Fraser och ord!

"ragnela " sa:
Men Lego: Behövs det fler trådar? Vi har ju disskusionstråden bredvid Insayts kurs och så den här. Jag gillar inte all uppsplittring.

Konstigt svar, du gillar inte uppsplittring, men samtidigt förordar du fler trådar, hur tänker du där?

insayt

Insayt!
Förordar jag fler trådar? Jag skrev ju att vi har din disskusiontråd och den här ord o fraser och att vi kan nöja oss med dom.
Hur tolkade du min kommentar?

"ragnela " sa:
Insayt!
Förordar jag fler trådar? Jag skrev ju att vi har din disskusiontråd och den här ord o fraser och att vi kan nöja oss med dom.
Hur tolkade du min kommentar?

Kanske jag missuppfattade Vi har ju disskusionstråden bredvid Insayts kurs och så den här. Jag gillar inte all uppsplittring.

insayt

Lugn o fin själv hur man ska traskribera tror jag att många ser individuellt hur det blir lättast för sig själv min åsikt bara o den brukar vara rätt :)

"Insayt " sa:
Glimtangubben, ta det nu lugnt, jag beordrade att tråden med Fraser skulle flyttas till "språkhörnan", där passar den bäst och alla som läser den, vill bara läsa en gång och sen glömmer de den, ingen i framtiden vill hitta den?

Jag vill tala om för alla i detta forum att min ide med Språka Chai Mai, är ju att vi alla skall ha tillgång till allt som rör Thai Language. Alla här är välkomna med språket, men det jag menar är att vi samlar det i ett och samma forum, på så sätt blir det lätt för alla att hitta.

Att skapa paralleller till existerande forum hjälper ingen? Detta tyder bara på att någon vill förhäva sig och samla karma, men de tystnar snart nog, det som är beklämande är att en viss moderator bevekar samtida tilltag och uppmuntrar till obstruktion???, hur bra är det, som moderator??
Insayt

Är det mig du menar så ta det via PM.
Föregå med gott exempel och sluta att blanda in alla andra med vad du tycker om mig och andra som moderator.

"legolas " sa:
Jag antar att detta var jag då? det är helt OK, jag samlar ju karma tycker det är som tidiga julklappar ju... Men ärligt talat, jag tog ju dig i försvar Insayt ju, gentemot människor som skapar enbart frågetecken, och inte förmedlar korrekt information..

Som skriver ut meningar och ord som är både felstavade inkorrekta utskrivna på thai och som är helt fel... Sedan skall du ta tid till sådan skit och rätta till det..... Så såg jag på det i alla fall...

legolas

Nä nu har du helt missuppfattat Lego, jag pratar inte om dig, förstår inte vad du fick det ifrån.

Jag pratar om att folk här skapar egna skolor eller språkkurser vid sidan om det som jag skapar och då blir det bara en enda röra av allting, så vitt jag vet har väl du inte skapat något i den vägen ännu!

Så Lugn och fin Lego

insayt

"Insayt " sa:
Jag pratar om att folk här skapar egna skolor eller språkkurser vid sidan om det som jag skapar och då blir det bara en enda röra av allting

insayt

Så med det menar du att det e bara din skola som e rätt...…

det e väl bara bra att det e flera o inte bara en GUD som försöker

du har ju din skola sen finns det faktiskt folk som mig o en del andra som helt skiter i hur man bygger upp orden utan bara vill kunna prata lite thai o som faktiskt inte bryr sig så mycke om man utalar det lite fel dom flesta jag pratar me i Thailand bryr sig inte om jag utalar en del or fel dom fattar ändå oftast vad jag menar

o ibland kan det även bli ett gott skratt för både dom o mig när jag får berättandes för mig va det va ja sa när jag försökt o säga något annat

typ Hii maa som beroende på hur man utalar det kan få stora skilnader men har gett många goa skratt

"glimten66 " sa:
Så med det menar du att det e bara din skola som e rätt...…

det e väl bara bra att det e flera o inte bara en GUD som försöker

du har ju din skola sen finns det faktiskt folk som mig o en del andra som helt skiter i hur man bygger upp orden utan bara vill kunna prata lite thai o som faktiskt inte bryr sig så mycke om man utalar det lite fel dom flesta jag pratar me i Thailand bryr sig inte om jag utalar en del or fel dom fattar ändå oftast vad jag menar

o ibland kan det även bli ett gott skratt för både dom o mig när jag får berättandes för mig va det va ja sa när jag försökt o säga något annat

typ Hii maa som beroende på hur man utalar det kan få stora skilnader men har gett många goa skratt

Glimtan ta det inte så, vad jag menar är att det vore bättre om vi samlade allt i ett forum och att vi enas om ett sätt att transkribera, förstår inte att detta skall vara så svårt att förstå.

Problemet med att som nu en skapar en parallell tråd vid sidan om gör att de trådarna riskerar att bara glömmas bort och ingen vill hitta dem igen.

Fraser är bra, men för att alla skall ha tillgång till dem, är att man kategoriserar dem så alla vet att under den kategorin finns de fraserna och så vidare, annars är risken att det bara blir en tråd med fraser och ingen kommer ihåg dem.

insayt

"Insayt " sa:
Fraser är bra, men för att alla skall ha tillgång till dem, är att man kategoriserar dem så alla vet att under den kategorin finns de fraserna och så vidare, annars är risken att det bara blir en tråd med fraser och ingen kommer ihåg dem.

insayt

Ta detta på svenska nu , nu fattar jag nada

"glimten66 " sa:
Ta detta på svenska nu , nu fattar jag nada

haha..., ja kan inte mer svenska än så här ;D

Vad är det du inte förstår? Kategorisera betyder att man spaltar upp fraser enligt ett schema.

Fraser på restaurangen
Fraser i hemmet
fraser på gatan
fraser i affären.

...alltså användbara fraser i olika situationer!

insayt

"Insayt " sa:
haha..., ja kan inte mer svenska än så här ;D

Vad är det du inte förstår? Kategorisera betyder att man spaltar upp fraser enligt ett schema.

Fraser på restaurangen
Fraser i hemmet
fraser på gatan
fraser i affären.

...alltså användbara fraser i olika situationer!

insayt

Okey jag e me själv ser jag inte att man behöver göra det e man intresserad så tar man åt sig av det som man e intresserad av tycker inte det behövs att läggas in i ett specifikt fack för det...

"glimten66 " sa:
Okey jag e me själv ser jag inte att man behöver göra det e man intresserad så tar man åt sig av det som man e intresserad av tycker inte det behövs att läggas in i ett specifikt fack för det...

Nä, vi är ju alla olika, men jag måste ta hänsyn till så många som det bara är möjligt, jag kommer till fraser senare, men för dem som vill lära sig alfabetet och vokaler samt regelverk de skall kunna få det, de som likt du bara vill lära sig fraser skall kunna få det, alla skall kunna få ta del av materialet, man väljer själv och där har du rätt.

Problemet är att jag hinner inte med ert dåliga tålamod, jag har ju ett liv vid sidan om detta med forumet, så ha lite tålamod, jag skall nog tillfredställa alla vad det lider!

insayt

"Insayt " sa:
Nä, vi är ju alla olika, men jag måste ta hänsyn till så många som det bara är möjligt, jag kommer till fraser senare, men för dem som vill lära sig alfabetet och vokaler samt regelverk de skall kunna få det, de som likt du bara vill lära sig fraser skall kunna få det, alla skall kunna få ta del av materialet, man väljer själv och där har du rätt.

Problemet är att jag hinner inte med ert dåliga tålamod, jag har ju ett liv vid sidan om detta med forumet, så ha lite tålamod, jag skall nog tillfredställa alla vad det lider!

insayt

Så va e då problemet om det finns andra som vill lägga in en del fraser o som har den tiden låt då dom göra det utan att det ska dras me all uppbyggnad o annat trams (min åsikt)
Alla ska ju få sitt tycker jag me finns många som vill lära sig alfabetet mm mm
men jag e inte en av dom jag e gla för lite olika fraser det räcker för mig
så sköt du alfabetet o din skola o låt dom som vill lägga in fraser göra det utan att du ska komma där o tala om hur dom ska göra

"glimten66 " sa:
Så va e då problemet om det finns andra som vill lägga in en del fraser o som har den tiden låt då dom göra det utan att det ska dras me all uppbyggnad o annat trams (min åsikt)
Alla ska ju få sitt tycker jag me finns många som vill lära sig alfabetet mm mm
men jag e inte en av dom jag e gla för lite olika fraser det räcker för mig
så sköt du alfabetet o din skola o låt dom som vill lägga in fraser göra det utan att du ska komma där o tala om hur dom ska göra

I princip har du rätt Glimten, alla får ju göra vad de tycker, grejen är att skapa sidospår gör att trådarna glöms bort och det blir svårt att hitta dem, min ide är att samla allt bra material från alla här under ett och samma forum och att vi enas om ett sätt att transkribera samt enas om ett sätt att betona toner mm, svårare än så är det inte.

Det låter på dig hela tiden som att jag är motståndare till att andra vill bidra, detta är fel, jag vill att alla skall bidra, men vi skall då också göra det på ett pedagogiskt och strukturerat sätt så att alla blir glada och nöjda, inte bara ett fåtal!

Jag vet att din bror kan en hel del thai och har mycket att komma med, det vill jag ta del av och jag skall inte glömma honom, detta är ju ingen tävling i vem som kan mest, utan jag gör detta för att dels lära mig mer och bidra till andra det jag kan!

insayt

"Insayt " sa:
I princip har du rätt Glimten, alla får ju göra vad de tycker, grejen är att skapa sidospår gör att trådarna glöms bort och det blir svårt att hitta dem, min ide är att samla allt bra material från alla här under ett och samma forum och att vi enas om ett sätt att transkribera samt enas om ett sätt att betona toner mm, svårare än så är det inte.

Det låter på dig hela tiden som att jag är motståndare till att andra vill bidra, detta är fel, jag vill att alla skall bidra, men vi skall då också göra det på ett pedagogiskt och strukturerat sätt så att alla blir glada och nöjda, inte bara ett fåtal!

Jag vet att din bror kan en hel del thai och har mycket att komma med, det vill jag ta del av och jag skall inte glömma honom, detta är ju ingen tävling i vem som kan mest, utan jag gör detta för att dels lära mig mer och bidra till andra det jag kan!

insayt

det räcker väl o lägga dom under språk forum delen så tror jag nog att dom som e intresserade hittar det dom vill

jag tros att det finns en hel del här på forumet som kan lite o en del fraser som gärna kan dela med sig detta till dom som vill lära men utan uppbygnad mm mm

Jag kan ha fel men det tror jag inte 8)

"glimten66 " sa:
det räcker väl o lägga dom under språk forum delen så tror jag nog att dom som e intresserade hittar det dom vill

jag tros att det finns en hel del här på forumet som kan lite o en del fraser som gärna kan dela med sig detta till dom som vill lära men utan uppbygnad mm mm

Jag kan ha fel men det tror jag inte 8)

Du har säkert rätt Glimten, jag tror att varken du eller jag har fel, vi tilltalar olika intressegrupper, så enkelt är det!

insayt

Nej in me mer nu Jr skit i om språk professorn inte riktigt gillar din stil o skriva men finns andra som gillar o vill lära sig en del fraser utan att man ska kunna hela alfabetet o hu bi sattsen ligger

Så kör nu annars rycker jag dig i örat sen

"glimten66 " sa:
Nej in me mer nu Jr skit i om språk professorn inte riktigt gillar din stil o skriva men finns andra som gillar o vill lära sig en del fraser utan att man ska kunna hela alfabetet o hu bi sattsen ligger

Så kör nu annars rycker jag dig i örat sen
555
Precis man behöver inte kunna hela, bara man skriver hur man uttalar det på svenska även om vissa inte tycker att det är rättstavat, men man får ju tänka på hur orden uttalas med ex. vis ett "n" och två, blir ju en jäkla skillnad på uttalet ;)

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
A
Svar
0
Visningar
1 K