Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

I morgon har jag andra saker att uppfylla, men jag hoppas ni som tittar får en oförglömlig upplevelse:)
@Janne du hade rätt, Tyvärr;)

Ja hur gick det till. Hörde de två första perioderna på radion. Såg sista 42 sekunderna på Sudden och straffarna.

Jag som alltid tippar fel. Ser nog matchen i morgon. Sänds väl på CMore.

1-0 Kanada, kanadaspelare bakom tjeckmålet, bakåtpassar pucken framför mål och där kommer en medspelare och trycker in den, snyggt mål!
Ja Kanada blir som vanligt livsfarliga. Om man skulle vara så djärv att jag gissar topp 4 så blir det så här.

1. Kanada
2. Ryssland
3. Sverige
4. Finland

Notera att Sverige slår Finland i bronsmatchen.

Ja Kanada blir som vanligt livsfarliga. Om man skulle vara så djärv att jag gissar topp 4 så blir det så här.

1. Kanada
2. Ryssland
3. Sverige
4. Finland

Notera att Sverige slår Finland i bronsmatchen.

Jo, som alltid är ju Kanada att räkna med, men vi får inte glömma bort tjeckerna, har varit riktigt bra här i första och har haft det mesta av spelet men Kanada leder.

2-0 Kanada, i powerplay. Lite SHL över det Kanada (Brynäs), gör mål och Tjeckerna (Frölunda) spelar hockey:D:D

Kanada blir bättre med tiden när de blir ihopspelade. Tror Finland får svårt. USA, Tjeckien och Schweiz kämpar med Sverige om sista medaljen.

Tror inte på Sverige. Duktiga spelare men tror inte det blir ett lag.

Tyskland leder med enda målet mot USA. Skulle väl vara en skräll om dr höll undan.

Tyskland har ett bra lag som man har varnat för och som kan göra livet svårt för många, så räkna med en del överraskningar!
Ja dom har alltid slagit ur underläge och har gjort det bra. Så det är föga förvånande att USA åkte på stryk igår. Och naturligtvis gör den sjätte utespelaren, publiken, sitt till för att mana tyskarna till stordåd.

Som vanligt tror jag tvärtemot @Janne ;):laugh::nod:, att Sverige bara blir bättre ju längre turneringen går, men jag kanske är som vanligt optimist:xmas_smiley:. Helt rätt som ni säger är ju att det inte längre finns några blåbär med längre, alla kan slå alla. Häftigt

Slovenien hämtade in 0-4 idag men Schweiz vann på straffar ...

Jaha, då får man väl börja ladda inför kvällens match, kan nog bli en svettig historia men tror nog att 3 kronor grejar det!:)

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp