Glimtens bilder

Jordgubbar brukar bli så där. Visst några men inte så många. Får skydda dem med nät för fåglarna. Dock har vi månadssmultron de funkar bra. Smultron från juni till oktober.

Idag har jag planterat ut lite tomatplantor och i morgon ska din hitta plats till zucchini.
Ja, gubbarna får man skydda om man vill ha några.

Angående tomater så provade jag att skära en lite tjockare tomatskiva från köpe tomater (coctail) och sen planterade den som den var i en kruka och det kom en hel drös med plantor. Tomatskivan började mögla i krukan men det brydde jag mig inte om, och så här vart det till slut.

20170528_164827_HDR.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Men när man tänker efter lite så brukar jag säga åt frugan när man är nere att lägg henne i våran säng, minst 3-4 dagar i veckan så kan hon få sova med oss

Men när man tänker efter lite så brukar jag säga åt frugan när man är nere att lägg henne i våran säng, minst 3-4 dagar i veckan så kan hon få sova med oss
En balansgång det där. Vår gosse är 4 nu och kommer ofta krypande till oss mitt i natten. Så man undrar i sitt stilla sinne när han skall vara mogen för ett eget rum. Jag tycker att det är dags nu men det gör inte frugan. :-\

Han är 7 år här och sover oftare inne hos oss än själv.
Har vi vart i Isaan en sväng så kommer ovanan tillbaks snabbare där alla sover i samma rum.
Är ju ovanligt iallafall i dom 2 familjer jag haft göra med att någon sover ensam i ett rum. Ingen som har gjort det i dom familjerna.
Men han har ett eget rum så nu får han ta och börja sova i sitt egna rum snart, någon gång han kan inte sova i vårat rum tills han blir 20 5555.

Våra barn är fem resp åtta och sover tillsammans i deras rum. De kan komma någon gång om de drömt något otäckt eller så. De har ju varandra så det är kanske lite enklare.

Tackar!
Jag har redan börjat njuta av den näst sista dagen som särbo, då jag inte kommer att träffa dom förrän på fredag, det blir nog att inhandla lite whiskey på taxfree imorgon så jag har lite färdkost med mig :)
555 det blir gött, ha en trevlig resa nu.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp