Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Du har inte stora krav på ett paradis. Jag hoppas komma till ett bättre paradis när jag dör. :)

Du har inte stora krav på ett paradis. Jag hoppas komma till ett bättre paradis när jag dör. :)
Jeg vil ha ett paradis mens jeg lever ,og det har jeg her i Bangsaen , med trivlige Thai grannar ,som gjor alt for jeg skal trives .Og jeg er så gammel att jeg lever på overtid ,statestikken sier 80 år , og jeg närmer meg 82 år , og min dokter sier att jeg kan leve i mange år enda .på grund att jeg er så frisk . Og mine granner håper på att jeg blir 100 år. Så hva er resepten på å bli så gammel . Nyte livet med gode venner ,som tykker om deg , god mat og drikka med sigarett til , det er medisinen for ett langt og godt liv -

Forste gongen jeg reiste til Thailand fikk jeg mange råd av svenske damer som hadde vert en tur til Thailand . Du må inte äta gatumat i Thailand ,du kan bli sjuk . Du må gå på en finare restaurant . Gatumat i Thailand har lange tradisjoner og er gastronomisk på hoyde med finare restauranger . Priset : Det er mange svensker her på forumet her som klager på den dyre gatumaten her i Bangsaen , Men en Thai klager ikke , for gatumat i Thailand er billig . Även om gatumatforseljaren har mange kunder , kommer han inte til å debitera deg for mer en 50 til 100 Thb som er ca . Skr 15,- til 30,- Som jeg tykker er billig her i Bangsaen .

gaiyang_bangsaen_2l_2985dcf491e80189e2bec8a59b72cee9.jpg

bangsaen_vendor_1l.jpg

p3871926005-4.jpg

040caf0e0896a314d40ee8374c4f8576.jpg

p3871925997-4.jpg

6956c33b5beed8509106e93185513982.jpg

Det där är inga svenskar på forumet som klagar på dyr gatumat.
Det var ein her på forumet som klaga på den dyre gatumaten på Bangsaen Beach . Og en annen klage på dei dyre solstolane på Bangsaen Beach , For noen år siden stod det ett stykke i Bangkok Post om strandselgerne på Bangsaen beach . En stolselger tar 100 Baht for en stol en dag , Og han har litt over 100 stoler , Så når han leiger vekk alle stolane ein dag , tjener han 10.000 Baht på en dag .

Det var ein her på forumet som klaga på den dyre gatumaten på Bangsaen Beach . Og en annen klage på dei dyre solstolane på Bangsaen Beach , For noen år siden stod det ett stykke i Bangkok Post om strandselgerne på Bangsaen beach . En stolselger tar 100 Baht for en stol en dag , Og han har litt over 100 stoler , Så når han leiger vekk alle stolane ein dag , tjener han 10.000 Baht på en dag .
Jag skrev att thai klagade på dom dyra priserna i Baeng Saen, du får lära dig läsa.
Långa fb trådar där thai gnäller på överpriserna i Baeng Saen, även min frus släkt klagade på det och frugans storasyster skällde ut dom som hade stolarna.
Du vrider det till att farang gnäller på.
Detta är thai och det är thai som gnäller på fb för överpriserna vid stranden i Baeng Saen.

Det var ein her på forumet som klaga på den dyre gatumaten på Bangsaen Beach . Og en annen klage på dei dyre solstolane på Bangsaen Beach , For noen år siden stod det ett stykke i Bangkok Post om strandselgerne på Bangsaen beach . En stolselger tar 100 Baht for en stol en dag , Og han har litt over 100 stoler , Så når han leiger vekk alle stolane ein dag , tjener han 10.000 Baht på en dag . Om helgene er det altid fult med folk på Bangsaen Beach , og dei fleste stolane er solgt ,

P1040954_redigerad-1.jpg

P1100274.jpg

P1100271.jpg

P1100269.jpg

P1100268.jpg

En Thai som kommer til Bangsaen Beach ,og då kjoper dei seg fult av mat som dei har på bordet , Her er meir mat en jeg trur dei kan eta .

1581034012691-largejpg.jpg

Dei treffer du i Pattaya , det er sjelden du ser dei i Bangsaen .
Jag är osäker på om människan har i Bangsean, det är ett ställe som ligger lite utanför de normala "allfartsvägarna".

Jag har tyvärr inte lyckats ta mig dit, har blivit en sväng på bågen till Si Racha från Diana Inn bara.

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp