Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Var det inte 400000 tusen th bath :unsure:

Nej fick 500 baht i timmen gånger fyra timmar per dag 5 dagar i veckan blir 40.000 per månad.

Sen hade jag några timmar på lördagarna oxå hos mister Kitapong Chaidej på LC school. Där fick jag bara 80 baht i timmen av den snåljåpen som påstod att hans fru förbjöd honom att ge farangerna mer betalt.
Han ville först jag skulle jobba full tid för 5000 baht i månaden men hade ingen lust att sitta på hans kontor 8 timmar per dag och vänta på kunder. Men 80 baht betalade ju en dags måltider.

BTT

Nej fick 500 baht i timmen gånger fyra timmar per dag 5 dagar i veckan blir 40.000 per månad.

Sen hade jag några timmar på lördagarna oxå hos mister Kitapong Chaidej på LC school. Där fick jag bara 80 baht i timmen av den snåljåpen som påstod att hans fru förbjöd honom att ge farangerna mer betalt.
Han ville först jag skulle jobba full tid för 5000 baht i månaden men hade ingen lust att sitta på hans kontor 8 timmar per dag och vänta på kunder. Men 80 baht betalade ju en dags måltider.

BTT
Det låter bra, de flesta oskolade Engelsktalande lärare utan W permit ligger idag på runt 20-25 k / månaden , Att som Svensk på den tiden få 40 k måste visa på enormt goda kunskaper inom Engelska språket, Vilket universitet studerade du språk på ?

Det låter bra, de flesta oskolade Engelsktalande lärare utan W permit ligger idag på runt 20-25 k / månaden , Att som Svensk på den tiden få 40 k måste visa på enormt goda kunskaper inom Engelska språket, Vilket universitet studerade du språk på ?

Handlade inte om mina goda kunskaper i engelska.

Koreanerna fick jag jobb hos på grund av att min amerikanske vän Richard jobbade där sen innan och han intygade att jag var amerikansk medborgare.

På dom andra skolorna låtsades ägarna och jag gemensamt att jag var av britiskt ursprung När jag undervisade i tyska var jag av tysk härkomst osv....

Dom enda gångerna det blev lite svårt var när tjejernas gubbar dök upp på skolorna men då brukade jag låtsas att min mamma var från Oxford.

BTT

Koreanerna fick jag jobb hos på grund av att min amerikanske vän Richard jobbade där sen innan och han intygade att jag var amerikansk medborgare.

På dom andra skolorna låtsades ägarna och jag gemensamt att jag var av britiskt ursprung När jag undervisade i tyska var jag av tysk härkomst osv....

Dom enda gångerna det blev lite svårt var när tjejernas gubbar dök upp på skolorna men då brukade jag låtsas att min mamma var från Oxford.

BTT
Var det ingen som ville se ditt pass?

Var det ingen som ville se ditt pass?

Jo ägarinnorna på skolorna jag jobbade på visste att jag var svensk men dom föreslog att jag skulle utge mig för att vara brittisk medborgare. Vad gällde dom koreanska familjerna så räckte det ju med att Richard berättade att jag var amerikan.
Thailändare kan normalt sett inte höra var farangen kommer ifrån.

Ägarinnan på BEC school försökte få mig att utge mig för att vara dansk med men det stupade på att den danska gubben som skulle ha frugan och lära sig danska dök upp på skolan och fick tag i mig.

Jag minns fortfarande vad han sa:

" Jeg kan vel for hilvede ikke låta min kone lere dansk af en svenskjevel"

BTT

Jo ägarinnorna på skolorna jag jobbade på visste att jag var svensk men dom föreslog att jag skulle utge mig för att vara brittisk medborgare. Vad gällde dom koreanska familjerna så räckte det ju med att Richard berättade att jag var amerikan.
Thailändare kan normalt sett inte höra var farangen kommer ifrån.

Ägarinnan på BEC school försökte få mig att utge mig för att vara dansk med men det stupade på att den danska gubben som skulle ha frugan och lära sig danska dök upp på skolan och fick tag i mig.

Jag minns fortfarande vad han sa:

" Jeg kan vel for hilvede ikke låta min kone lere dansk af en svenskjevel"

BTT
Nå for helvede! En skåning pratar nästan lika bra danska som en inföding, bara man anstränger sig lite. Så den dansken hade klart förutfattade meningar.

BTT
Mao, en bedragare och lögnare, att låtsas på det sättet inget annat än bedrägeri. Dessutom tror jag inte ett smack på dessa falsarier. men du berättar ju själv , inte jag om hur för egen vinnings skull du vilseleder människor, riktigt illa

Jag köper aldrig något här då du mestadels blir blåst, definitiivt köper jag aldrig ett boende, du kan inte styra vem som köper brevid dig. Sen kan din tomt /hus vara värdelöst, någon Thai som startar en kyckling eller en grisfarm på granntomten. Jag köper heller inga fordon av Thai, inte ens chans
Du får försöka bo i en gated community som vi. Alla fördomar försvinner ut genom fönstret. Bor advokater, poliser och företagare. Nån har lite för många katter med dom håller ju rent på ohyra. Inget jag störs av. Annars tyst och lugnt. Super !

Du får försöka bo i en gated community som vi. Alla fördomar försvinner ut genom fönstret. Bor advokater, poliser och företagare. Nån har lite för många katter med dom håller ju rent på ohyra. Inget jag störs av. Annars tyst och lugnt. Super !
Nja funkar bra här i vår egen lilla by

Har jag väl inte gjort, jag skrev att jag inget köper här. har inga problem med bylivet. läs vad jag skriver, det handlade om att köpa boende ;)
Men om du bor där och trivs så är inte störande grannar en anledning till att inte köpa. Är det inte mer så att problemet ligger i att du inte får äga mark där? I ditt namn

Har inget behov av att köpa, varför , tycker att Thailand har ett system som gör att det är för vanskligt att köpa, inga kommunala regler som säger vilken verksamhet som får startas, mutar man rätt person så kan ex en kines starta cementtilverkning just brevid en nystartad resort , en bilverkstad eller sophanteringscentral brevis en restaurang, bara ett par exempel som jag vet några mil härifrån. Jag bor bra i frugans hus, inga lån och små utgifter. Skulle jag tröttna så hyr jag någonstans i närheten av där ni bor, trivs i den delen av Pattaya, Får man en dålig granne så flyttar jag väl då, inga problem, bekymmerslöst

Jo men klaga inte på höns o oväsen från grannar då 555
När klagade jag på höns och grannar här i byn ?? Intressant att veta, folk som gillar slikt inlägg bör kanske först kolla om jag skrev detta , ;) har de bästa tänkbara grannar här, höns finns det en bit bort , hör fasen inte ens tuppen på morgonen längre

När klagade jag på höns och grannar här i byn ?? Intressant att veta, folk som gillar slikt inlägg bör kanske först kolla om jag skrev detta , ;) hr de bästa tänkbara grannar här, höns finns det en bit bort , hör fasen inte ens tuppen på morgonen längre
Gött att du trivs. Men många störs av oljud ute i byarna. Man kan enkelt sätta upp en innervägg i gips med glasull sen blir sovrummet nästan ljudisolerat när du drar igen gardinerna.

Gött att du trivs. Men många störs av oljud ute i byarna. Man kan enkelt sätta upp en innervägg i gips med glasull sen blir sovrummet nästan ljudisolerat när du drar igen gardinerna.
Närmaste granne här är nog de bästa vänligaste nyktraste skötsamma Thaifamilj som går att finna, tycker enormt mycket om dessa samt deras två söner med familjer , fadern pensionerad Lärare tillika nykter alkoholist som supit sönder kroppen, att inse att man gjort ett dåligt val här i livet samt att sedan försöka rätta till det är beundransvärt. Sönerna är högt ubildade, en advokat samt en universitetslärare i Khon Kaen.
Inga problem med den familjen

Jag köper aldrig något här då du mestadels blir blåst, definitiivt köper jag aldrig ett boende, du kan inte styra vem som köper brevid dig. Sen kan din tomt /hus vara värdelöst, någon Thai som startar en kyckling eller en grisfarm på granntomten. Jag köper heller inga fordon av Thai, inte ens chans

Får man en dålig granne så flyttar jag väl då, inga problem, bekymmerslöst
Hur ofta har du flyttat och har det varit med bara en resväska? I så fall är det nog bekymmerslöst, men prova att flytta från ett hus, det är ingen lek. Jag gör aldrig om det igen.

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp