Enkel besöksbeskrivning till sverige

Bentha

Medlem
Vad behöver min tjej i thailand göra för att besöka mig i sverige steg för steg ?Kostar ca ? Vad behöve jag göra i sverige ?kostar ?

Och antar att hon ska kryssa i besöka släkt och vänner. Och reslängd nånstans i paprena. Eftersom hon har jobb och bara kan va ledig i 10 dagar från jobbet. Efter att hon förhoppningsvis fått visa är det bara att boka flyg då?
Läs i en annan tråd. Hon måste sitta 14 dagar i karantän vid ankomst, det blir svårt att få den ekvationen att gå ihop tyvärr.

Och antar att hon ska kryssa i besöka släkt och vänner. Och reslängd nånstans i paprena. Eftersom hon har jobb och bara kan va ledig i 10 dagar från jobbet. Efter att hon förhoppningsvis fått visa är det bara att boka flyg då?
Samt ha bokat karantän hotell åt henne när hon ska återvända annars så blir det inget visum. Det är en skaplig apparat att få hit henne och troligen inte värt det för typ ett besök på två veckor samt två veckor för henne i karantän när hon kommer tillbaka till Thailand.

Samt ha bokat karantän hotell åt henne när hon ska återvända annars så blir det inget visum. Det är en skaplig apparat att få hit henne och troligen inte värt det för typ ett besök på två veckor samt två veckor för henne i karantän när hon kommer tillbaka till Thailand.
När karantän tvånget är borta då är det ju tänkt. Måste väl försvinna nån gång. Hon tar sitt första vaccin på söndag

Är inte intresserad av en sån relation. Knappast hon heller. Utan gör det för min tjejs skull. För att hon ska känna sig lite tryggare i våran relation.

Gå in och gör som @Samet skrev, står väldigt tydligt och enkelt där.
Även Sweden abroad har enkel checklista, klarar du inte av att fixa det själv efter läst där så är det nog bäst hon anlitar hjälp som ordnar det här nere.

Men med dom 2 trådar som du startat får man inget annat än trollvarning och helst från någon som har thaiforumsvana.

Min tant anlitar en som hjälper med ansökan så allt blir rätt.

Jo karantänkrav kan komma att slopas pà vissa turistorter till hösten
Skall du inte vara så säker på.
Det var tal om det men efter nya vågen så gick regeringen ut med att dom tidigare sagda månaderna gäller inte längre gällande karantänslopande för vissa turistorter, beror på hur det utvecklas.
Dom enda som får fortsätta enligt planen är Phuket och där är datumen satt 1 Juli.
Men dom kör ett eget vaccineringsprogram på ön, säger att 70% skall vara uppnått till 1st Juli och ön är redan nu isolerad från resten av Thailand, karantän och pcr test krävs för att få åka dit från övriga Thailand nu.

Blir lite svårare att isolera samhälle på fastlandet med industrier runtomkring.
Phuket är ju enda med internationellt flyg, Kho Samui har dom det? Annars funkar det nog inte där, för iden är väl att dom som skall till Phuket skall flyga direkt dit och inte mellanlanda någon annanstans i Thailand?

Skall du inte vara så säker på.
Det var tal om det men efter nya vågen så gick regeringen ut med att dom tidigare sagda månaderna gäller inte längre gällande karantänslopande för vissa turistorter, beror på hur det utvecklas.
Dom enda som får fortsätta enligt planen är Phuket och där är datumen satt 1 Juli.
Men dom kör ett eget vaccineringsprogram på ön, säger att 70% skall vara uppnått till 1st Juli och ön är redan nu isolerad från resten av Thailand, karantän och pcr test krävs för att få åka dit från övriga Thailand nu.

Blir lite svårare att isolera samhälle på fastlandet med industrier runtomkring.
Jag har aldrig sagt att jag är säker på det. Vem vet kanske har grisar lärt sig flyga innan coronahysterin är över. Inget är hugget i sten.

Är inte intresserad av en sån relation. Knappast hon heller. Utan gör det för min tjejs skull. För att hon ska känna sig lite tryggare i våran relation.

Du har uppenbarligen en del att lära om Thailänskor. För nog är risken stor att du får en hand på låret och en invit.

1. Hon kanske gillar dig och vill byta gubbe.

2. Hon kanske testar dig på uppmaning av din tjej.

3. Hon kanske bara vill ställa till med problem för dig och din tjej.

De flesta av oss har nog hört talas om just sådana historier.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp