Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja du magunnar du brukar frysa i Isaan så förstår din reaktion. Sommar är den bästa årstiden enligt mig eller vinter om man får spendera tid i huset i Thailand. Vinterdagar som idag är ändå rätt trevliga. När årstiderna skiftar är också ett trevligt inslag. Tänk när vi går från vinter till vår, jäklar så gött det är
Ja du magunnar du brukar frysa i Isaan så förstår din reaktion. Sommar är den bästa årstiden enligt mig eller vinter om man får spendera tid i huset i Thailand. Vinterdagar som idag är ändå rätt trevliga. När årstiderna skiftar är också ett trevligt inslag. Tänk när vi går från vinter till vår, jäklar så gött det är
Nja för mig är våren en förändring mot sommar och något man väntat på några månader. Här nere i fjollträsk är vintrarna oftast blöta och slaskiga så våren välkomnas. Hösten kan var fin och det är skönt att köra hoj då. Däremot lite vemod på hösten i väntan på en skitig och slaskig vinter. Uppe hos er är det ju riktig vinter men sällan här. Vikingarännet går ju här utanför på Mälaren där jag bor. Kommer inte ihåg när det senast gick men inställt flera år i rad nu
Ju! Som jag säger detta är väldigt vackert. @Nam Falang
Men hata snö alldeles för mycket.
När jag växte upp på Ísland, där jag bodde fick vi första snön i början av September och fram tills mitten av April. Och den försvann inte hela tiden.
Så detta är inte snö i mina ögon som du visar, vi hade upp till 2 meter och ibland mer.
Ibland snöade det i flera veckor i streck då var vi tvungna att sätta ner pinnar där bilarna fanns. Så plogbilen körde inte på dem.
Ja ja fryser här nu i Isaan alltid under 20 grader på nätterna.
Men i mitten av Feb lovar de 34-35 grader på dagen och inte under 20 grader på nätterna mer.
Nja för mig är våren en förändring mot sommar och något man väntat på några månader. Här nere i fjollträsk är vintrarna oftast blöta och slaskiga så våren välkomnas. Hösten kan var fin och det är skönt att köra hoj då. Däremot lite vemod på hösten i väntan på en skitig och slaskig vinter. Uppe hos er är det ju riktig vinter men sällan här. Vikingarännet går ju här utanför på Mälaren där jag bor. Kommer inte ihåg när det senast gick men inställt flera år i rad nu
Ja, eran vinter är ju som en vanlig midsommarafton och då är ju våren riktigt bra.
I norr så ska ju den där snön bort och det blir bara blött.
Sedan kommer våren på att slänga in lite vinterväder just när man tror att sommaren är på gång och det blir ett steg fram och två tillbaka.
Vinter fungerar, men föredrar sommar.
Här uppe är vår och höst riktigt tråkiga och bara jobbiga.
Idag var vädret ännu vackrare. Kall natt och -15 på morgonen. Blev en promenad hem till kompisen och vi bestämde oss för fika nere vid områdets badplats. Isen var ca 5cm tjock så snart kan man ta sig ut. Lite bilder blev det såklart.
Idag var vädret ännu vackrare. Kall natt och -15 på morgonen. Blev en promenad hem till kompisen och vi bestämde oss för fika nere vid områdets badplats. Isen var ca 5cm tjock så snart kan man ta sig ut. Lite bilder blev det såklart.
Verkar ju vara skapligt med snö.
Själv borde jag ta mig en tur ut och gå i kylan. Inte så fasligt kallt egentligen här just nu, men det är inte direkt soligt längre och då finns det liksom ingen charm med snö eller kyla.
Blev snöskottning istället för promenad idag. Drog av altan också. Det var ca 15cm snö där och då har jag skottat av den en gång tidigare. Helt lagom med snö nu i fjollträsk.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.