Tips på caféer med gott kaffe i Thailand

Den såg riktigt cool ut, men det är ju iof en limiten edition

Själv har jag en liknande denna, en intellibrew, som rengör sig själv efter varje kopp kaffe eller vad man nu väljer

image.jpeg

Morsan hade en Tassimo men jag tyckte inte gjorde så där riktigt gott kaffe så jag valde Dolce Gusto i stället. När morsan hade fikat hemma hos oss ett par gånger bytte hon med :)

Jag var i Sverige när jag kom på idén. Orkade inte kolla om dom finns i Thailand. Den gick enkelt ned i resväskan. Kör samma märke i Sverige därav valet.
Finns dom i Thailand alltså? Då borde det finnas kapslar också.
Jo, finns med i Homepro produktkatalog och du bor ju nära Pattaya så kan säkerligen hitta det i butik där iallafall.

När vi är ute på vägarna och åker blir det kaffe på Amazon. Gott kaffe dom flesta gånger.

Nu sista gången tog jag med mig en kapsel maskin till Thailand som jag lämnade i huset. Bara att bära med sig kapslar nästa gång.
Samma tycker jag och gjorde jag! :thumbsup:

Jag var i Sverige när jag kom på idén. Orkade inte kolla om dom finns i Thailand. Den gick enkelt ned i resväskan. Kör samma märke i Sverige därav valet.
Finns dom i Thailand alltså? Då borde det finnas kapslar också.
Det finns kapslar kostar 300 bath/ förpackning till dolde gusto

Som @Jonas så har homepro en del att välja på på deras hemsida, men det är inte bara kapselmaskiner, utan merparten är cappuccino maskiner m.fl. men dom har samma märke och modell som du har när det gäller kapselmaskin

Morsan hade en Tassimo men jag tyckte inte gjorde så där riktigt gott kaffe så jag valde Dolce Gusto i stället. När morsan hade fikat hemma hos oss ett par gånger bytte hon med :)
Det kan bli en sådan när jag kommer till Thailand alt. en Philips Senseo

Senast redigerad av en moderator:
Riktigt bra cafe serverar Irish coffe det enda drickbara kaffet.

Köpte en bryggare för 40kr som jag tog ner senast ;)
Inte så mycket för kapselmaskin för skulle gå så många kapslar per dag.

Det finns kapslar kostar 300 bath/ förpackning till dolde gusto

Som @Jonas så har homepro en del att välja på på deras hemsida, men det är inte bara kapselmaskiner, utan merparten är cappuccino maskiner m.fl. men dom har samma märke och modell som du har när det gäller kapselmaskin
Lite billigare i Sverige då, men bra att det finns. En Dolde Gusto har jag i Thailand, en till på landet och en Nespresso hemma. Sen så klart kaffebryggare också överallt. Oj vad maskiner man har.

Köpte en ny leksak idag, en batteridriven slagborrmaskin, Makita (men det har inget med cafe att göra ... 5555)

Köpte en bryggare för 40kr som jag tog ner senast ;)
Inte så mycket för kapselmaskin för skulle gå så många kapslar per dag.
Det lär ju gå åt en och annan kapsel på en dag för mig, dock så lär inte gumman dricka mer än 2-3 koppar per dag, kaffe bryggare är bra att ha där

Lite billigare i Sverige då, men bra att det finns. En Dolde Gusto har jag i Thailand, en till på landet och en Nespresso hemma. Sen så klart kaffebryggare också överallt. Oj vad maskiner man har.

Köpte en ny leksak idag, en batteridriven slagborrmaskin, Makita (men det har inget med cafe att göra ... 5555)
En hel del billigare här och en Dolce Gusto kan man få för en 300 kr här hemma om så är,

Senast redigerad av en moderator:
Den första kapsel/pod maskin jag hade var Philips Senseo, den köpte jag redan 2009-2010, den användes flitigt, och det finns många smaker till dom på nätet

Verkar vara dyrare att gå på kaffe æn att röka ;) kommer någon och hälsar på mig någon gång så har jag tyvvär inget kaffe att bjuda på men har nära till en Mc donalds och har hört hemma i Sverige att dom har gott kaffe.
Ää det likadant kaffe på alla mc donalds eller är det olika för olika land och bara hamburgarna som är likadana?.

Verkar vara dyrare att gå på kaffe æn att röka ;) kommer någon och hälsar på mig någon gång så har jag tyvvär inget kaffe att bjuda på men har nära till en Mc donalds och har hört hemma i Sverige att dom har gott kaffe.
Ää det likadant kaffe på alla mc donalds eller är det olika för olika land och bara hamburgarna som är likadana?.
Kaffet ska vara likadant på alla McDonalds, men har inte provat deras i Thailand.

Kapslar är dyra per kopp medans pod'ar är billiga, en kapsel här hemma kostar ca 3-5 kr per kopp och en pod ca 60 öre - 1 kr per kopp

Skulle bli uppåt 100kr per dag då med kapslar... @Janne batterimaskiner är smidigt har en del i jobbet och vi kör mest makita, slagborr och skruvdragare har jag iofs Bosch 36v också för extra kräm ibland.

Skulle bli uppåt 100kr per dag då med kapslar... @Janne batterimaskiner är smidigt har en del i jobbet och vi kör mest makita, slagborr och skruvdragare har jag iofs Bosch 36v också för extra kräm ibland.
Dricker du upp till 20 koppar kaffe per dag!?!?
Ja som sagt mycket dyrare att vara kaffemissbrukare än rökare, är väl en 6 flygresor t&r till Thailand om året du bara dricker upp i kaffe ;)

Ja blir en hel del 6-8 koppar (3-4 muggar) ibland innan jag ens börjat jobba, frugan dricker ju också dock inte lika mycket som mig ;) Dock kör jag ju med bryggkaffe så då räcker ju ett paket några dagar iaf.

Så var ju med kapsel det skulle bli väldigt dyrt...

Ja blir en hel del 6-8 koppar (3-4 muggar) ibland innan jag ens börjat jobba, frugan dricker ju också dock inte lika mycket som mig ;) Dock kör jag ju med bryggkaffe så då räcker ju ett paket några dagar iaf.

Så var ju med kapsel det skulle bli väldigt dyrt...
Bara till frukost är det minst 3 muggar beroende när man vaknar, vaknar man tidigare så blir det både brygg och kapsel innan man går till jobbet. Här räcker ett paket en 3-4 dagar.

Ska kolla om jag hittar tillbehör till philips senseo så man även kan brygga vanligt kaffe i den, den jag hade förrut kunde man göra en kopp bryggkaffe i också med det tillbehöret

Liknande trådar

Tillbaka
Topp