Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Her ser dere kartet over Chonburi , Bangsaen er det riktige navnet Sean Suk , Her er litt å läre for dere som trur dere veit alt ,
Jag tror de flesta har varit i den hålan , jag har varit där ganska många ggr, då en av ina bästa vänner bor där, är inte speciellt inponerad och har intet att lära av det du postar annat än att du tycks tro du vet allt, tjing ;)

Pratade med en polare för några dagar sedan och han har kollat på boende i bland annat Bangsaen och han berättade att en lägenhet i scandinavien village kostar ca en miljon kronor och sen ska det betalas hyra på 5000 sv kronor i månaden.

Om detta är sant vet jag inte men det var vad han berättade.

BTT

Var väl Scandinavian village som var kantat av skandaler och svenskar som "köpt" hus blev lurade på mycket.
Kanske minns fel, ca 5-10 år sedan.

/ SatanG

Ungefär som du då som med kan allt 555 Skillnaden är att jag inte anser att Normänn är fattiga dumma som inget förstår med ett skiland , Jag gillar Normänn i allmänhet , men undantag finns ju bevisligen , därför ligger han nu ignorera så behöver jag inte sura för dumma påhopp på svenskar

Pro Tip. Köp aldrig av falanger.
Jag köper aldrig något här då du mestadels blir blåst, definitiivt köper jag aldrig ett boende, du kan inte styra vem som köper brevid dig. Sen kan din tomt /hus vara värdelöst, någon Thai som startar en kyckling eller en grisfarm på granntomten. Jag köper heller inga fordon av Thai, inte ens chans

Priserna är ju totalt åt helvete.

Går att hyra en bra lägenhet ex i Pattaya eller ett helt hus för 10-15000 baht i månaden.

Snacka om att dra dumma pensionärer på stålar.

BTT
Haha, priserna har nu närmat sig verkligheten för Broder , för några veckor sedan levde man lätt en månad på 4000 thaibath. ;) Du kan hyra för mindre än 10-15000 thb /månad i ex Pattis. Jag fixade nu till en äldre man ett stort rum 24m2 I North Pattaya för 5000 thaibath /månad + 7 bath/unit för elen , ingår pool och gym samt veckostädning. Det är mycket prisvärt anser jag 500 m från Terminal 21 med bathbussar 100 m från hotellet

Haha, priserna har nu närmat sig verkligheten för Broder , för några veckor sedan levde man lätt en månad på 4000 thaibath. ;) Du kan hyra för mindre än 10-15000 thb /månad i ex Pattis. Jag fixade nu till en äldre man ett stort rum 24m2 I North Pattaya för 5000 thaibath /månad + 7 bath/unit för elen , ingår pool och gym samt veckostädning. Det är mycket prisvärt anser jag 500 m från Terminal 21 med bathbussar 100 m från hotellet

Nu menade jag lägenheter med nästan samma standard som scandinavian village.

Klart man kan hitta mindre lägenheter i Pattaya för 5-10000 baht per månad.

Vill man bo mer spartanskt finns det boende för 2000 baht i månaden men då blir det thailändska grannar plus en och annan nersupen farang.

BTT

Jag köper aldrig något här då du mestadels blir blåst, definitiivt köper jag aldrig ett boende, du kan inte styra vem som köper brevid dig. Sen kan din tomt /hus vara värdelöst, någon Thai som startar en kyckling eller en grisfarm på granntomten. Jag köper heller inga fordon av Thai, inte ens chans

Jag bodde i ett rum längs naklua road och förutom trafiken var det ganska tyst på natten ända tills en kväll när det plötsligt började strömma hög musik från grannhuset.
Då hade det startat upp ett disco där och jag stod ut ett par nätter innan jag fick nog och gick in där och frågade ägaren om det var ok att störa grannarna till 0200 på natten.
Han tittade oförstående på mig och sa " You have probem you move" Vilket jag gjorde dan efter.

Fast då hamnade jag i ett rum för 5000 baht och där kryllade det av myror. Minns att jag hade ett bensår pga att jag kliat mig på moskitbett och vaknade en natt med att det kliade som fan i såret och när jag tittade ner på benet hade myrorna kalas på mitt ben och halva rummet var fullt av myror.

BTT

Jag bodde i ett rum längs naklua road och förutom trafiken var det ganska tyst på natten ända tills en kväll när det plötsligt började strömma hög musik från grannhuset.
Då hade det startat upp ett disco där och jag stod ut ett par nätter innan jag fick nog och gick in där och frågade ägaren om det var ok att störa grannarna till 0200 på natten.
Han tittade oförstående på mig och sa " You have probem you move" Vilket jag gjorde dan efter.

Fast då hamnade jag i ett rum för 5000 baht och där kryllade det av myror. Minns att jag hade ett bensår pga att jag kliat mig på moskitbett och vaknade en natt med att det kliade som fan i såret och när jag tittade ner på benet hade myrorna kalas på mitt ben och halva rummet var fullt av myror.

BTT
5000 bath, då var ju din budget rökt från början Broder :laugh2: :laugh2: . Detta rum jag hittat är på ett fint hotell som har rena stora fina ytor samt sjyysta möbler

Nu menade jag lägenheter med nästan samma standard som scandinavian village.

Klart man kan hitta mindre lägenheter i Pattaya för 5-10000 baht per månad.

Vill man bo mer spartanskt finns det boende för 2000 baht i månaden men då blir det thailändska grannar plus en och annan nersupen farang.

BTT
Jag säger inte emot, du vet ju bäst detta med aktuella priser på boende, när var du nere sist ? ;) Du kan få ett fullt möblerat hyfsat nytt hus med alla bekvämligheter för 10 K /månaden, då på ovansidan om Sukhumwit road , (Dark side)

5000 bath, då var ju din budget rökt från början Broder :laugh2: :laugh2: . Detta rum jag hittat är på ett fint hotell som har rena stora fina ytor samt sjyysta möbler

Nej det var den inte då.

Då hade jag precis fått jobb i skybeach condo med att undervisa koreanska barn hos privatfamiljer.

Gjorde 40.000 baht i månaden där.

BTT

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp