glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Fan ja som trodde jag kom ner till civilisationen ;)
ybabyzer.jpg
9y5e4ape.jpg

Så va vi o lämna tillbaka hyrbilen som vi haft i 2 veckor tröck ju högerflygeln lite så va ju lite nervös fast vi hade talat me han redan han bara titta på skadan o sa det.fixar.vi själva så det.kostade bara mig.dom 2000 bath som han hade sagt innan
Så.dr.hyr jag även nästa gång.
Ni som vet vart X site låg på tredje gatan vet vart jag hyrt då rekomenderar.honom varmt
u4a4ygy7.jpg

Tur att det inte blev en värre grej och det är skönt att dom står för vad dom har sagt. Hur många mil körde du ungefär med bilen, det måste ha blivit ganska många.

Ha nu några sköna dagar i Pattis innan verkligheten tar vid. :)

Dom kanske har blivit strängare mot biluthyrarna med, stod ju i Pattayadaily för par dagar sen att dom kollar upp jetski uthyrarna nu, tillstånd, fulltecknad försäkring etc. krävs för att få hyra ut står att dom skall få bort dom som försöker blåsa turister på hutlösa summor för påhittade skador etc.
Kanske även så på biluthyrarna nu att det krävs full försäkring då.

"glimten66 " sa:
Så va vi o lämna tillbaka hyrbilen som vi haft i 2 veckor tröck ju högerflygeln lite så va ju lite nervös fast vi hade talat me han redan han bara titta på skadan o sa det.fixar.vi själva så det.kostade bara mig.dom 2000 bath som han hade sagt innan
Så.dr.hyr jag även nästa gång.
Ni som vet vart X site låg på tredje gatan vet vart jag hyrt då rekomenderar.honom varmt
u4a4ygy7.jpg

Vad kostade det att hyra per dygn?
Kanske skulle ta mig en Thailandrunt tur i Februari.

Jag pröjsade 20k för en mån för en fin vios så tippar på ca 7000 för en vecka. Men du har väl köpt en bil innan dess Jonas? Nu när regnsäsongen kommer e det suveränt med egen bil. Har ju min på verkstad denna veckan och skulle ta moppen till gymmet nu, givetvis börjar det regna :(

En trevlig bil ser det ut att vara hur som helst. Man skall inte köpa / hyra något större än man behöver. Toyota var ju kända för kvalitet tidigare men det är väl lite mer tveksamt idag.

Fortsatt toppar dom listan på bilmærken, førra året hade væl Toyota 6 bilmærken på 10 i topp av værldens bilmærken.
Læste jag tror jag lænkade det i min tråd också vid årskiftet.

Toyota är mycket kvalitet för pengarna men även solen har fläckar. Jag är rätt nöjd med min Cheva än så länge men lutar nog åt en Toyota nästa gång iaf. Dyrare i inköp men bättre andrahands värde. Men Pickup blir det framöver också, mångs fördelar med en stor bil och åker lätt 10 tim med bara pinke stopp utan träsmak.
Fortuner e givet minst lika bra men för dyr.

Jag kan bara tacka av hela mitt hjärta för alla fina bilder och intressanta skildringar både i denna tråden och i någon annan. Det hjälper när man längtar bort men måste avvakta pga pengabrist.

Varför kom det upp prat om ring i luren idag när man ringde hem, kanske skall ta tillbaks snopphanduken ;)

"Jonas " sa:
Varför kom det upp prat om ring i luren idag när man ringde hem, kanske skall ta tillbaks snopphanduken ;)
Det verkar ju vara en anstormning mot er, inte bara Micke utan snudd på hela forumet och thailändska regeringen som försöker ändra visumreglerna bara för ni ska gifta er ;)

Kanske dags att lyssna på alla signalerna :D

Vi betalade 14000 för.två.veckor o den yarisen vi hade va jag jäkligt nöjd.me.gott om plats o man satt bra o körde
Det blev lite drygt.500 mil på.dom två.veckorna.:)

Va o kolla.in detta.ställe.bra för.lång liggare 5500 i månaden minst 5 månader 8000 i deposition dom skulle.kolla.pris för.en månad.men chefen va inte där
Ligger vi den stora .Hondashoppen på tredje gatan
uhyhyhyh.jpg
3aduhe4e.jpg
egymaje6.jpg
e3ura2uv.jpg
sy3u7u6y.jpg

O dom stora rummen på sidorna har en xtra balkong

Glimten Hur stort var det och vad ingår. Kan vara något att kolla på då jag kommer i November. Ska ju vara i Thailand 6 månader då och med det priset så är det helt intresant

"hillmer " sa:
Glimten Hur stort var det och vad ingår. Kan vara något att kolla på då jag kommer i November. Ska ju vara i Thailand 6 månader då och med det priset så är det helt intresant

Det lilla rummet va nog.en 30 kvm dom stora runt 40 kan jag tippa
Allt.som.finns i ett vanligt hotellrum fanns där.o ett litet thai kök på balkongen jag hade klart tagit det om jag skulle vara här ett tag nytt o frächt. Det enda jag tror.du får.fixa själv e sängkläder

Just nu sitter vi gär.o njuter av lite goo dryck o lite pasta själv ska jag ta en pizza på two lions senare men några drinkar.nu passar o den goaste bloodyn jag druckit.i thailand o det e några stycken

nebu8ygu.jpg
yre9y9u8.jpg
ry9enuba.jpg
3epumemu.jpg
muquja4a.jpg
quraquvy.jpg

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66