Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja, men dessvärre är vi inte hemma. Skall in till stan på lite ärenden.
Får jag föreslå att du tar kafet på SP60 bensinstation på 2:an vid vår avtagsväg, de har bra kaffe!
Om jag är i Issan, då brukar vi vara hos"pappa i Si Saket". Egentligen är det frugans mammas bror, morbror alltså.
Och mer exakt i Prang Ku, en bit utanför Si Saket.
Lite skyldig känner man sig allt, över att man har inte träffat honom sedan gammelmormor gick bort, han har ju träffat frugan och dottern och även varit på besök i Chonburi efteråt.
Men jag vill göra rätt för mig och visa vörnad mot gammelmormor där i templet hon ligger och jag vill att "pappa Si Saket" ska vara handledare, så det blir rätt från början.
Om jag är i Issan, då brukar vi vara hos"pappa i Si Saket". Egentligen är det frugans mammas bror, morbror alltså.
Och mer exakt i Prang Ku, en bit utanför Si Saket.
Lite skyldig känner man sig allt, över att man har inte träffat honom sedan gammelmormor gick bort, han har ju träffat frugan och dottern och även varit på besök i Chonburi efteråt.
Men jag vill göra rätt för mig och visa vörnad mot gammelmormor där i templet hon ligger och jag vill att "pappa Si Saket" ska vara handledare, så det blir rätt från början.
Det ser ut til at dere alle er "spredt" utover hele Isaan, men er det noen av dere som bor i Maha Sarakham province eller nær Maha Sarakham City i retning Kalasin eller Roiet?
Det ser ut til at dere alle er "spredt" utover hele Isaan, men er det noen av dere som bor i Maha Sarakham province eller nær Maha Sarakham City i retning Kalasin eller Roiet?
Jag vi bor ganska nära , Har 40 km till Ban Phai , om du åker till Ban Phai så kommer du till en trevägs korsning ca 10 km innan Ban Phai , till vänster sett från Maha sarakam ca 30 km från korsningen ligger Nong Song Hong , där bor vi Du kan även köra över Puttaisong till vår by som ligger 12 km utanför Nong song Hong , Från Nong song Hong till Maha Sarakam är det 83 km
Bung Khan och Pon Charoen har jag ju besökt, i Bung Khan övernattade vi på hotell en gång, en trevlig stad vid Mekongfloden, i Pon Charoen var vi och tittade på en gummifarm en gång i tiden, men det blev ingen affär.
Vi brukar bo i min frus hemby Ban Huey luk som ligger mellan Si Wilai och Pon Charoen i Bung Khan.
Har besökt, farit förbi nämnda samhällen antar du besökt och gjort buddismens 7 nivåer redan på puh tok som Pan Pan rekommenderar, borde vara inom synhåll för dig. Själv håller jag till i nong yong distriktet mellan so phisai och pak khat också Bueng kan.
Måste man det ?? , Nä, inte jag . är inte ett smack intresserad av tempel inte heller min fru . Muskelbilar samt Big Bikes butiker , fabriker, dit åker jag
Måste man det ?? , Nä, inte jag . är inte ett smack intresserad av tempel inte heller min fru . Muskelbilar samt Big Bikes butiker , fabriker, dit åker jag
Jag är inte buddhist men kan ändå inte låta bli att beundra prakten i många tempel. Och även de mest anspråkslösa bytempel har sin charm. Och det känns som att ett bytempel ganska väl speglar det ekonomiska tillståndet i byn. Och visst är det en upplevelse att gå dit tidigt på morgonen på en Buddhadag. Då är man verkligen inne i det thailändska bylivet och det värdesätter jag.
Nu är det inte ett tempel direkt, det är ett berg som sticker upp mitt i ingemansland och är själva templet i sig och en upplevelse att klättra upp för det, som sagt speciellt och helt klart en sevärdhet.
Men vill man bara åka mellan big bike butiker så tror jag inte Bueng Khan provinsen är rätt
Jag är inte buddhist men kan ändå inte låta bli att beundra prakten i många tempel. Och även de mest anspråkslösa bytempel har sin charm. Och det känns som att ett bytempel ganska väl speglar det ekonomiska tillståndet i byn. Och visst är det en upplevelse att gå dit tidigt på morgonen på en Buddhadag. Då är man verkligen inne i det thailändska bylivet och det värdesätter jag.
Så känner inte jag som har bott i en liten Isaanby , Vi har ett riktigt praktfullt stort tempel , färdigt för ca 2 år sen tre våningar ,fulle med utsmyckning , de som skänker har ju knappt mat på bordet,, de fattiga skänker sina sista slantar , Sen får alla höra vad respektive familj har skänkt när Pojai Ban talar om det i byns högtalare . " Phontaisong / Ta Loan 150 bath" mm mm . Inte som jag ser det att det speglar byns ekonomiska välstånd , mer att det speglar hur duktiga munkarna är att tigga av folket deras sista slantar , detta för att de skall kunna bli fetare och fetare genom att ligga och rapa i hängmattan uppe i templet .
Nu är det inte ett tempel direkt, det är ett berg som sticker upp mitt i ingemansland och är själva templet i sig och en upplevelse att klättra upp för det, som sagt speciellt och helt klart en sevärdhet.
Men vill man bara åka mellan big bike butiker så tror jag inte Bueng Khan provinsen är rätt
Ja , alla har vi olika intressen , Har sett stora templet i KK 9 våningar och fullsketet med guld vill jag minnas , Detta var i början , nä, dylika sevärdheter roar inte mig ..
Ja , alla har vi olika intressen , Har sett stora templet i KK 9 våningar och fullsketet med guld vill jag minnas , Detta var i början , nä, dylika sevärdheter roar inte mig ..
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.