Mina nya och gamla bilder del 2.

En skola här i närheten hade aktivitetsdag vid poolen där jag brukar simma.

IMG_0966.JPG
IMG_0969.JPG

Då passade läraren på att titta i telefonen och dricka bärs.

IMG_0970.JPG

Som lärare har man ju ansvar för de elever som finns i klassen och man vill ju inte komma hem med en mindre i skaran @stef@n, det ju inte undra på p.g.a. en lärare som inte bryr sig och kanske varför ungar dör som flugor i detta land när ingen har koll på de små liven.

Som lärare har man ju ansvar för de elever som finns i klassen och man vill ju inte komma hem med en mindre i skaran @stef@n, det ju inte undra på p.g.a. en lärare som inte bryr sig och kanske varför ungar dör som flugor i detta land när ingen har koll på de små liven.
Ibland har de totalt hjärnsläpp i det här i landet.

pga detta så är det infört alkoholförbudsförsäljnin inom 1km omkrets från skola, även tobak men inte alla butiker som följer det, här hos oss följer 7/11 lagen family mart gör inte.

Hur tänker de, tippa sand över avloppskanaler utan att täcka över hålen men det skapar ju arbete.

16.jpg
17.jpg

18.jpg
Hej

Hos oss brukar dom tippa sanden rakt på vägen och det är inte mycket bättre eftersom det blir olyckor, dom brukar markera sandhögarna med en gren eller liknande, sen när det blir mörkt kör mc och bilar in i sandhögarna, mc förarna kör omkull och bilarna hamnar i värsta fall i någons trädgård eller hus.

Mvh isan lover

Hej

I vår by är det 15 m ifrån skolan till närmaste ställe som säljer öl, både manliga lärare och rektor dricker varje dag.

Mvh isan lover
Riktigt så illa vet jag inte om det är i frugans hemby men inte är det långt till första ställe att köpa öl. Har med egna ögon sett några lärare sitta inne på skolgården och dricka. Visserligen efter skoltid men några barn var kvar i lekparken. Lärarna satte sig sedan i sina bilar och körde hem. :(

Riktigt så illa vet jag inte om det är i frugans hemby men inte är det långt till första ställe att köpa öl. Har med egna ögon sett några lärare sitta inne på skolgården och dricka. Visserligen efter skoltid men några barn var kvar i lekparken. Lärarna satte sig sedan i sina bilar och körde hem. :(
Hej

Det dricks på dom flesta byskolorna enligt min erfarenhet, hos oss dricker man öl eller whiskey till maten på skollunchen lärarna sitter vid ett eget bord, men äter på samma plats som eleverna och har flaskorna på bordet.

Ibland fortsätter några av lärarna dricka efter lunchrasten och då springer deras elever omkring vind för våg, självklart kör dom flesta sen dessutom bil eller mc, det finns ju inte någon som reagerar på det, varken bybor eller polis tycker att det är något konstigt med det.

Mvh isan lover

Hej

Det dricks på dom flesta byskolorna enligt min erfarenhet, hos oss dricker man öl eller whiskey till maten på skollunchen lärarna sitter vid ett eget bord, men äter på samma plats som eleverna och har flaskorna på bordet.

Ibland fortsätter några av lärarna dricka efter lunchrasten och då springer deras elever omkring vind för våg, självklart kör dom flesta sen dessutom bil eller mc, det finns ju inte någon som reagerar på det, varken bybor eller polis tycker att det är något konstigt med det.

Mvh isan lover
Du som talar språket och känner dom flesta väl. Har du aldrig försökt påverka och tala dom till rätta? Förstår att det är svårt då beteendet är en del av det normala men något borde kunna göras.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp