar och ryska regime
r.
Jag såg väl en viss ljusning vid Sovjetunionens fall och började omvärdera ryssar men det ändrades ganska snabbt när Vladimir Vladimirovitj Putin med sina sovjetiska stormaktsdrömmar kom till makten.

Av Rysslands befolkning på ca 145 miljoner så finns det naturligtvis vettiga människor (även om de inte är många) :)det begriper till och med jag även om du anser mig dum och hjärntvättad.;)

Jag dömer inte efter var hen är född.
Lite motsägesefullt kan jag tycka.

Med mitt inlägg menar jag att jag är hjärntvättad sen sovjetunionen med att allt som har med ryssland att göra är negativt.
Du gick med t-shirt slava ukraina mest för irritera ryssar.
Du störde dig på ryssar pga nationalitet inte pga dom gjorde någonting som störde dig utan pga var dom var födda

Blir väl samma nu i Israel 700 barn och räknas fortsatt i gaza har dött av israeliska bombningar men israeliska barn är mer värda.

Inte vedergällning av terrororganisation uta nation.
Så lät inte dina inlägg utan var störiga ryssar och din t-shirt.
Om du nu blivit hjärntvättad med att allt som har med ryssland att göra är negativt och du tycker det är fel.
Då kan du ju upplysa mig om de bra delarna istället för att tjafsa om min t-shirt som inte överhuvudtaget har med saken jag diskuterade att göra.
Min kommentar handlade från början om hur jag upplevde hur just en del av nationaliteten ryssars beteende när dom började turista i Thailand i någon större omfattning.
Av egen erfarenhet höll jag med @Isan Lover i hans påstående och har gett några exempel på vad jag har upplevt.
Och mina upplevelser var inte från lyxområdena i Naklua och Pratumnak eller femstjärniga hotell för 10.000 thb natten utan ordinära medelklass turister i Karon med omnejd.

Vad sen min t-shirt och barnen i Gasa har med den tidens händelser att göra vet jag inte.
Att jag senaste resan bar t-shirten var mest för att visa medkänsla och solidaritet med Ukraina.
Irriterade det sedan någon ryss som stöder kriget i Ukraina så var det ju en bonus och bara positivt…för det var ju en av mina avsikter med att bära tröjan.

Om du sen inte köper mina argumenten för att klargöra min hållning till ryssar bryr jag mig inte så mycket om.
Den har jag bildat mig på egen hand utan någon hjärntvätt.
Och när du nu ändå blandar in en massa saker som inte har med inlägget i sak att göra..då kan jag upplysa dig om att jag tyckte lika illa om amerikanare när dom krigade i exempelvis Vietnam och Irak ändå jag visste att alla amerikanare inte stödde krigen.

Lite motsägesefullt kan jag tycka.
Det får du gärna tycka.

Nu var det ju just ryssar som invaderade Ungern 56 , Tjeckoslovakien den 21 augusti 1968 och nu senast Ukraina…det har påverkat min inställning till ryssar och ryska regimer.
Det är lätt att generalisera även om jag vet att alla ryssar inte stöder invasionerna.
Och jag hade haft samma åsikt om exempelvis tyskar om det varit tyskar som invaderat.
Så fördomsfull är jag och jag är nog inte ensam i min uppfattning om ryssar eller andra som begår övergrepp mot människor.
Alla är ju inte så präktiga och PK att de står för alla människors lika värde.

Och ännu en gång.

Nu var det ju inte detta det handlade om från början utan det var hur just nationaliteten ryssars beteende som turister de första åren.
De flesta nationaliteter har väl något beteende som man kan tycka lite underlig så det behöver nödvändigtvis inte vara ryssar.

Det kan ju exempelvis vara sällskap med
svenskar som i fyllan och villan skränar på hög volym.
Utan att därför döma ut alla svenskar för det.

Eller som du själv uttryckte det.
Sen jag kom tillbaka till Pattaya efter 4 månader i Sverige så märkte jag att det blivit en klar uppgång med indier i stan, ( inte i barerna). Det kan reta mig när dom står i en grupp och blockerar trottoaren när jag ska fram men jag vägrar gå ut på gatan och runda utan går fram till dom och kopplar på onda ögat vilket brukar leda till att någon av dom ser till att jag kan passera samt att jag får en ursäkt.

Men man kan ju inte döma ut alla indier för det.

Nya regeringen verkar rätt positivt inställd till Ryssland och nya pm har bjudit in Putin 2024.

Pga vad, har jag postat något inlägg som får mig låta ryssvänlig?
Men visar ju på att thai kanske inte delar synen på ryssar som förmedlas av många här.
Du har ju iallafall bemödat dig med att citera och kritisera min kritiska inlägg om vissa ryssars dåliga uppträdande..så vad vet jag?
Du såg väl möjligen inte ;) efter mitt inlägg.

Du har ju iallafall bemödat dig med att citera och kritisera min kritiska inlägg om vissa ryssars dåliga uppträdande..så vad vet jag?
Du såg väl möjligen inte ;) efter mitt inlägg.
Ja och har du någorlunda läsförståelse så är inget av mina innlägg ryssvänligt.

• Haha
Reactions: Nox
Putin har inte något viktigt i Thailand att göra och kommer inte på besök.
Jag finner heller inte något stöder att Putin avser att personligen besöka Thailand men han han är dock inbjuden.

Besvikelse i Sretthas Putin Phuket-inbjudan

I det globala panoramat som utvecklas är diplomatins duk färgad av krav som ofta ersätter moraliska imperativ. Ändå, för framväxande demokratier, bör de senare inte höljas i realpolitiska engagemang.

Thailands premiärminister Srettha Thavisins nyligen diplomatiska möte med Rysslands president Vladimir Putin och efterföljande engagemang i Peking skisserar en oroande bana för en nation som nyligen har kommit ur skuggorna av en militärjunta.

Mötet, som hölls på Diaoyutai State Guesthouse före en middagsmottagning med Kinas president Xi Jinping som värd, markerade den första interaktionen mellan premiärminister Srettha och president Putin. Tillsammans med över 130 ledare som samlades för det internationella forumet om Bälte och väg Initiative, var detta möte inte bara en tillfällig diplomatisk artighet utan ett ställningstagande som återspeglar Thailands internationella anknytning.

Den förvirrande delen av detta möte härrör inte från diplomatins sfärer utan från det underliggande budskapet det sänder mitt i ett turbulent globalt människorättslandskap. Rysslands pågående anfallskrig i Ukraina och Kinas påstådda koncentrationsläger i Xinjiang är inte bara krusningar i det internationella samfundet utan en storm som ifrågasätter den globala etiken för mänskliga rättigheter.

Av Arun Saronchai

Hela historien: THAI ENQUIRER 2023-10-19

Jag finner heller inte något stöder att Putin avser att personligen besöka Thailand men han han är dock inbjuden.

Besvikelse i Sretthas Putin Phuket-inbjudan

I det globala panoramat som utvecklas är diplomatins duk färgad av krav som ofta ersätter moraliska imperativ. Ändå, för framväxande demokratier, bör de senare inte höljas i realpolitiska engagemang.

Thailands premiärminister Srettha Thavisins nyligen diplomatiska möte med Rysslands president Vladimir Putin och efterföljande engagemang i Peking skisserar en oroande bana för en nation som nyligen har kommit ur skuggorna av en militärjunta.

Mötet, som hölls på Diaoyutai State Guesthouse före en middagsmottagning med Kinas president Xi Jinping som värd, markerade den första interaktionen mellan premiärminister Srettha och president Putin. Tillsammans med över 130 ledare som samlades för det internationella forumet om Bälte och väg Initiative, var detta möte inte bara en tillfällig diplomatisk artighet utan ett ställningstagande som återspeglar Thailands internationella anknytning.

Den förvirrande delen av detta möte härrör inte från diplomatins sfärer utan från det underliggande budskapet det sänder mitt i ett turbulent globalt människorättslandskap. Rysslands pågående anfallskrig i Ukraina och Kinas påstådda koncentrationsläger i Xinjiang är inte bara krusningar i det internationella samfundet utan en storm som ifrågasätter den globala etiken för mänskliga rättigheter.

Av Arun Saronchai

Hela historien: THAI ENQUIRER 2023-10-19
Ha inga förväntningar på att Thailand ska kritisera Kina eller Ryssland för vad som sker med Uigurer respektive Ukraina.

Man fördömer inte militärjuntan i Myanmar utan stödjer deras fördrivning av över en miljon Rohingya som även högre religiösa munkar gillar.

För att landet nu har en civil PM är det till stor del fortfarande militären som styr efter köpslåendet med Thaksin.

Däremot kan det vara större militära inköp på gång.
Flyg och ubåtar.
Usa nobbade försäljning av F-35 till Thailand och Tyskland stoppade försäljningen av dieselmotorer till ubåtar.

Vill man utöka med ubåtar och flyg är det Kina och Ryssland som gäller.
Sätter också press på USA som till varje pris vill stoppa Kina som leverantör av militära flygplan.

Ha inga förväntningar på att Thailand ska kritisera Kina eller Ryssland för vad som sker med Uigurer respektive Ukraina.

Man fördömer inte militärjuntan i Myanmar utan stödjer deras fördrivning av över en miljon Rohingya som även högre religiösa munkar gillar.

För att landet nu har en civil PM är det till stor del fortfarande militären som styr efter köpslåendet med Thaksin.

Däremot kan det vara större militära inköp på gång.
Flyg och ubåtar.
Usa nobbade försäljning av F-35 till Thailand och Tyskland stoppade försäljningen av dieselmotorer till ubåtar.

Vill man utöka med ubåtar och flyg är det Kina och Ryssland som gäller.
Sätter också press på USA som till varje pris vill stoppa Kina som leverantör av militära flygplan.
Hej

Vad det gäller dom stora militära inköp som militärregimen gjorde innan den ersattes av en civil regering ser nu enligt Thailändsk media ut att komma att skjutas upp eller t.o.m kunna utebli, så här ser man ändå en klar skillnad.

Mvh isan lover

Hej

Vad det gäller dom stora militära inköp som militärregimen gjorde innan den ersattes av en civil regering ser nu enligt Thailändsk media ut att komma att skjutas upp eller t.o.m kunna utebli, så här ser man ändå en klar skillnad.

Mvh isan lover
Tror inte som du att det är en ren civil regering nu.

Förfrågan om inköp av nya flygplan från Usa är bara ett halvår sedan.

Vilka syften tror du Thailand har för att bjuda in Putin?

Tror inte som du att det är en ren civil regering nu.

Förfrågan om inköp av nya flygplan från Usa är bara ett halvår sedan.

Vilka syften tror du Thailand har för att bjuda in Putin?
Hej

Regeringen har sagt sig vilja skära ned på militära investeringar och skjuta redan beslutade affärer på framtiden, hur det slutar återstår förstås att se.

Ja vad Thailand har för syfte skulle man kanske omformulera till syften, för jag tror att det kan finnas många faktorer bakom detta.

Mvh isan lover

Hej

Regeringen har sagt sig vilja skära ned på militära investeringar och skjuta redan beslutade affärer på framtiden, hur det slutar återstår förstås att se.

Ja vad Thailand har för syfte skulle man kanske omformulera till syften, för jag tror att det kan finnas många faktorer bakom detta.

Mvh isan lover
Ja turister är en faktor som verkligen för Ryssland och Thailand närmare varandra.
Ett antal nya flyglinjer, underhåll av ryska flygbolags kärror.
Ökad export av bilar tillverkade i Thailand är troligt.
Ryska investerare i fastigheter och industrier med fokus på export till Ryssland.
Uppköp av företag inom elektronik.

Import av rabatterade råvaror från Ryssland.

Det finns en del ägg i korgen som kan bli aktuellt.

Ja turister är en faktor som verkligen för Ryssland och Thailand närmare varandra.
Ett antal nya flyglinjer, underhåll av ryska flygbolags kärror.
Ökad export av bilar tillverkade i Thailand är troligt.
Ryska investerare i fastigheter och industrier med fokus på export till Ryssland.
Uppköp av företag inom elektronik.

Import av rabatterade råvaror från Ryssland.

Det finns en del ägg i korgen som kan bli aktuellt.
Hej

Själv skulle jag vilja lägga till inkomstmöjligheter via korruption för båda parter både i respektive Statsledning och bland företagen.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp