Naturliga Bilder

 
Krille skrev ovan att fågelfotografer måste ha tålamod och ibland måste man ha det. Detta är två av mina kamrater när vi sitter och väntar på en strand på Öland. Han som ligger ner klädd i svart vann priset för "världens bästa amatörfoto inom fågelfotografering". Det var någon stor Engelsk fototidning som utlyste tävlingen..

Naturfotografer.jpg
 
Åkte ut speciellt till västkusten för att det skulle bli oväder.. Vardagsmat för en del. Imponerande på mig..

Storm.jpg
Ja under den kalla årstiden reagerar man nästan inte när det är så där men visst kan det vara skitjobbigt. Men vi är ändå lyckligt lottade med relativt korta sjöresor, man tänker på dom stackare som korsar Nordatlanten vintertid. Då kan fartyget mer eller mindre försvinna vid Land´s End och dyka upp igen vid Nantucket lighthouse. Några veckor under sådana förhållanden är inte roliga.
 
Oj oj oj... Har du en realistisk bedömning över hur hög den vågen är. Jag har ingen erfarenhet att bedöma. Körde ni rakt in i denna vägg?
Svårt att säga 20m kanske.
Inte den värsta stormen vi gått igenom några sådana här stormar med sådana våghöjder brukar det bli några gånger om året på Nordsjön.
Värsta jag vart på var stormen Berit, då mättes högsta våghöjd till 30m.
Hade vi båda maskinerna på full-ahead och gick 2,8 knop akteröver.

Har tyvvär inga foton kvar ifrån den dom ligger på en hårddisk i Petchabun om den ens finns kvar.
 
Bilden är inte bra och tydlig, men svägerskan skickade den till mig och undrar CAD det är för en fågel?
Jag vet inte men kom att tänka på tjäder.
Men min fråga är om någon av er vet?

BDD74B58-3909-4DDE-B67B-4CB3A26C987B.jpeg
Väldigt svårt att se. Men näbben verkar vara betydligt längre än bara det vita ifall ni tittar väldigt noga. Då skulle det vara en andfågel..
 
 

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp