Mina nya och gamla bilder del 2.

Svägerskan är och peter med en pinne i buskagen.

1633692384302.webp

Frugan kom till undsättning men jäklar vad de fick springa när getingarna vaknade till :laugh:, jag gick inomhus till det var lungt igen.

1633692583047.webp

Bara för dessa små kryp.

1633692661529.webp

Svägerskan är och peter med en pinne i buskagen.

1633692384302.webp

Frugan kom till undsättning men jäklar vad de fick springa när getingarna vaknade till :laugh:, jag gick inomhus till det var lungt igen.

1633692583047.webp

Bara för dessa små kryp.

1633692661529.webp
Hej

Ja honung ifrån bin och getingar är populärt, det är många som beredda att få några stick för att komma över den, Thailändarna äter ju dessutom inte bara själva honungen utan även larver och ägg.

Själv nöjer jag mig med att tugga ur själva honungen ur bikakan och spottar sen ut resten, men vad tycker du om honungen, är den inte godare i Thailand än i Sverige?

Mvh isan lover

Hej

Ja honung ifrån bin och getingar är populärt, det är många som beredda att få några stick för att komma över den, Thailändarna äter ju dessutom inte bara själva honungen utan även larver och ägg.

Själv nöjer jag mig med att tugga ur själva honungen ur bikakan och spottar sen ut resten, men vad tycker du om honungen, är den inte godare i Thailand än i Sverige?

Mvh isan lover
Det förekommer mycket fiffel med honung i väst har jag hört. Man drygar ut honungen med sockerlösning. Själv äter jag inte honung - risken är att jag får åka plingplongtaxi till plåsterhuset.

Hej

Mvh isan lover
Har jag inte tänkt på, använder bara honung till matlagning och brödbak.

En rovfågel som låg och pep under ett träd vid risfälten, vi tog hem och födde upp den med kycklingbröst och vatten innan den kunde flyga iväg men det var många kraschlandningar i trädgården innan den blev stark nog att kunna flyga.

DSCN1084.webp
DSCN1088.webp
DSCN1246.webp

DSCN1084.webp

DSCN1088.webp

Skådespel på vår näst närmaste grannes tomt.

Lite porrigt trodde jag men icke, det är två Sunbeam (solstråleormar) grabbar som vill visa vem som är starkast och vem som ska få uppvakta en tjej men vem som gick segrande ur striden vet i tusan.

DSCN1268.webp
DSCN1273.webp
DSCN1269.webp
DSCN1275.webp

DSCN1268.webp

DSCN1269.webp

DSCN1273.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp