Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ledarn " sa:
På någon konstigt jäkla vis så skulle det vara skönt att bo så där...??

Inte behöva gå omkring och tänka var ska soffan stå..??
Vilken färg ska vi ha på gardinerna ??

F@n man sover ju ändå i stort sätt bara i huset varma länder..
Resten av tiden sitter man ju i skuggan någonstans..
Verkar vara lite så han tänker han är ju varken suput eller eller konstig annars här några bilder hur hann bodde före stort hus på samma tomt iofs med mor och syster med familj.

211.jpg

212.jpg

213.jpg

Så här såg det ut innan falang dvs jag fanns i hushållet försöker inte få gillande utan mer informativt detta är vad som brukar ske när falang finns det mesta har dom ju själv kostat på med bär mm

210.jpg

212.jpg

213.jpg

183.jpg

Menigen i början med dessa bilder från isaan var ju från början egentligen att visa vad falang pengar kan göra för nytta inte hur falang hus ser ut men hittade inga bra just nu sitter vid fel dator. Men som säkert fler har sett. En by som har släkt boende i Sverige och att jämföra det med en by som inte har är i princip tårgripande

Här en sista bild för ikväll jag tror från 2006 fin dag -10 g Vi falanger tyckte det var lite småkallt å satt vid elden och värmde oss både invärtes och utvärtes.Icke så damen hon fick lite småabborrar och var säkert ute 4 timmar på sjön i sträck utan att frysa normalt sett tycker hon fortfarande att allt under +25 är kallt kan det va åldern eller hjärnan som bestämmer vad vi tycker är kallt eller ? ;)

På andra bilden vart hon skitskraj syns inte men vi körde på ovanivatten vilket hon inte förstod vad det var eller är skrek som en stucken gris minst om jag är snäll ;)

012.jpg

013.jpg

"Mackfaktorn " sa:
Menigen i början med dessa bilder från isaan var ju från början egentligen att visa vad falang pengar kan göra för nytta inte hur falang hus ser ut men hittade inga bra just nu sitter vid fel dator. Men som säkert fler har sett. En by som har släkt boende i Sverige och att jämföra det med en by som inte har är i princip tårgripande

Såg ut som dom hade det rätt ok innan falang med, det skjulet som jag flyttade in i när jag flyttade till svärföräldrarna kan jämföras med ett trä/plåtskjul med sönder rostat tak inga fönster eller nåt. Men det gick det med lite hårt att sova på ett par täcken som var lagda som madrasss på golvet bara.

Har du byggt nytt till svärfar ,eller har du byggt till hela släkten,

"Mackfaktorn " sa:
Inga problem för mig iaf .

Drar en sväng till våran lokala thairesturang för en bira här några bilder under tiden vars är vi ?

Var bara jag som skrev fel, Magnus hade skrivit efter mitt inlägg så trodde först frågan var ställd till mig men så kom jag på det är ju din tråd så frågan var ju såklart till dig. Så jag ändrade och skrev något bara.

Man blir ju bedrövad när man hör alla med problem Phontas med dom giriga Legolas med soda och sen Jonas hoppas verkligen det löser sig till det bästa för alla. Några bilder på delar av familjen man känner sig väldigt priviligerad att man sluppit alla dessa problem.

504.jpg

505.jpg

När jag besökte familjen och hembyn för första gången så var det aldrig prat om dyra presenter pengar eller dyligt, men däremot hade hon en önskan att göra nått för skolan så det vart en del inköp av skolmaterial plus att vi bjöd hela skolan på lunch en dag.
Här kommer några bilder därifrån.

472.jpg

475.jpg

Dom första var från typ förskolan här några från storskolan förstår damens anledning till att vilja göra detta men kändes ganska pinsamt för egen del.

481.jpg

483.jpg

487.jpg

Fina bilder och generös och kreativ gest av er att bjuda på lunch
Härligt att höra solskens historier också!

Instämmer bara med föregående "talare"!! Härligt...att bara göra en sån här sak! :thumbsup:
Vi brukar ha bilen proppfull med storpack av sojamjölk av alla de smaker..som frun delar ut till barnfamiljer som hon vet har det knapert!
Karma till Mackfaktorn!

Areeya

Fint initiativ Mackfaktorn, trevliga bilder.

Lagade ni maten eller betalade ni för råvarorna och folk i byn lagade eller hur gjorde ni?

Vi har också bjudit på lunch ett par gånger på skolan där svärfar jobbar som vaktmästare. Det är värt pengarna bara att se hur uppskattat detta är framför allt av ungarna men även av lärarna. Ingen jätteutgift men det känns verkligen bra att göra det. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp