Tips på caféer med gott kaffe i Thailand

Oj, jag dricker bara en mugg hemma på morgonen och en på jobbet sen en till och en efter lunch sen är det nog ...

Nu har ju dock min fru gillat kaffe, så det går åt en del.

Oj, jag dricker bara en mugg hemma på morgonen och en på jobbet sen en till och en efter lunch sen är det nog ...

Nu har ju dock min fru gillat kaffe, så det går åt en del.
Det blir nog både 2 och 3 koppar på jobbet innan man börjat jobba sen blir det någon till 9 fikat, lunchen, några på efter middagen och sen hemma igen.

Senast redigerad av en moderator:
Verkar vara dyrare att gå på kaffe æn att röka ;) kommer någon och hälsar på mig någon gång så har jag tyvvär inget kaffe att bjuda på men har nära till en Mc donalds och har hört hemma i Sverige att dom har gott kaffe.
Ää det likadant kaffe på alla mc donalds eller är det olika för olika land och bara hamburgarna som är likadana?.

Har bara provat en i bkk, så ska inte säga för mycket, men den var ganska blaskig i smaken. Bättre än de dåliga kaffeställena i Thailand, dock. :)

Brukar ha kaffe och ett par Vietnamesiska kaffefilter i rostfritt i bilen i Thailand på längre turer. Otroligt praktiskt. Bara att be om hett vatten efter lunch så kan man brygga sig en kopp av sitt favoritkaffe. :)

Min normalkonsumtion ligger på 6 muggar om dagen. Ombord lite fler om jag har nattarbete. I morgon kommer det att bli en eller två muggar innan jag kör iväg till kursen i Helsingborg.

Brukar ha kaffe och ett par Vietnamesiska kaffefilter i rostfritt i bilen i Thailand på längre turer. Otroligt praktiskt. Bara att be om hett vatten efter lunch så kan man brygga sig en kopp av sitt favoritkaffe. :)
Jag har snart något liknande kaffefilter på väg hem, också det ett vietnamesiskt kaffefilter för en kopp

Varför inte bara köpa "Blue Mountain" bryggkaffe på t.ex. Big C,,, plus köp en vanlig kaffebryggare här, och sedan har ni bryggkaffe a la Gevalia..
Det är bättre än inget om det är som Gevalia, man kan inte begära att det skall smaka lika himmelskt som Zoegas. Men tack tipset, jag skall absolut prova.

Vill också säga vad jag tycker om kaffet i Thailand. Jag gillar, och har lärt mig att älska det svenska kaffet typ Gevalia och/eller Löfbergs lila... Dessa jäkla turk-kaffesorter som dom säljer här i Thailand, är rent skitäckliga. Det är så starkt att dricka, så det är lika löjligt som att fylla i 7 matskedar med socker i en kaffekopp med kaffe. Alltså helt överdrivet, och den välsmakande aromen är fullständigt borta.

Jag brukar säga till dom som säljer och gör kaffet medans man väntar, att bara ta 1/3;del av den tänkta kaffevolymen, innan dom häller dit varmvattnet, då brukar det i alla fall bli hyggligt drickbart.

Men att komma och säga att thai gör gott kaffe är skitlöjligt, tycker jag.
Instämmer DizzyLizzy, thai gör inget gott kaffe det är skitlöjligt att påstå det.

Kaffe e inte gott alls

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp