Glimtens bilder

Det vart ett långbord till burarna och vi han precis klart innan mörkret att få dit en annan dörr då den första var i bambu och det ville inte jag ha. Det är bara lite vindtyg som ska upp och fixa till några till colaflaskor och vad vi mer har så att det blir en höna i varje bur.
Det var en del som kom och kollade och grannen stod och tittade genom staketet och sa att nu lär jag inte få sälja ägg till er, då frågade jag om vi köpte ägg av henne för mig vetligen så köper vi våra från äggfarmen en bit bort, då gick hon in till sig

Dom räknade med att det tar 10-14 dagar innan det kommer ägg. När vi väntade i butiken så kom det en lastbil med över 600 hönor som någon hade beställt.

20180618_173341.jpg
20180618_173355.jpg
20180618_173408.jpg

En som sitter och dricker lite mjölk på Arlanda i väntan på att få borda planet mot Bangkok

IMG_0919.JPG

Vi hade bara suttit ca: 5 minuter på planer sen kom det 2 flygvärdinnor och sa åt oss att vi kunde flytta till mittgången så att dottern kunde få ett eget säte. Hon hade jätte roligt på planet.

Det var inte mer än 60-70 personer på planet ner, så flygvärdinnorna kunde då dalta med henne, och när vi kom till väskbandet så behövde vi inte vänta mer än 8-10 minuter på att våra väskor.

Det som är bra med småbarn vid resa är att man slipper att stå i kö, alltid någon som kommer och säger att ni kan gå till den och den disken

Undrar i mitt stilla sinne om ombyggnaden av Slussen kommer att bli färdig i vår livstid. Tycker det ser likadant ut som för 1,5 år sedan när jag var i Stockholm senast. :rolleyes:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp