Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Exakt, det var därför jag undrade vad en faranglön ligger på för det kan ju skilja hur mycket som helst.

Undrar detsamma.
Har sett geologer, CFOs, Directors, Country managers etc som kommer högt upp men även faranger som delar ut flyers på Koh Samui som jag tvivlar på ger lika imponerande siffror.
Men tittar man på kravet för arbetsvisa ligger det, vad jag minns, på 50k/mån för faranger men går ner till 30-40k/mån för indier och kineser.
Skulle vara intressant om vi kunde få klarhet i detta :)

Fina bilder från Bangsaen annars, var nog 10 år sedan jag var där och då sa vi "aldrig mer". Kul att de städat upp.

/ SatanG

Faranglön hva er det ???? Lav Thai lönn i industrien er ca 10500 baht i månen , Men mange fabrikker betaler bedre , fori ikke å missa arbeiderne sine . Dattra til kjerringen jobber i ett amerikansk firma som heiter BBDO og er verdens störste reklamebyrå og har avdeling i Sverige også . Eksakt lönnen i dag veit jeg ikke , Men for 3 år siden hadde ho fått lönstilegg til 45000 Baht i Månen. Ho reiser rundt heile ASIEN og får diett penger , og det er stort overskudd av dietten som er skattefri . Ho har höyere utdannelse på universitetet og er flink i flere språk , Så i Corona tiden tror jeg ikke ho har fitt lönstilegg ,

PA070029.jpg

Faranglön hva er det ???? Lav Thai lönn i industrien er ca 10500 baht i månen , Men mange fabrikker betaler bedre , fori ikke å missa arbeiderne sine . Dattra til kjerringen jobber i ett amerikansk firma som heiter BBDO og er verdens störste reklamebyrå og har avdeling i Sverige også . Eksakt lönnen i dag veit jeg ikke , Men for 3 år siden hadde ho fått lönstilegg til 45000 Baht i Månen. Ho reiser rundt heile ASIEN og får diett penger , og det er stort overskudd av dietten som er skattefri . Ho har höyere utdannelse på universitetet og er flink i flere språk , Så i Corona tiden tror jeg ikke ho har fitt lönstilegg ,

PA070029.jpg
Den gubben känner jag igen från ett annat nick men nu har familjen blivit mycket äldre.Gammalt foto.

PA070029.jpg

Grattis, kul när det går bra.
Frugan har ingen faranglön men den är rätt ok ändå :) '
Lycka till även i coronatider, det är inte alla jobbkategorier som lider utan med bra utbildning/CV finns det jobb.

/ SatanG

Bryllup i Bangsaen , Her er bilde av rikmanssönn fra Pattaya som gifter seg med ei dama frå Bangsaen og hon jobber i Pattaya som sykesöster på ett Hospital der . Vi hadde forfest i 3 dager för bryllupsdagen . Her var det 600 gjester i bryllupet , og var riktig trivleg med god mat ,

P1020526.jpg

P1020528.jpg

P1020532.jpg

P1020537.jpg

P1020538.jpg

P1020545.jpg

P1020546.jpg

P1020553.jpg

P1020554.jpg

P1020563.jpg

Vi har 40.000 studenter på Burapha Universitetether i Bangsaen. Ofte kommer foreldrena på besök om helgena til studentene , Mange av dei overnatta på Hotel og om dagen er dei på Restaurant og spiser Dette skaper mange arbeidsplasser på en liten turist stad som Bangsen -

fff4.jpg

Man snakker så mye om lokale turistintekter , der en Thai er Turisten. För var det nesten bare Bangsaen som var plassen for lokale turister , Men nå må turistane spre seg litt i Korona tiden , og halde litt avstang. Chonburi er det blitt en suksess . med badeplass og surfbrett om dagen , og marknad om kvelden- Og Ang Sila er det mye folk ogsö heile dagen - Shiracha er også blitt en suksess , samt öyen utanfor Ko SO Chang . Se Bilder fra Hovedstaden , som blei en suksess.

ffr4.jpg

hhy5.jpg

hy6.jpg

Man snakker så mye om lokale turistintekter , der en Thai er Turisten. För var det nesten bare Bangsaen som var plassen for lokale turister , Men nå må turistane spre seg litt i Korona tiden , og halde litt avstang. Chonburi er det blitt en suksess . med badeplass og surfbrett om dagen , og marknad om kvelden- Og Ang Sila er det mye folk ogsö heile dagen - Shiracha er også blitt en suksess , samt öyen utanfor Ko SO Chang . Se Bilder fra Hovedstaden , som blei en suksess.

ffr4.jpg

hhy5.jpg

hy6.jpg

@Einar
Sista bilden du har lagt i tråden, är min marknad i Chonburi, huset i bakgrunden har jag stått glott på när frugan var gravid med Keyla och där sålde vi tillsammans en maträtt som består av nudlar och räkor.
Vi blev goda vänner med några av våra grannar som också sin mat och när vi är på besök på marknaden så går vi alltid förbi dem och säger hej till dom..

Det siste dei har starta med er Äldreomsorg til folk frå Bangkok , som vier seg att å vera en stor suksess , Dei har bygd eitt hem for äldre , som blei fulltegna ganske snart , så starte dei på bygetrin 2 . Når äldre bor på hem kommer familien til å besökkkj , tar dei med på stranden , her er bare en time fra Bangkok .Dette tror komunen dei kan tjena gode pengar på,​

gamlehjem 232.JPG

@Einar
Sista bilden du har lagt i tråden, är min marknad i Chonburi, huset i bakgrunden har jag stått glott på när frugan var gravid med Keyla och där sålde vi tillsammans en maträtt som består av nudlar och räkor.
Vi blev goda vänner med några av våra grannar som också sin mat och när vi är på besök på marknaden så går vi alltid förbi dem och säger hej till dom..
Jeg skreiv att dei lokal turistar står på surfbret om dagen og på marknaden om kvelden i Chonburi Town , Slike marknader er svert påppulert for Thaier , Her er det for å spre lokalturistane , att ikke alle er på samme påass , med god avstand .

Äldredomshen i Bangsaen det skaper mange arbeidsplasser ,det er noe alle komuner trenger , arbeidsplasser , Nå kommer familien til dei gamle fra Bangkom ,og tar den äldre med på stranden i rullestol , og har det trevelig heile dagen , med eitt Restaurant besök på ettemiddagen , der familien samlas .

Bangsaen gamlehjem 7.JPG

Bangsaen gamlehjem 6.jpg

Gamlehjem bangsaen 4.jpg

Bangsaen gamlehjem 3.jpg

I går var det vert stor parade for å hylla böffelens dag i Chonburi Town Her er en stor parade som er stärre en 17 mai toget i Noege Jeg har altid vert å leina farang på tilstellingen i Chonburi , Dette feirer dei hvert år .Hva er det med dere i Pattaya , er dere redd folk , liker best tomme gater . Det skulle hvert Traverbane på ettermiddagen , , men blei avlyst. Traverbana er med böffel .

P1010013.JPG

P1010019.JPG

P1010022.JPG

P1010025.JPG

P1010033.JPG

P1010053.JPG

Senast ändrad:
I går var det vert stor parade for å hylla böffelens dag i Chonburi Town Her er en stor parade som er stärre en 17 mai toget i Noege Jeg har altid vert å leina farang på tilstellingen i Chonburi , Dette feirer dei hvert år .Hva er det med dere i Pattaya , er dere redd folk , liker best tomme gater . Det skulle hvert Traverbane på ettermiddagen , , men blei avlyst. Traverbana er med böffel .

P1010013.JPG

P1010019.JPG

P1010022.JPG

P1010025.JPG

P1010033.JPG

P1010053.JPG
Jag kan bara svara för mig och mina kära men vi håller fortfarande avstånd i den mån det går.
Vi var på Central Festival och Big C i måndags och det är relativt mycket folk i rörelse men betydligt lugnare i trafiken än före Coronan. Vet inte om det var något firande i Pattaya igår dock. Men inget 17e Maj firande i Pattaya.

Her har vi Iroman Det er svömming löping og sykling . 2 ganger i året har dei det i Bangsaen , og her kom Sverige på 2 plass . ca. mittsomras 2019 I mars 2020 kom en normann på 1 plass Her var deltakarene frå heile Europa og Asia

svensk bangsanen.jpg

Vad hände i Bang saen igår, lördags?
Har aldrig sett en sån enorm kö för att köra av motorvägen ner mot Bang saen

/ SatanG

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G