Som
@Atom skriver
"Det är ingen skillnad på "Thaikärlek", "Zimbabwekärlek" eller "Sverigekärlek". Helt rätt! Den gemensamma nämnaren är att om du lämnar en kvinna till förmån för en annan, så räkna inte med att få tbx den samma. Ett förtroende har brustit och hon kan inte längre lita på dig. Vänd på det, att en kvinna lämnat dig för en annan man. Hur hade du reagerat när hon kommer tbx till dig?
Mitt svar var nog inget du ville höra men du ställde en fråga och här fick du mitt sätt att se på det hela.
För att bättre förstå min ståndpunkt så bjuder jag på en kort historik från min ungdom (som jag inte är stolt över).
Tur att man kan vara anonym, annars hade jag aldrig delat med mig detta...
I övre tonåren så lekte jag med tjejer som om det var radiostyrda bilar, brydde mig inte om deras känslor överhuvudtaget. Visste bara hur man skulle göra för att "få hem dom".
Träffade en underbar tjej som var wow i alla aspekter. Naturligtvis så kunde jag inte hålla fingrarna borta från andra under tiden. Fick långfingret av henne (lyckligtvis inte instoppat på känsligt ställe). Flaggan av brustet hjärta kunde hissas. Spelade ingen roll hur mycket jag försökte få tbx henne.
Lärdom: Har du dumpat en tjej en gång eller på annat sätt förbrukat ditt förtroende så förvänta dig inte hennes gunst igen. Tjejer/kvinnor är inga radiostyrda bilar, de är underbara varelser som förtjänar ömhet, kärlek, trygghet och värme. Oavsett var de kommer ifrån.