Tips på Havsfiske i Thailand

Vad har du för arter där ? Priser på ett ungefär , lån av utrustning , har själv spön och multirullar men har tagit hem dessa nu till Sverige . Ofta dåliga grejor som de hyr ut är min erfarenhet

Kräftorna va goda, men har ont i huvudet idag. Självförvållat;)
Kan tänka mig att det är bra fiske där, som du skrev @Phonta skulle det va intressant höra mer av detta

Jag har åkt ut och fiskat från Phuket, två gånger närmare bestämt. Första gången fick vi bra fångst, ett antal gulfenad tonfisk som smakade himmelskt. Andra gången var det skit, mest på grund av ett antal skitfulla ryssar som var allmänt stökiga. Men detta är 8-10 år sedan men fångsterna är kanske likvärdiga med Khao Lak.

jag anser att fisket i andamansjön och särskilt runt khaolak är bättre av många anledningar, främst då jag anser att vattnet är renare än i thailandsviken.
Åker man lite norr om khaolak så finns det många seriösa uthyrare av båt och fiskeutrustning .
Man fiskar med fördel Marlin, Dorado,
tonfisk.
Året runt fångas giant trevally, bluefin trevally, korthuvudmakrill, rainbow runner, cobia, wahoo, barracuda och hajar.
Black marlin,
Black Marlin fångas bäst mellan september till april.

image.jpeg

jag anser att fisket i andamansjön och särskilt runt khaolak är bättre av många anledningar, främst då jag anser att vattnet är renare än i thailandsviken.
Åker man lite norr om khaolak så finns det många seriösa uthyrare av båt och fiskeutrustning .
Man fiskar med fördel Marlin, Dorado,
tonfisk.
Året runt fångas giant trevally, bluefin trevally, korthuvudmakrill, rainbow runner, cobia, wahoo, barracuda och hajar.
Black marlin,
Black Marlin fångas bäst mellan september till april.

image.jpeg
En grann barracuda om jag inte ser fel. Smakar fantastiskt bra rätt tillagad. Fasen, man börjar ju drägla!

En sån Dorado fajtas ganska bra har jag hört .... grymt fina bilder , vad kostar en heldag på sjön med en seriös uthyrare , ser ju att att vara en lokal mer alldaglig båt på den ena bilden

Hmm.. Gubben till höger hjälpte inte till att dra upp fisk.... Han drog mest i sig öl :)
Och han var inte ens med och fiskade, men hans fru lagade till fisken sen och det smakade himmelskt gott.
Själv var jag med på fisketuren men blev sjösjuk efter ca 10 min, så Gazton fick fiska själv medans jag agnade med mina spyor.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp