Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Sverige leder med 4-2 nu ser jag på Text-TV, det ser ju lovande ut. Men här tar man ite ut någon seger i förskott, det går fort i hockey som han sa den gode Rolle Stoltz.

Nu får man nog anse matchen som punkterad. Sverige leder med 6-2 med knappt 10 minuter kvar att spela. Så nu skall jag hörsamma ropen på sällskap från min koj. :)

Nu får man nog anse matchen som punkterad. Sverige leder med 6-2 med knappt 10 minuter kvar att spela. Så nu skall jag hörsamma ropen på sällskap från min koj. :)
Jo, 7-2 till slut, ganska loj match, kändes som att 3 kronor inte behövde förta sig speciellt. En komfortabel seger som det brukar heta:)

Det lilla jag såg av matchen igår bevisade att 3 kr är att räkna med framöver, starkt slå Tyskarna i deras kula.
Det kommer bli en trevlig turnering för våra blågula, vad jag hört så har Grönborg 5 platser öppna, vilka kommer att ansluta i ett snart komplett lag?:)

Det lilla jag såg av matchen igår bevisade att 3 kr är att räkna med framöver, starkt slå Tyskarna i deras kula.
Det kommer bli en trevlig turnering för våra blågula, vad jag hört så har Grönborg 5 platser öppna, vilka kommer att ansluta i ett snart komplett lag?:)

Faktum är att inget annat än seger mot en i hockey, sub-nation som Tyskland räknas för Tre Kronor, allt annat hade var skandal.
Får de bara lite tid på sig och spela ihop sig så borde ju detta lag ha alla chanser att gå vägen, allt annat än semifinal är fiasko, i kvarten lär de ju få möta någon blåbärsnation, så den ska de bara vinna.
Väl i semi kan det ju gå hur som helst, detta lag bör kunna slå vilka som helst bara de inte har en dålig dag.

Faktum är att inget annat än seger mot en i hockey, sub-nation som Tyskland räknas för Tre Kronor, allt annat hade var skandal.
Får de bara lite tid på sig och spela ihop sig så borde ju detta lag ha alla chanser att gå vägen, allt annat än semifinal är fiasko, i kvarten lär de ju få möta någon blåbärsnation, så den ska de bara vinna.
Väl i semi kan det ju gå hur som helst, detta lag bör kunna slå vilka som helst bara de inte har en dålig dag.
Förhoppningsvis får du rätt, det ser onekligen lovande ut. Att slå tyskarna med 7-2 på deras hemmarink inger trots allt respekt. Det bådar gott inför fortsättningen.

Troligen väntar man och ser om Washington Capitals blir utslagna, förhoppningsvis kommer Niklas Bäckström Och Marcus Johansson då. Sen fyller man väl på med de preliminärt uttagna som är på plats ...

Finns inte så många blåbärsnationer längre. Nyckelmatchen för Sverige var den vi förlorade på straffar mot Ryssland. Vinner Sverige på måndag mot USA lutar det åt att Sverige blir två efter Ryssland och får möta trean i den andra gruppen i en semi. Kanada lär vinna den gruppen. Två blir Tjeckien, Schweiz eller Finland, troligen Tjeckien, Finland eller Scheiz väntar då i en kvart för Sverige. Inget av dessa kallar jag blåbärsnationer.

I en semi skulle det troligen bli Kanada då Sverige losade mot Ryssland och slår vi dem väntar nog Ryssland i final, då troligen med Ovechkin ... så inget lätt läge. Kanada lär ju få in ett gäng spelar till efter kvartsfinalerna i NHL spelats klart. Så går vi vidare från kvarten får vi vara glada ....

Finland kommer nog få det kämpigt, bara uddamålsseger mot Vitryssland, samma som Tjeckien slog med 6-1 igår. Spännande att se hur lejonen klarar Frankrike i dag.

Finns inte så många blåbärsnationer längre. Nyckelmatchen för Sverige var den vi förlorade på straffar mot Ryssland. Vinner Sverige på måndag mot USA lutar det åt att Sverige blir två efter Ryssland och får möta trean i den andra gruppen i en semi. Kanada lär vinna den gruppen. Två blir Tjeckien, Schweiz eller Finland, troligen Tjeckien, Finland eller Scheiz väntar då i en kvart för Sverige. Inget av dessa kallar jag blåbärsnationer.

I en semi skulle det troligen bli Kanada då Sverige losade mot Ryssland och slår vi dem väntar nog Ryssland i final, då troligen med Ovechkin ... så inget lätt läge. Kanada lär ju få in ett gäng spelar till efter kvartsfinalerna i NHL spelats klart. Så går vi vidare från kvarten får vi vara glada ....

Finland kommer nog få det kämpigt, bara uddamålsseger mot Vitryssland, samma som Tjeckien slog med 6-1 igår. Spännande att se hur lejonen klarar Frankrike i dag.
Inget osannolikt scenario där. Men Ryssland brukar oftast göra någon plattmatch, får dom oväntat stryk och Tre Kronor gör sitt i förtsättningen så kan förutsättningarma förändras radikalt. Men det är kul att spekulera, jag tror fortfarande på Sverige som bronsmedaljörer men hoppas självfallet på ädlare valörer.

Senast redigerad av en moderator:

Instämmer till 100% Bra där @Janne.
Men jag tror fortfarande på Guld för Sverige, tror även att vi kan vinna gruppen, Ryssarna kan få en dip. Optimisten har skrivit igen:laugh:;):thumbsup::D

Du har rätt där, Finland, Tjeckien är ingen lek, men och andra sidan så är det inte otroligt att Ryssarna gör en plattmatch och att Sverige vinner mot USA.
Men jag vidhåller att allt annat än semifinal är fiasko med årets trupp.
Ovechkin är alltid Ovechkin, men han verkar inte vara i sitt bästa slag just nu(nedflyttad i 3:e kedjan, men iofs så målade han igår)

Det gick ju inte så bra för lejonen, torsk med 5-1 mot Frankrike ... Norge slog ju Frankrike igår och Schweiz slog Norge idag ... hmmm

För Finland avgörande match mot Tjeckien i morgon måndag!

Sverige viktig kamp mot USA också!

Det gick ju inte så bra för lejonen, torsk med 5-1 mot Frankrike ... Norge slog ju Frankrike igår och Schweiz slog Norge idag ... hmmm

För Finland avgörande match mot Tjeckien i morgon måndag!

Sverige viktig kamp mot USA också!
Pekka får det inte lätt. Klarar man inte av Frankrike så lär man få stora problem med tjeckerna. Sverige vinner över USA med 4-2.

20,15 ikväll drar det igång igen. Spännande se om Sverige kan hänga med de vindsnabba yankees, vilket jag tror naturligtvis;) Vi vinner med 5-2:)

Jo, nu är väl testet, Tyskland var otroligt dåliga, väldigt förvånad faktiskt och det var ju inge riktig värdemätare. Skall bli intressant, men Sverige har kvalitéer och kan nog vinna. Har lite dålig koll på USA, men som vanligt alltid oberäkneliga!:)

Jag tycker inte att Tyskarna va så dåliga egentligen, de hängde med bra till Sverige gjorde 3-2 sen dog matchen.
Första matchen va ju den riktiga värdemätaren, som kunde slutat åt vårt håll. Såg nyss Ryssarna vinna över Tyskland, där tyskarna gjorde bort sig i första med ett överfall på kaptenen, med 2 mål i röven som följd. Visst, Ryssen är bra men vi är bättre om vi bara spelar vårt spel.. Optimisten igen.. Ikväll blir det en fartfylld match. Kul.:)

Jag tycker inte att Tyskarna va så dåliga egentligen, de hängde med bra till Sverige gjorde 3-2 sen dog matchen.
Första matchen va ju den riktiga värdemätaren, som kunde slutat åt vårt håll. Såg nyss Ryssarna vinna över Tyskland, där tyskarna gjorde bort sig i första med ett överfall på kaptenen, med 2 mål i röven som följd. Visst, Ryssen är bra men vi är bättre om vi bara spelar vårt spel.. Optimisten igen.. Ikväll blir det en fartfylld match. Kul.:)

Vet inte om jag håller med, kändes hela tiden som att även om tyskarna målmässigt hängde med ett tag var 3 kronor aldrig hotat och sen när de ökade lite small det lite varstans.

Tycker att kvalitén är lägre än det var i SHL-finalen, kanske därför jag har svårt att uppskatta spelet, kommer väl igång senare antar jag, kanske redan ikväll:)

Vet inte om jag håller med, kändes hela tiden som att även om tyskarna målmässigt hängde med ett tag var 3 kronor aldrig hotat och sen när de ökade lite small det lite varstans.

Tycker att kvalitén är lägre än det var i SHL-finalen, kanske därför jag har svårt att uppskatta spelet, kommer väl igång senare antar jag, kanske redan ikväll:)
Tacka vet ja HV BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååååååååå;):):thumbsup: Som alla SHL lag just nu är inne i en karusell med byten av spelare.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp