PanPan
Forumveteran
Med mitt inlägg menar jag att jag är hjärntvättad sen sovjetunionen med att allt som har med ryssland att göra är negativt.Förstår inte vad du vill ha sagt med inlägget.
Jag är så gammal att jag har barn som är äldre än dig..så därav har jag kanske en annan syn på saken.
Och så är väl människor olika känsliga en del stör sig mer och andra mindre.
Jag är definitivt inte hjärntvättad..min inställning till ryssar grundar sig på hur sovjetiska och den sista ryska regimen har agerat genom åren.
Och jag har stört mig på kommunistiska Sovjetunionens agerande från unga år.
Det är ett system jag verkligen hatar därav min avoghet.
Invasionen av Ungern 56 var jag för ung för att minnas (jag har dock läst historien) men invasionen av Tjeckoslovakien den 21 augusti 1968 minns jag mycket väl och nu senast Ukraina…det har påverkat min inställning till ryssar och ryska regimer.
Jag såg väl en viss ljusning vid Sovjetunionens fall och började omvärdera ryssar men det ändrades ganska snabbt när Vladimir Vladimirovitj Putin med sina sovjetiska stormaktsdrömmar kom till makten.
Av Rysslands befolkning på ca 145 miljoner så finns det naturligtvis vettiga människor (även om de inte är många)det begriper till och med jag även om du anser mig dum och hjärntvättad.
![]()
Du gick med t-shirt slava ukraina mest för irritera ryssar.
Du störde dig på ryssar pga nationalitet inte pga dom gjorde någonting som störde dig utan pga var dom var födda
Blir väl samma nu i Israel 700 barn och räknas fortsatt i gaza har dött av israeliska bombningar men israeliska barn är mer värda.
Inte vedergällning av terrororganisation uta nation.