Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ser flera fulare skor på bilden.
Par såna kunde jag tänkt mig, haft som snabbpådragsskorna, har tom liknande Sketcher, otroligt sköna att gå i.
Värre med alla dessa hiskeligt fula foppatofflor och flippflopp folk traska runt i.
Blev lite nyfiken jag med. Sökte och kom till sjöfartsverket. Verkar vara nått ord som används hos sjömän.
Man kan ju undra vad sjömännen på TS gör med sina tofflor...
Pisstofflor;
förskönande omskrivning - för att ha gått över suden, dvs hoppat överbord, på utsidan.
Det där är inga pisstofflor, lura inte folk. Flip-flop = Pisstofflor som man enkelt tog på sig på den tiden det inte fanns toalett i hytten. Lätta att ta på sig när man skulle iväg till toa och pissa på natten.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.