Mitt liv på Samui

Algoritmerna letar upp Samui hela tiden nu , Samui som kryssningsdestination , dagsturer runt ön , finns det kapacitet för det ;-)

FB_IMG_1784511700809.webp

Algoritmerna letar upp Samui hela tiden nu , Samui som kryssningsdestination , dagsturer runt ön , finns det kapacitet för det ;-)

FB_IMG_1784511700809.webp

Lite för mycket av det "goda" nu kan man tycka. Denna kryssningsterminal är väl en sak, men personligen hoppas jag absolut inte på någon bro hit. Men det är ju bara att acceptera läget om/när den blir realitet.

En sak som man gjort jäkligt bra är området kring Chawengsjön. Detta innebär att rätt mycket folk är och motionerar där på kvällarna numer. Det hålls även konserter och marknader i området, utan att det upplevs som "stökigt". Även jag och min bättre hälft går runt sjön 2-3 gånger i veckan. Det är precis såna allmänna ytor och parker jag har saknat på ön.

Lite för mycket av det "goda" nu kan man tycka. Denna kryssningsterminal är väl en sak, men personligen hoppas jag absolut inte på någon bro hit. Men det är ju bara att acceptera läget om/när den blir realitet.

En sak som man gjort jäkligt bra är området kring Chawengsjön. Detta innebär att rätt mycket folk är och motionerar där på kvällarna numer. Det hålls även konserter och marknader i området, utan att det upplevs som "stökigt". Även jag och min bättre hälft går runt sjön 2-3 gånger i veckan. Det är precis såna allmänna ytor och parker jag har saknat på ön.
Var några svenska snubbar som drev en typ barberr

Minns du några snubbar som drev en typ barberr i centrala lamai... tror dom eller han var Göteborgare?

Dom kallas ju ibland för barbeer men beerbar faller bättre på tungan. Thailändskan vänder ju på det mesta tex bilnyckel heter ju nyckelbil på thai (fast med thailändska bokstäver för den som inte fattade det ;) )
Det är ju det som är så bra, man säger att man ska gå till barbeer, och det gör man ju men kommer hem orakad och långhårig.

Några till bilder från dåtid och nutid:

tom-in-burger-bar.webp

Den "berömda" hamburgerbaren i Lamai 1990, som faktiskt fortfarande finns kvar, 36 år senare. Där åt man ofta efter en fyllerunda på byn.

thai-fishing-boat-1992.webp

En fiskebåt i Lamai, tidigt nittiotal. Stora, men enkla bungalows i bakgrunden. Det var såna jag förmodligen tyckte var alldeles för dyra att bo i på den tiden, dvs runt 400 baht. :p

round-house-kick-thailand-1990.webp

Jag sparkar på en säck 1990. Jag minns att tränaren tyckte att jag hade rätt bra sparkar. Jag har dock tävlat rätt lite i full kontakt (där man slår och sparkar med full kraft, och nästan utan skydd) genom åren. Jag var alldeles för Lilleskutt-harig för att försöka mig på en sådan "karriär". Inte mycket till Eye of the Tiger där inte. Men jag är/var en hyfsat bra lärare.

2C1313B8-27C6-43ED-A47B-0160B12F9C63.webp

Frugan köpte tre rai på Samui för några dagar sedan. Fin utsikt!

EB65E9CF-3CF0-42A9-A477-6AE1A4A6259C.webp

Marken är belägen relativt nära Nathon, en bit upp på öns högsta berg, Khao pom.

Nice
Några till bilder från dåtid och nutid:

tom-in-burger-bar.webp

Den "berömda" hamburgerbaren i Lamai 1990, som faktiskt fortfarande finns kvar, 36 år senare. Där åt man ofta efter en fyllerunda på byn.

thai-fishing-boat-1992.webp

En fiskebåt i Lamai, tidigt nittiotal. Stora, men enkla bungalows i bakgrunden. Det var såna jag förmodligen tyckte var alldeles för dyra att bo i på den tiden, dvs runt 400 baht. :p

round-house-kick-thailand-1990.webp

Jag sparkar på en säck 1990. Jag minns att tränaren tyckte att jag hade rätt bra sparkar. Jag har dock tävlat rätt lite i full kontakt (där man slår och sparkar med full kraft, och nästan utan skydd) genom åren. Jag var alldeles för Lilleskutt-harig för att försöka mig på en sådan "karriär". Inte mycket till Eye of the Tiger där inte. Men jag är/var en hyfsat bra lärare.

2C1313B8-27C6-43ED-A47B-0160B12F9C63.webp

Frugan köpte tre rai på Samui för några dagar sedan. Fin utsikt!

EB65E9CF-3CF0-42A9-A477-6AE1A4A6259C.webp

Marken är belägen relativt nära Nathon, en bit upp på öns högsta berg, Khao pom.
Nice!
Priset på havsutsikt på Samui skojar man inte med.

Mer om kryssningsplanerna. 12 miljarder baht är knappast småpotatis. Den tilltänkta bron beräknas kosta 74 miljarder. Thailand vill uppenbart satsa hårt på Samui. :oops:

Jag vill inte ha någon bro.
Perfekt med höga flygpriser.
Keeps the white trash away.
And the other trash too…

Liknande trådar

J
Svar
2
Visningar
1 K
janneungern
J