Glimtens bilder

Frugan och dottern äter en ägg och ost macka på don muang
20170406_171922.jpg

Air asia planet vi flög hem med
20170406_181049.jpg

Vid Robinson i Roi et i v[ton][/ton]äntan på att dom skulle öppna

20170402_093330.jpg

Roi et airport när vi hade flygit hem på kvällen från BKK

20170406_201656.jpg

I väntan på att planet skulle gå från Roi et

20170403_082448.jpg
20170403_082459.jpg

Senast ändrad:
Snyggt staket, gillar färgerna, vad låg ca. priset på ett sådant hus där?
Tackar, vi har betalt ca: 750-800.000 bath för det, då är det på 115 km2 och det kommer att bli en uteplats på runt 50 km2 utan tak och puts ska läggas på muren när hela staketet är klart och det ska in klinkers i det nya utrymmet

Tackar, vi har betalt ca: 750-800.000 bath för det, då är det på 115 km2 och det kommer att bli en uteplats på runt 50 km2 utan tak
Ok, vad betalade din bror för sitt hus för mig han sa runt 400.000 baht.
Bara funderar lite, jag har ju ett besparingskonto låst på 3 år i frugans namn och när dem pengarna kan tas ut så kan jag tänka mig att hon vill bygga en liten stuga .
Har ett privat sparande till oss var, 2000 baht i månaden till sonen, 10.000 baht frugan och 25.000 baht för mig.
På låsta konton men den dagen dom öppnas skall vi kunna göra vad vi vill själva med dom, frugan typ bygga en liten stuga.
Sonens pengar dock kommer stå låsta tills han skall på universitet och låsta i mitt namn som förmyndare.
Så funderar på vad hon får för runt 400.000 baht.

Det är svårt att få till det med vågade färger men tycker du har lyckats riktigt bra.

Ok, vad betalade din bror för sitt hus för mig han sa runt 400.000 baht.
Bara funderar lite, jag har ju ett besparingskonto låst på 3 år i frugans namn och när dem pengarna kan tas ut så kan jag tänka mig att hon vill bygga en liten stuga .
Har ett privat sparande till oss var, 2000 baht i månaden till sonen, 10.000 baht frugan och 25.000 baht för mig.
På låsta konton men den dagen dom öppnas skall vi kunna göra vad vi vill själva med dom, frugan typ bygga en liten stuga.
Sonens pengar dock kommer stå låsta tills han skall på universitet och låsta i mitt namn som förmyndare.
Så funderar på vad hon får för runt 400.000 baht.
Han betalade runt 400000 för det när det var beboligt, men det var länge sen, men sen gjorde han alltid något nytt på det när han var nere så den summan lär ha gått upp betydligt plus att x:et hans var tvungen att renovera lite för en 3-4 år sen

Han betalade runt 400000 för det när det var beboligt, men det var länge sen, men sen gjorde han alltid något nytt på det när han var nere så den summan lär ha gått upp betydligt plus att x:et hans var tvungen att renovera lite för en 3-4 år sen
Ok, ja vi får se, hon funderar nog inte på något mer än 40-50m2 om hon ens funderar på det längre.
När hon har sett skillnaden på utbildning för sonen och liv så vill hon inte flytta norr över längre.
Fick ju erbjudande om att hyra ett hus i Khon Kaen för ok pris nyligen men frugan ville inte och sonen ville inte, mycket pga. skolan och framtiden, vi har nog rotat oss här nere.
Men en liten stuga kan jag ju unna henne.

Vet inte riktigt vad man kan få för 400000 bath, då vi har hållt på i 6.5 år nu och är inte riktigt klara.

Men det går att räkna ut om man har lite priser på material såsom tegel, stolpar, fönster, sand, sten, cement, tak m.m
Men jag har lite priser på det i huvudet

Liknande trådar

Tillbaka
Topp